سازندگان Mass Effect به استودیوی سازندهی فالآوت۴ تبریک گفتند
دنبال بزرگترین و معروفترین بازیهای سبک نقشآفرینی که بروید، اسم استودیوی بازیسازی بایوویر (Bioware) را به دفعات خواهید شنید. این استودیوی بازیسازی بزرگ که در حال حاضر زیر نظر الکترونیکآرتز کار میکند، مجموعهها و عناوین بزرگی مثل «جید امپایر»، «دروازههای بالدور»، Knights of the Old Republic یا Neverwinter Nights را در کارنامهی کاری خود دارد.
عرضهی موفق فالآوت۴، استودیوی بازیسازی بایوویر را برانگیخته است تا در توییتر، پیغامی برای استودیوی بتسدا بفرستد.
استودیوی بازیسازی بایوویر، اخیرا هم دو مجموعهی بزرگ Dragon Age و Mass Effect را عرضه کرده است. استودیوی بایوویر به کنار، استودیوی بازیسازی بتسدا (Bethesda) هم از دیگر شرکتهایی است که نقشآفرینی غربی میسازد. این استودیو هم با مجموعه بازیهای The Elder Scrolls و همچنین اخیرا Fallout به یکی از معروفترین و بزرگترین استودیوهایی که نقشآفرینی میسازد تبدیل شده است.
دو بازی اخیر استودیوی بتسدا یعنی «اسکایریم» و «فالآوت ۳»، نقشآفرینیهایی بودند که برخلاف انتظارات، فروش و محبوبیت بسیار بالایی داشتند. این دو بازی، به خصوص اسکایریم، روند ساخت تمام نقشآفرینیهای پس از خود را عوض کردند؛ طوری که استودیوهای بازیسازی دیگر، عناوینشان را با اسکایریم مقایسه میکردند. برای مثال، سازندگان The Witcher 3 بارها به این موضوع اشاره کرده بودند که بازیشان، چند برابر از اسکایریم بزرگتر است. کار به جایی رسیده بود که حتی کارگردان «فاینال فانتزی ۱۳: لایتنینگ باز میگردد» هم به استودیویاش گفته بود باید بازیشان مثل اسکایریم باشد. اسکایریم حتی از نشریهی ژاپنی فامیتسو امتیاز ۴۰ از ۴۰ گرفت.
استودیوی بازیسازی بایوویر هم که حتی سابقهی بیشتری در ساخت عناوین نقشآفرینی در مقایسه با بتسدا دارد، هنگامی که جدیدترین شماره از مجموعه بازیهای Dragon Age یعنی Inquisition را میساخت، به الهام گرفتن از اسکایریم اعتراف کرد.
اخیرا این دو استودیو، در توییتر مکالمهی جالبی داشتهاند.
عرضهی موفق فالآوت۴، استودیوی بازیسازی بایوویر را بر آن داشته است تا در توییتر، پیغامی برای استودیوی بتسدا بفرستد. بایوویر در این پیغام گفته است: “تبریک به بتسدا برای عرضهی فالآوت۴؛ ما با یک نوکا کولا جشن گرفتهایم.”
نوکا کولا، نوشیدنیهای دنیای فالآوت هستند. بتسدا هم در پاسخ گفته است: “تشکر. امیدواریم تاثیر عظیمی روی بازده کاریتان نگذاشه باشیم!” بتسدا «تاثیر عظیم» را هم بهصورت Mass Effect نوشته است.”
بایوویر در پاسخ به بتسدا گفته است: “نمیدانیم چرا همه تصمیم گرفتند این هفته را مرخصی بگیرند!”
فالآوت۴ به قدری بزرگ است که بسیاری از افراد برای بازی کردناش، چند روزی را مرخصی گرفتهاند. حتی «پیت هاینز» (Pete Hines)، مدیر روابط عمومی شرکت بتسدا، یک نسخهی پزشک به طنز برای بازیکنندهها نوشته بود تا به رییس یا معلمشان بدهند و مرخصی بگیرند:
استودیوی بازیسازی بایوویر در حال حاضر مشغول ساخت شمارهی بعدی از بازی Mass Effect است و همچنین روی نقشآفرینی آنلاین کلان Star Wars: The Old Republic هم کار میکند.
منبع: Twitter
مدیر روابط عمومی شرکت بتسدا، یک نسخهی پزشک به طنز برای بازیکنندهها نوشته بود تا به رییس یا معلمشان بدهند و مرخصی بگیرند.
فکر میکنم اینطور می نوشتین بهتر بود:D
مدیر روابط عمومی شرکت بتسدا، به طنز برای بازیکنندهها نوشته بود تایک نسخهی پزشک به رییس یا معلمشان بدهند و مرخصی بگیرند.
بتسدا خیلی جالب جوابشونو داده D: امیدوارم بایوور با نسخه جدید mass effect روشونو کم کنه