خالق سونیک با یک بازی مستقل به صنعت بازی بازمیگردد
در حالی که چند ماه پیش بیان شد که خالق سونیک پس از شکست بازی جدیدش با صنعت بازی خداحافظی میکند اما او اکنون از تصمیم خود منصرف شده و دوباره به دنیای خلق بازیهای ویدیویی بازگشته است. هرچند این بار قرار است پروژهای سبکتر و کوچکتر را توسعه دهد.
یوجی ناکا (Yuji Naka)، یکی از خالقان بازی سونیک خارپشت (Sonic the Hedgehog)، بهتازگی اعلام کرده است که تصمیم گرفته تا به دنیای بازیهای مستقل قدم بگذارد. او حدود یک هفته پیش و در روز تولدش در نوشتهای توییتری ضمن اینکه تولد ۵۶ سالگیاش را جشن گرفت، اعلام کرد که قصد دارد به طراحی بازی بازگردد و میخواهد دوباره کد نویسی برای بازی را یاد بگیرد.
او در نوشتهی خود بیان کرد: «از پیامهای شما برای تبریک تولد سپاسگزارم. من اکنون ۵۶ ساله هستم. بهتازگی دوباره شروع کردهام تا یاد بگیرم چگونه برنامهنویسی کنم و در حال حاضر با استفاده از یونیتی روی یک بازی ساده برای تلفنهای هوشمند کار میکنم. من خودم آن را میسازم، بنابراین انتظار پروژهی بسیار بزرگی را نداشته باشید. اما از برنامهنویسی آن لذت میبرم. امیدوارم وقتی در دسترس قرار گرفت، بتوانید آن را بازی کنید.»
پس از عملکرد ضعیف بازی Balan Wonderworld، ناکا در ماه ژوئن تأیید کرده بود که از شرکت اسکوئر انیکس جدا شده است و قصد دارد خود را بازنشسته کند. در آن زمان او در توییتر نوشته بود: «به دلیل پرسوجوهای رسانهها و کاربران، میتوانم تأیید کنم که در پایان آوریل ۲۰۲۱ از اسکوئر انیکس استعفا دادهام. نمیتوانم دلیل آن را در حال حاضر به شما بگویم اما امیدوارم وقتی که زمان آن فرا برسد، بتوانم دربارهی آن صحبت کنم. دربارهی فعالیتهای آیندهی من، من ۵۵ سال دارم، بنابراین ممکن است بازنشسته شوم.»
بازی Balan Wonderworld در ماه مارس سال جاری منتشر شد و با نقدهای بسیار منفی روبهرو شد. میانگین امتیازات بازی در متاکریتیک در پلتفرمهای گوناگون بین ۳۶ تا ۵۱ بوده است که نشان از عملکرد بسیار ضعیف این بازی دارد. حتی از نظر تجاری هم به نظر میرسد عملکرد آن ناامیدکننده بوده است.
یوجی ناکا برای توسعهی بازی Balan Wonderworld استودیوی جدیدی را با نام Balan Company در اسکوئر انیکس تأسیس کرده بود که از توسعهدهندگان باتجربهی صنعت از جمله نائوتو اوشیما (Naoto Ohshima) تشکیل شده بود. اوشیما هنرمندی است که طراحی اصلی و اولیه سونیک را خلق کرده است.
یوجی ناکا در گذشته اعلام کرده بود که پس از ترک سگا در سال ۲۰۰۶، بازی Balan Wonderworld تک فرصت او برای خلق یک بازی پلتفرمر جدید بوده است.
منبع: VGC