در الدن رینگ با چه غولآخرهایی روبهرو خواهیم شد؟ پیشبینی باسهای بازی
بازیهای شرکت فرام سافتور، برخی از بهترین باسهای تاریخ بازیهای ویدیویی را دارند. این شرکت بازیکنان را در برابر چیزی قرار میدهد که شکست دادن آن به نظر غیرممکن میرسد. از بین بردن این باسها از طریق ارتقاء دادن شخصیت اصلی، همکاری با دوستان یا تسلط کامل روی حرکات بازی امکان پذیر است. اکثر افراد از ضربات فرار میکنند که به نوبه خود راه خوبی برای مقابله با دشمنان است. با بررسی سیر تکاملی باسها از اولین سولز تا سکیرو ما روند کاری میازاکی و فرام سافتور را درک کردیم. به همین دلیل میتوانیم پیشبینی کنیم که در بازی بعدی فرام سافتور یعنی الدن رینگ با چه چیزهایی روبهرو هستیم. همانطور که اعلام شد این بازی در ۶ اسفند منتشر خواهد شد.
پس از حدود ۲ سال از معرفی الدن رینگ تئوریهای بسیاری دربارهی آن منتشر شده است. از داستان گرفته تا مبارزه و دیگر چیزها. چندی پیش بود که تریلری از گیمپلی آن منتشر شد و اطلاعات خوبی را به ما داد. با وجود این اطلاعات، سؤالات بسیاری هم بهوجود آمد. یکی از این سؤالات انواع و درجه سختی دشمنان بود. حال با پیشبینی باسهای موجود در الدن رینگ با ما همراه باشید. دقت کنید که احتمال دارد در این متن تعدادی اسپویلر وجود داشته باشد.
یک اژدهای مخفی که قرار است حسابی دردسر درست کند
طبق تصاویری که از الدن رینگ منتشر شده، در این بازی تعدادی اژدها وجود دارد. این موجودات به احتمال زیاد در نقشه الدن رینگ برای یافتن شکار در حال گشتن هستند. البته در بازیهای قبلی فرام سافتور، ما با اینگونه موجودات روبهرو بودیم. به همین دلیل انتظار داریم که روی یک پل بنشیند و همه را بسوزاند. این چیزی است که در چندین بازی قبلی میازاکی وجود داشته است. این هم امکان دارد که یک اژدهای قویتر در جایی پنهان باشد. پس شما باید آن را بیابید و تلاش کنید تا آن را از بین ببرید.
برای مثال Kalameet و Midir از چیزهایی بودند که به این طریق با آنها روبهرو میشدید. زمانی که با این دو روبهرو میشدید باید تا محل مبارزه هدایتشان میکردید و سپس شکستشان میدادید. در حال حاضر ما نمیدانیم که الدن رینگ بسته الحاقی خواهد داشت یا نه. پس در حال حاضر گمان میکنیم که این باس در جایی در دنیای گسترده الدن رینگ قرار دارد. اگر Midir را بهعنوان نمونه بگذاریم، این باس جدید قرار است سختترین باسی باشد که تا به حال فرام سافتور ساخته است. یعنی چیزی سختتر از ایشین در سکیرو!
یک باس دو نفره آزار دهنده
از زمان Ornstein و Smough فرام سافتور به روند سخت کردن یک باس فایت با افزایش تعداد آنها علاقه پیدا کرده است. دفع ضربات یک باس به اندازه کافی دشوار هست حال تعداد آنها که بیشتر شود سختتر هم میشود. بهخصوص اینکه دوربین در بعضی مواقع اصلا همکاری نمیکند. شاید یک Gargoyle مشکلی ایجاد نکند. شاید هم یک Ruin Sentinel خیلی بد نباشد. اما چرا بیشتر نباشند؟ ممکن است در الدن رینگ مبارزهای وجود داشته باشد که بازیکن را علیه چند Gargoyle قرار میدهد.
البته به احتمال زیاد این مبارزه با تم الدن رینگ هماهنگ بوده و به جای هیولا تعدادی روح زنده شده و قصد کشتن شما را خواهند داشت. چیزی مثل Four Kings و Belfry Gargoyles. میتوان انتظار داشت که این مبارزه به دلیل ارتباط میان این باسها سختتر هم بشود. برای مثال چیزی مثل مراقبان تاج و تخت و مدافعان تاج و تخت که با یکدیگر ارتباط داشتند. با کمک این کرکترها به یکدیگر ماجرا بسیار سختتر از چیزی که هست خواهد شد.
ترتیب شکست آنها هم بر اساس تواناییها و سبک مبارزه آنها متفاوت است. همینطور اینکه این ترتیب به سلیقه کاربر هم بستگی دارد. این موضوع شاید با دسته بعدی هم مخلوط بشود. حالتی مثل Twin Princes of Lothric یا The Witch of Hemwick.
مبارزات تقلبی
فرام سافتور علاقهی شدیدی به سورپرایز کردن بازیکنان دارد. یعنی اینکه به شما بگوید :«فکر میکنی بردی؟ خوبه، حالا مبارزه اصلی این یکی است.» در طول این سالها فرام سافتور روی این موضوع بسیار کار کرده است و بهترین نشانه آن Guardian Ape در سکیرو است. البته در این زمینه مبارزهی ابتدایی هم بسیار دشوار است. ویدیوهای بسیاری از واکنش مردم دربارهی این باس وجود دارد. ما امیدواریم که تنها یک موضوع مانند این در الدن رینگ وجود داشته باشد. این امر باعث میشود تا تکراری نشود.
اگر شما انتظار داشته باشید که هر باس دوباره به زندگی بازگردد و تعدادی حرکات جدید داشته باشد، لذت مبارزه از بین خواهد رفت. با اینکه این گوریل بزرگ بهترین مثال در این زمینه است اما Sister Friede هم موضوع مناسبی است. بهخصوص اینکه این موضوع در واقع ۳ باس فایت است که در ظاهر یکی قرار گرفته است. ما انتظار این موضوع را داریم. به احتمال این مبارزه بسیار سخت خواهد بود و حتی نمیتوان فاز اول را به راحتی شکست داد.
وجود باس با سلاحی که زره را سوراخ میکنند
آیا Penetrator را به یاد دارید؟ شاید نه. اما قطعا Pursuer را به یاد خواهید داشت. این موجودات با جثه و شمشیر بسیار بزرگ زره شما را سوراخ کرده و شما را به یک طرف دیگر پرتاب میکنند. طبق عکسهای منتشر شده از الدن رینگ یک valkyrie تک دست به احتمال زیاد همانگونه خواهد بود. این باس به احتمال زیاد اگر با یک ضربه کاربر را از بین نبرد، او را طلسم خواهد کرد.
پس آماده شوید تا حسابی سر دستگاهتان داد بزنید! به دلیل اینکه قرار است حسابی با این باس دست و پنجه نرم کنید. حداقل این باس بسیار جالب خواهد بود. شاید فرام سافتور حالت Pursuer را در این باس دنبال کند و آن را ارتقاء دهد. مشکلی که در دارک سولز ۲ با Pursuer وجود داشت این بود که کارکتر اصلی بازی را آنطور که باید دنبال نمیکرد. با دنیای بزرگ الدن رینگ، امکان دارد که این باس به دنبال شکار شخصیت اصلی بازی باشد. اگر این اتفاق بیافتد این جریان بسیار جالب و مهیج خواهد بود.
بانوی پنهان زمستان که داس به دست دارد!
از Crossbreed Priscilla تا Sister Friede که ۲ تا از بهترین بازیهای سری سولز هستند، فرام سافتور علاقه شدیدی به ترسناک کردن باسهای زن خود دارد. یکی از اعمالی که در این راستا انجام میدهد، این است که به آنها یک سلاح بزرگ میدهد. Priscilla و Friede با حرکتی که در برف میکردند مکان خود را لو میدادند. به دلیل اینکه قرار است نامرئی باشند اما حرکات آنها هم تا حدی مشخص است. احتمال اینکه ما شاهد یک باس باشیم که در کوههای برفی باشد. شما میتوانید صدای قدمهای او را شنیده و حرکات آن را تشخیص دهید. شما باید خیلی زود مکان او را شناسایی کنید مگرنه بهراحتی شما را نصف خواهد کرد.
باس آخر – اندازه شخصیت اصلی ولی تند و سریع
اگر شما به آخرین باسهای بازیهای اخیر میازاکی توجه کنید، متوجه خواهید شد که اندازه خود شخصیت اصلی هستند. برای مثال ایشین یا Gael سایزی مشابه با شخصیت اصلی داستان داشتند. قطعاً هیجان هیولاهای بزرگ بسیار زیاد است. اینکه شما از ضربات آنها فرار کنید و با یک چیز کوچک به آنها آسیب بزنید. نکته اینجاست که باسهای سخت این بازیها اکثرا اندازه کوچکی داشته و هم اندازه شخصیت اصلی هستند. چیزی که آنها را سخت میکند حرکات و ضربات آنها است. مبارزه معمولا عادی شروع میشود. یعنی باس با تعدادی ضربات خاص و توانایی حرکت زیاد در مقابل شما خواهد بود. زمانی که شما ۵۰% یا ۷۵% از جان آن را کم کنید، ماجرا کلا فرق میکند. اکثر این باسها از سلاحهای دوربرد استفاده خواهند کرد. ضربات اولیه آنها هم سهمگینتر خواهد بود.
از مثالهای اینگونه میتوان به کمان Gael و تفنگ ایشین اشاره کرد. البته احتمال حضور تفنگ در این بازی کم است و به احتمال زیاد خنجرهای قابل پرتاب یا حتی کمان خواهد بود. حتی امکان دارد این خنجرها سمی باشند تا چالش را برای شما کامل کنند. زمانی که شما جان آنها را به ۳۳% برسانید وضعیت خیلی دشوار میشود. در این زمان ممکن است ضربات یا انفجارهای غیر منتظره و مهیب روبهرو شوید. دقیقا در همین مرحله آخر است که شما از تمام چیزهایی که در بازی بهدست آوردید، مصرف خواهید کرد. البته درجه سختی آخرین باس تا حدی به وجود بسته الحاقی هم بستگی دارد. اگر بسته الحاقی باشد، ما با چیزی مثل Gwyn یا Soul of Cinder روبهرو خواهیم بود. در اصل این باسها خیلی عادی و خوب بودند. اما اگر بسته الحاقی نباشد، شما با چیزی در سطح ایشین روبهرو خواهید بود. پس به نظر ما وجود بسته الحاقی روی سختی باس آخر تأثیر بسیاری دارد. به دلیل اینکه در گذشته هم اینگونه بوده است.
باسهای قلابی با چیزی در محل مبارزه که آنها را بکشد
آیا Storm Ruler را به یاد دارید؟ در افسانهها از این سلاح بسیار گفته شده است. گفته شده که اگر شما آن را شارژ کنید میتوانید هر چیزی را نابود کنید. حال شما انتظار همین را در الدن رینگ داشته باشید. یعنی یک باس که به نظر غیر ممکن میرسد اما با یک چیزی در محوطه از بین میرود. شاید در الدن رینگ تلاش کنند تا این ماجرا سختتر بشود. مانند چیزی که در بلادبورن با Micolash شاهد بودیم. شما باید از هزارتوی آن عبور کرده ولی در اصل مبارزه آنچنان دشوار نبود. امیدواریم که فرام سافتور از Storm Ruler یا چیزی مانند آن استفاده کند. با اینکار هم یادی از سری قبلی کرده و هم تم را ثابت نگه داشته است.
یک ارتش با یک هدف اصلی در آن
مثالهای این بخش بسیار هستند برای مثال Deacons of the Deep، Royal Rat یا Vanguard. به طور کلی یعنی بازیکن با تعداد زیادی از دشمنان روبهرو خواهد شد که مانند یکدیگر هستند. دشمنهای ضعیفتر اگر از بین بروند دوباره زنده میشوند. همین باعث میشود تا بازیکن بیشتر روی هدف اصلی تمرکز داشته باشد. تعادل این مبارزه هم با مدت زیاد اما قدرت ضربات متوسط برقرار میشود. به این معنا که ضربات دشمن آسیب چندانی به شما نخواهد زد. این که اینگونه باس چگونه در الدن رینگ وجود خواهند داشت هنوز مشخص نیست. محیط الدن رینگ پتانسیل چنین چیزی را دارد و اینگونه باس هم در بازیهای فرام سافتور زیاد دیده شده، پس انتظار آن را خواهیم داشت. از مثالهای این باس میتوان به Rom the Vacuous Spider اشاره کرد. در آن هدف اصلی به راحتی قابل تشخصی بود اما تعدادی زیادی مینیون خطرناک در اطرافش حضور داشت.
جادوگری که تلپورت خواهد کرد
مثالهای این دسته The Fool’s Idol و The Crystal Mage هستند. پس آماده شوید تا با بارانی از تیر یا شمشیرهای جادویی روبهرو شوید. شما باید در این محیط گسترده بگردید تا دشمن اصلی را پیدا کنید. شاید دشمن اصلی یک حرکت یا ضربه مشخص دارد که او را از دیگران جدا میکند. با این وجود شما نیاز به یافتن یک مانع یا محافظی دارید تا با جادویی که به سمت شما روانه میشود مقابله کنید. البته زمانی که شما آن را یافتید، تنها کسری از ثانیه طول خواهد کشید تا به یک جای دیگر تلپورت کند. با اینکار ممکن است جان خودش را برگرداند و تعدادی دشمن دیگر بسازد. پس ضرباتتان را دقیق بزنید!
یک چیز ترسناک که روی لبهی کوه قرار گرفته است
این باس بسیار بزرگ خواهد بود. شما نمیتوانید جثهی بسیار بزرگ آن را در صفحه نمایش جای دهید! موارد این دسته Iron King و High Lord Wolnir هستند. راه شکست آنها هم آسان است. شما زمانی که دستشان را روی زمان گذاشتهاند مداوم به آن ضربه میزنید. البته خیلی زود از آنجا خارج شوید چون به احتمال زیادی قرار است آتشی یا چیز دیگری به سمت شما فوت کنند.
باس آموزشی
همهی این ماجرا باید از جایی شروع بشود. قبل از اینکه بازیکنان بتوانند مسیر ترسناک خود را آغاز کنند باید کمی آموزش ببینند. این موضوع در میان بازیهای مختلف، متفاوت است. اکثر بازیها در ابتدا یک باس آغازین دارند که راههای مختلفی برای از بین بردن آن است. بعضی اوقات شما نباید آن را در برخورد اول شکست دهید. برخی مواقع دیگر شما باید آن را شکست دهید تا به بازی ادامه دهید. اینکه این موضوع چگونه در الدن رینگ خواهد بود هنوز مشخص نیست اما حضور آن یک چیز قطعی است.
نظر شما چیست؟ به نظر شما دیگر چه باسهایی در الدن رینگ حضور خواهد داشت؟ نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.
منبع: Gameinformer.com