فیزیک مو در Dragon Age The Veilguard چگونه این‌قدر شگفت‌انگیز است؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
ویلگارد

بازی دراگون ایج: ویلگارد (Dragon Age: The Veilguard) تغییرات بصری قابل توجهی را در دنیای تداس (Thedas) ایجاد کرده است و در حالی که این سبک هنری جدید و انیمیشن مانند با واکنش ضد و نقیضی روبرو شده است، یک جنبه از زیبایی‌شناسی در بازی وجود دارد که به نظر می‌رسد اکثر بازیکنان با آن موافق هستند و آن این است که مو‌های شخصیت‌ها واقعا خوب به نظر می‌رسند.

به نظر می‌رسد که الکترونیک آرتز (EA) و بایوور (BioWare) هم با این احساسات هم عقیده هستند و دستور تهیه‌ی انیمیشن‌های با کیفیت بالای این موها را از طریق یک پست جدید در وبسایت الکترونیک آرتز که تک تک جزئیات باشکوه بازی را بررسی می‌کند، فاش کرده‌اند. طبق این پست، هر یک از مدل‌های موی موجود بازی که بیش از ۱۰۰ مدل از آن‌ها وجود دارد حاوی ۵۰ هزار تار مو است که به‌ صورت جداگانه رندر شده است. سازندگان موتور فراست‌بایت (Frostbite) را دلیل کیفیت بالای این جزئیات می‌دانند.

فراست‌بایت مدتی است که روی فناوری واقع‌گرایانه‌ی موی شخصیت‌ها کار می‌کند، اما پیشرفت این موتور واقعا در ویلگارد نمایان می‌شود و این فقط به دلیل تعداد گزینه‌های مدل مو یا تعداد مو‌های سر هر شخصیت نیست، بلکه طول موها نیز این پیشرفت را نشان می‌دهند. بازی دارای تعدادی گزینه برای انتخاب طول مو تا کمر (یا حتی موی فر یا صاف) است که در طول مبارزه به خوبی حرکت می‌کنند و به طور واقع‌بینانه به حرکت، باد، انفجار‌های جادویی، تغییر جهت و سایر متغیر‌ها پاسخ می‌دهند. اما رسیدن به این سطح از کیفیت آسان نبوده است.

ویلگارد

در توضیحات سازندگان است که با موهایی که به طور یکپارچه حرکت می‌کنند و شبیه‌سازی عالی، این اولین بازی الکترونیک آرتز است که چنین مدل مو‌های بلند پرجزئیات و مبتنی بر فیزیک را ارائه می‌دهد. از طرفی تیم فراست‌بایت حداکثر طول مو را از ۶۳ امتیاز به ۲۵۵ افزایش داده و سیستم جدیدی را برای ساختار‌های پیچیده‌ی مو مانند موی بافته‌شده پیاده‌سازی کرده است. در این میان تغییرات در نورپردازی موتور فراست‌بایت نیز نقش مهمی در فیزیک مو‌های موجود در این بازی ایفا می‌کند، اما این اصلا آسان نبوده زیرا بایوور در حین کار برای کامل کردن روش حرکت موها در بازی با چالش‌های مختلفی روبرو شده است.

این پست ادامه می‌دهد که در حالی که رشته‌های مو در سایر بازی‌های الکترونیک آرتز نیز حضور دارد اما تیم بایوور مجبور شد مجبور به از بین بردن محدودیت‌هایی در این بازی شد که در دیگر آثار وجود نداشتند، به عنوان مثال، اجرای فناوری رشته‌های مو برای شخصیت‌هایی که مو‌هایی تا کمر با شاخ روی سر خود دارند، چالش‌های منحصر به فردی را ایجاد کرد. به طور کلی موهای به زیبایی رندر شده‌ی موجود در این بازی توسط بازیکنان نادیده گرفته نشده‌اند و بسیاری از بازیکنان از ارائه‌ی آیتم‌های تزئینی موجود در بازی نیز بسیار راضی هستند و ساعت‌های زیادی را صرف شخصی‌سازی شخصیت خود در سیستم خلق شخصیت بازی کرده‌اند. به نظر می‌رسد در رسانه‌ای که «موی بلند» در بهترین حالت به «طول‌ مویی که به شانه‌ها می‌رسد» ترجمه می‌شود، ویلگارد نشان‌دهنده‌ی اولین قدم بزرگ این صنعت در نهایت به کمال رساندن هنر ساختار‌های واقع‌گرایانه و پیچیده‌ی موها در بازی‌ها است و این خبر خوبی برای همه و به خصوص طرفداران بازی مس افکت (Mass Effect) است که احتمالا زمانی که در نهایت نسخه‌ی بعدی در این سری منتشر می‌شود، به موهای واقع‌گرایانه‌ی مشابهی دسترسی خواهند داشت.

منبع: GameSpot

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما
X