۳ قاعده مهم برای دوچرخه سواری در شهر (فرمول قسمت ۲۸)

این روزها به دلیل آلوده‌تر شدن هوا و افزایش حجم ترافیک، افراد بیشتر از گذشته جذب دوچرخه به عنوان یک وسیله‌ی نقلیه می‌شوند. خوشبختانه دوچرخه‌های کرایه‌ای هم در شهر زیاد شده‌اند و لازم نیست که همه دوچرخه بخریم. اما همه‌ی افراد اصول دوچرخه سواری در شهر را نمی‌دانند. در این قسمت از فرمول قصد داریم این اصول را به شما یاد بدهیم.

با این که دوچرخه‌های کرایه‌ای در شهر موجود هستند و ما مجبور نیستیم دوچرخه بخریم، ولی حتما باید یک کلاه ایمنی دوچرخه سواری تهیه کنیم! چرا که رانندگی در شهر می‌تواند واقعا خطرناک باشد!

همیشه باید قواعد راهنمایی و رانندگی مثل چراغ قرمز، خیابان یک‌طرفه و ورود ممنوع را به عنوان بخش مهمی از اصول دوچرخه سواری در شهر رعایت کنیم.

علائم دست که قوانین جهانی برای دوچرخه سواری هستند را یاد بگیرید. برای پیچیدن به سمت چپ باید از ۵۰ متر قبل دست چپ را کامل باز کنید و به حالت افقی نگه دارید. برای پیچیدن به راست، باید دست چپ را با زاویه ۹۰ درجه به جهت بالا نگه دارید. همچنین می‎توانید دست راست خود را باز کنید و به حالت افقی نگه دارید. برای توقف دوچرخه هم از ۵۰ متر قبل دست چپ را با زاویه ۹۰ درجه به جهت پایین بگیرید. اگر به صورت گروهی دوچرخه سواری می‌کنید، نفر جلویی باید با بالا نگه داشتن کف دست خود این موضوع را به خودروها اطلاع دهد.

بیشتر بخوانید:
راهنمای خرید دوچرخه



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

یک دیدگاه
  1. سارا

    مرسی فیلم خوبی بود. به نظرم یه مورد دیگه باید اضافه کنید. تو مجله دوچرخه و طبیعت می خوندم که دوچرخه سواری جلویی باید با دستش چاله های او خیابون که در مسیر دوچرخه هستو به دوچرخه سوارهای عقبی نشون بده که دوچرخه سوار های عقبی داخل چاله نیوفتن.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما