سازندگان یاکوزا به دلیل ساخت شبیهسازهای آرکید جایزه دریافت کردند
هیتوشی آیزاوا (Hitoshi Iizawa)، برنامهنویسی که با شبیهسازی آثار دستگاههای آرکید سگا مدل ۲ و ۳ در سری یاکوزا شناخته میشود، در CEDEC یا همان بزرگترین کنفرانس ژاپن برای توسعهدهندگان سرگرمیهای تعاملی، جایزه بخش مهندسی (Engineering Division Award) را دریافت کرد.
این رویداد تخصص و منحصربهفرد بودن تلاشها برای ارائهی بازیها برای سختافزارهای امروزی را ستود و از این برنامهنویس برای جلب توجه گیمرهای امروزی به این آثار قدیمی قدردانی کرد. از نظر حفظ بازیها در طول زمان، بازیهای آرکید معمولا برای عرضه روی سیستمهای مدرن موانع زیادی پیش روی برنامهنویسان قرار میدهند چرا که هر بازی میتواند الگوریتم خاص خود را داشته باشد و روی سیستمی خاص منتشر شده باشد. این واقعیت را نیز به مورد گفته شده اضافه کنید که بازیهای سهبعدی پیچیدگی بیشتری دارند.
این شبیهسازیها به طور خاص برای پر کردن فضای بازیها با مینیگیمها توسط استودیوی Ryu ga Gotoku انجام شد. بازیهای سری Yakuza ،Like a Dragon، Judgment دارای لیست کاملی از بازیهای قدیمی سگا، مانند Fighting Vipers ،Virtua Fighter 2 و Sega Bass Fishing بودند. جالب است بدانید که نه تنها بازیها وجود دارند، بلکه خود دستگاههای آرکید نیز با جزئیات زیادی ارائه شدهاند و برای دوستداران آثار قدیمی دیدن آنها جذاب است.
البته کار آیزاوا در پورت بازیهای آرکید قدیمی به دهه ۲۰۰۰ برمیگردد، جایی که او روی Sega Ages 2500: Virtua Fighter 2 کار میکرد و بعدها به انتقال Daytona USA روی ایکسباکس ۳۶۰ و پلیاستیشن ۳ کمک زیادی کرد. پیشرفتهایی در ارائهی پورتهایی از بازیهای سگا مدل ۲ و مدل ۳ توسط جوامع طرفداران حاصل شده است، با این حال، داشتن یک ابزار رسمی برای انجام این بازیها همیشه یک امتیاز محسوب میشود و امید است که در آینده به صورت آثاری مستقل در دسترس قرار گیرند و نیازی نباشد که برای تجربه آنها بازی دیگری را نصب کنیم.
منبع: Destructoid