مایکروسافت: باید بازیهای کوچکتر جایزهبگیر بسازیم
اگر شما اخیراً اخبار دنیای گیمینگ را دنبال کرده باشید میدانید که مایکروسافت چندی پیش یک تعدیل نیروی گسترده داشت. به حدی که چند عدد از استودیوهای شرکت بتسدا بسته شدند و حدود ۱۹۰۰ نفر از این شرکت اخراج شدند. همین موضوع باعث شد که گیمرها انقادات زیادی به این شرکت وارد کنند و حال مایکروسافت نسبت به این موضوع واکنش نشان داده است.
تنها یک روز پس از بسته شدن شرکت سازنده بازی های فای راش (Hi Fi Rush) یعنی شرکت تنگو (Tango) مایکروسافت اعلام کرد که روند کاری و دیدگاه این شرکت تغییر کرده است. طبق چیزی که گفته شده این شرکت قصد دارد تا روی ساخت بازیهای کوچک ولی برنده جایزه تمرکز داشته باشد تا اعتبار مایکروسافت را بالاتر ببرد.
پس از بسته شده این استودیو یک رویداد و گفتمان در شرکت مایکروسافت برگزار شد. در آن مت بوتی (Matt Booty) مسئول بخش ایکسباکس مایکروسافت اعلام کرد که هدف اصلی این شرکت ساخت بازیهای کوچکی است که بتواند برای مایکروسافت جوایز زیادی برنده شود. حال اینکه منظور از یک بازی کوچک تا چه حد کوچک است مشخص نیست.
بازی های فای راش یکی از عناوین نسبتاً کوچک مایکروسافت بود. این بازی توانست موفقیت بسیار زیادی در دنیای گیمینگ بدست بیاورد و جوایز زیادی برنده شود. در نتیجه دقیقاً کاری که مایکروسافت از شرکتهای بازیساز خود میخواست را انجام داد ولی بحث اینجاست که استودیوی سازنده آن با وجود این کار بسته شد. نکته جالب اینجاست که این حرف مت بوتی با واکنش سازنده بازی های فای راش نیز در توییتر روبرو شد.
بسته شدن تنگو گیمز باعث ناامیدی افراد زیادی در دنیای گیمینگ شد. به دلیل اینکه این شرکت به شدت خلاق بوده و عناوین بسیار با کیفیتی در این مدت تولید میکرد. از این بازیها میتوان به های فای راش و شیطان درون (The Evil Within) اشاره کرد. نکته اینجاست که عناوین شرکت تنگو شاید موفقیت بسیار زیادی کسب نکرده باشند ولی بحث اینجاست که به شدت خلاقانه بودند. این شرکت به طور کامل بیرون از چارچوب عمل میکرد و به همین دلیل جوایز زیادی برنده میشد.
در کنار تنگو، شرکت مایکروسافت شرکت سازنده بازی ردفال (Redfall) یعنی شرکت آرکین (Arkane) را نیز بست. در نتیجه مایکروسافت دو عدد از خلاقترین استودیوهای خود را بست و به همین دلیل شانس خود را برای رسیدن به هدف اصلی خود کم کرد. نکته جالب اینجاست که در نامه بسته شدن این دو استودیو نوشته شده بود که تمرکز اصلی مایکروسافت به سمت ساخت عناوین بزرگ و ثابت است. این در صورتی است که فردای همان روز این شرکت اعلام کرد که قصد دارد بازیهای کوچک و برنده جایزه بسازد. این تضاد در حرفهای مسئولین مایکروسافت باعث شده که افراد زیادی به این کمپانی بی اعتماد شوند.
منبع: VGC