چرا بازی Star Wars Outlaws در یک دورهی زمانی کمتر شناختهشده جریان دارد؟
سری جنگ ستارگان از داستانهای بیشماری تشکیل شده است که در یک جدول زمانی گسترده قرار دارند. بسیاری از روایتها در سالهای مختلف اتفاق میافتند، اگرچه سازماندهی آنها با قرار دادنشان در بطن فیلمهای جنگ ستارگان، اغلب آسانتر است. با این حال تاکنون به تعداد کمی از قسمتهای خطوط زمانی جنگ ستارگان به اندازهی وقایع پیرامون سهگانهی اصلی فیلمها پرداخته شده است. بنابراین جای تعجب نیست که توسعهدهندهی بازی Star Wars Outlaws یعنی مسیو اینترتینمنت (Massive Entertainment) در حال بازگشت به سهگانه اصلی برای اثر جدید و جهان باز خود است اما جالب است بدانید که آنها بخشی از آن جدول زمانی خاص را انتخاب کردهاند که ما اغلب در رسانههای مدرن جنگ ستارگان اثری از آن نمیبینیم.
بازی Star Wars Outlaws پروژهی آیندهی یوبیسافت (Ubisoft) دربارهی جنگ ستارگان است. در این بازی، بازیکنان شخصیت کی وس (Kay Vess) را کنترل خواهند کرد؛ یک یاغی که به دنبال آزادی و ابزاری برای شروع یک زندگی جدید است. او تا جایی که ما میدانیم، یک جدای نیست و در واقع به یک شخصیت سرکش از نوع هان سولو نزدیکتر است. کِی بیشتر علاقهمند به این است که دزدی کند و در بین تحت تعقیبترین افراد کهکشان قرار گیرد. با این حال شاید بپرسید که این یاغی چگونه قصد دارد از این جنایات بلندپروازانه فرار کند؟ چرا مجریان قانون یا حتی امپراتوری تمام تلاش خود را صرف دستگیری او نمیکند؟ در جواب این سؤالات میتوان گفت که آنها بیش از حد مشغول جنگیدن در جنگ داخلی کهکشانی هستند.
طبق اطلاعاتی که اخیرا از بازی منتشر شده است، Star Wars Outlaws بین رویدادهای فیلمهای The Empire Strikes Back و Return of the Jedi اتفاق خواهد افتاد. ممکن است بپرسید که چرا توسعهدهندگان این دورهی زمانی را انتخاب کردهاند؟ به نظر میرسد که آنها این کار را نکردهاند. به گفتهی کارگردان بازی یعنی جولیان گریتی (Julian Gerighty)، کمپانی لوکاس فیلم این دوره زمانی را پیشنهاد کرده است. البته او بیان کرده که این در واقع انتخابی عالی برای نیازهای خلاقانهی مختلف استودیو بوده است.
همانطور که کارگردان استیو بلنک (Steve Blank) توضیح میدهد، جنگ داخلی کهکشانی در آن دورهی زمانی به اوج خود میرسد. امپراتوری کهکشانی منابع زیادی را به شکار بقایای اتحاد شورشیان اختصاص داده و در نتیجه افراد کمی برای انجام وظایف دیگر از جمله اجرای قانون محلی باقی ماندهاند. آن خلاء قدرت در سطح محلی به قانونشکنان با هر شکلی فرصتی برای رشد داده است. کِی وس بهعنوان یک شرور در حال رشد، به دنبال استفاده از این فرصت است تا نامی برای خود دست و پا کند.
در حالی که تصمیم به قرار دادن Star Wars Outlaws در بین دو تا از بهترین فیلمهای سری به برخی از مشکلات روایی میپردازد، مشکلات طراحی دیگری را هم ایجاد کرده است. همانطور که بندیکت پودلزنیگ (Benedikt Podlesnigg)، کارگردان هنری بازی اظهار دارد، استودیو نمیتوانسته مکانهای معروف فیلمها را همانطور که طرفداران میشناختند، بازسازی کند. بدین ترتیب کِی و همراهانش از بسیاری از مکانها دور میمانند.
به این ترتیب، مسیو اینترتینمنت باید مکانهای جدیدی را ایجاد میکرد که همچنان به قانون تثبیت شدهی این مجموعه پایبند باشد. البته، از آنجایی که Outlaws جنبهی جدیدی از کهکشان جنگ ستارگان را به طرفداران نشان خواهد داد، این همچنین به طراحان جهان بازی اجازه داد تا سیارات جدیدی که بازیکنان هرگز ندیده بودند، مانند قمر خشک توشارا را خلق کنند.
جالب است بدانید که یکی از قدیمیترین آثار مربوط به جنگ ستارگان که در همان دورهی زمانی جریان دارد، یک بازی ویدئویی با نام Shadows of the Empire در سال ۱۹۹۶ است. این بازی بسیاری از رویدادهای مهم را که بین «امپراتوری ضربه میزند» و «بازگشت جدای» رخ داده، پوشش میدهد. از طرفی این دورهی زمانی در کمیکهای اخیر این مجموعه محبوبتر از قبل شده است. مهمتر از همه، سری کمیکهای Star Wars: Bounty Hunters نیز این ایده را بررسی کرد که سالهای بین دو فیلم ذکر شده، نشاندهندهی زمان بیقانونی برای کهکشان است.
با این حال به طور کلی این دوره زمانی خاص همیشه در مقایسه با چیزی مانند The Clone Wars، مورد علاقهی رسانههای مختلف قرار نگرفته است، بنابراین باید دید که اولین بازی جهان باز جنگ ستارگان چگونه آن را ارائه میکند. بازی Star Wars Outlaws در سال ۲۰۲۴ برای پلیاستیشن ۵، ایکسباکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.
منبع: Den of Geek