برادران وارنر: هدف ما تبدیل بزرگترین بازیهایمان به آثار سرویس محور است
مدیر عامل کمپانی برادران وارنر، دیوید زاسلاو (David Zaslav)، به عنوان بخشی از آخرین گزارش درآمد این شرکت، برنامههای آن را برای تبدیل بزرگترین بازیهای خود در کنسولها و رایانههای شخصی به آثار سرویس محور بیان کرده است.
زاسلاو این اظهارات را در طی سخنان خود برای سرمایهگذاران بیان کرده که در آن به چندین آیپی این شرکت از جمله گیم آو ترونز، هری پاتر، بتمن و مورتال کامبت به عنوان دارایی یک میلیارد دلاری بخش بازی آن اشاره کرد. او همچنین اشاره کرد که مورتال کامبت ۱ از استودیوی ندررلم (NetherRealm)، از زمان عرضه در اواسط سپتامبر امسال، نزدیک به ۳ میلیون نسخه فروخته است. او در ادامه افزود:
هدف ما تبدیل بزرگترین آیپیهایمان از کنسولها و رایانههای شخصی با برنامههای سه تا چهار سالهی انتشار به آثاری سرویس محور، چند پلتفرمی و به همراه بستههای الحاقی رایگان است تا بازیکنان بیشتری روی آثار ما وقت گذاشته و هزینه کنند. در نهایت میخواهیم تعامل و کسب درآمد را در چرخههای طولانیتر و در سطوح بالاتری هدایت کنیم. ما در حال حاضر فرصت قابل توجهی برای کسب درآمد پس از عرضهی بیشتر بازیها میبینیم.
آخرین تلاش برادران وارنر برای تبدیل یکی از سریهای اصلی خود به یک اثر سرویس محور، بازی رایگان Mortal Kombat: Onslaught است که در اواخر اکتبر سال جاری میلادی برای اندروید و iOS عرضه شد. از طرفی نسخهی بتای بازی مبارزهای و محبوب MultiVersus که دارای طیف وسیعی از شخصیتهای قابل بازی از سراسر مجموعههای مختلف بود، در تابستان گذشته مورد توجه قرار گرفت، اما سرورهای آن در اوایل سال جاری به دلیل کاهش تعداد بازیکنان، آفلاین شد و برای انتشار در سال ۲۰۲۴ برنامهریزی شده است.
با این حال تا آنجایی که به بازیهای بزرگ کنسولی و رایانههای شخصی مربوط میشود، بازی Suicide Squad: Kill The Justice League که توسط استودیوی مشهور راکاستدی (Rocksteady) ساخته شده، اولین تلاش جدی برادران وارنر برای معرفی عناصر سرویس محور درون یک بازی AAA محسوب میشود. با این حال، ذکر این نکته قابل توجه است که تریلر گیمپلی بازی در ماه مارس با واکنش کمتر مشتاقانهی طرفداران مواجه شد و بسیاری از افراد از عناصر سرویس محور آن که شامل بتل پس متمرکز بر آیتمهای تزئینی است، ابراز تاسف کردند. برادران وارنر نیز متعاقباً اعلام کرد که بازی را که در ابتدا قرار بود در سال ۲۰۲۲ و سپس در ماه مه سال جاری عرضه شود، تا فوریهی ۲۰۲۴ به تعویق میاندازد تا بهترین تجربهی ممکن برای طرفداران مهیا شود.
منبع: Eurogamer