صبح بخیر مریخ! (راه شیری – قسمت ۲)

در قسمت دوم برنامه «راه شیری» به سراغ یک موضوع چالش برانگیز رفته‌ایم. کوچ از زمین و سفر به مریخ یا دیگر سیارات فرازمینی تصمیمی است که مدافعان و مخالفان بسیاری دارد.

مسابقه تمام شد

عده‌ای معتقدند بشر دیر یا زود مجبور به کوچ از زمین خواهد بود و تا پیش از آن باید سیاره میزبان انسان شناسایی شود و عده‌ای برای فراهم کردن امکان اقامت انسان پیش از دیگران به آنجا سفر کنند. سفری که احتمالا یک‌طرفه خواهد بود و شانس بازگشتی برای آن‌ها وجود نخواهد داشت.

از سوی دیگر عده‌ای معتقدند نوع بشر امکان تطبیق دادن شرایط خود با شرایط سیاره دیگری چون مریخ را ندارد و اقامت دائمی انسان در سیاره‌ای دیگر را غیرممکن می‌دانند.

نظر شما چیست؟ آیا فکر می کنید انسان تا پایان عمر خود و احیانا نابودی کامل زمین در سیاره مادری خود باقی خواهد ماند؟ یا جزو آن دسته از افرادی هستید که به کوچ انسان از زمین می‌اندیشند؟ آیا حاضر هستید در سفری یک سویه به مقصدی دور که حتی شرایط مناسب برای حیات را هم ندارد بروید؟

اگر در پاسخ به این پرسش‌ها تردید دارید قسمت دوم راه شیری برای شما ساخته شده است. در این قسمت از برنامه سیاوش صفاریان‌پور در گفت‌وگو با محمدجواد ترابی و مهدی صارمی‌فر که هر دو از ژورنالیست‌های علم شناخته‌شده هستند و آقای مهدی ملک محمد، روان‌شناس مغز، سعی در پاسخ دادن به این پرسش‌ها دارد.

«راه شیری» برنامه‌ای جدید از دیجی‌کالا مگ با اجرای سیاوش صفاریان‌پور است که هر هفته دوشنبه‌ها از وبسایت دیجی‌کالا مگ پخش می‌شود. از شما دعوت می‌کنیم تماشاگر این گفت‌وگوی جذاب و دیدنی باشید و اگر از تماشای آن لذت بردید دیدن آن را به دوستان خود هم توصیه کنید.

ما اینجا هستیم، اینجا راه شیری.



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۴۳ دیدگاه
  1. amin

    سلام .
    از نظرم مشکل آپلود بهانی خوبی برای پایین اوردن تایم برنامه نسیت در همین وب سایت(https://www.digikala.com/mag/video/game-podcast-s3-e5/) پادکست بازی با حجمی در حدود ۱.۳۵ GB و تایمی نزدیک به ۲ ساعت آپلود می شود .

  2. محمد

    خواهش میکنم تایم برنامه رو محدود نکنید. حتی اگر شده یک قسمت در چند پارت اپلود بشه.
    این موضوعات علمی چیزهایی نیستند که بشه با کلی گویی در زمان محدود ازشون عبور کرد !
    حداقل از مخاطبان نظرسنجی کنید که این تایم گفتگو ها رو کافی میدونن یا خیر
    با تشکر از همه دست اندرکاران این برنامه ی فوق العاده

  3. faramarz kazemi

    سلام برنامه خوبیه

  4. Kaveh

    نخست اینکه درود بسیار به جناب صفاریان پور برای چنین برنامه جذاب و در عین حال اموزنده ای.
    نقد اینکه متاسفانه زمان اندک برنامه تاثیر نامطلوبی روی ارائه محتوا و کیفیت اثر گذاشته. در همین قسمت دوم نمود این نقیصه کاملا واضحه، درست در زمان هایی که کارشناسان برنامه برای تفهیم و دفاع از ایده مطلوبشون میرفتن که بحث رو با مثال ها و اطلاعات تحقیقات جانبی گسترش بدن شما به دلیل کمبود وقت ناچار بودین بحث رو کات کنید.
    واقعا حیف اینهمه تلاش که نتیجه اینطوری تحت تاثیر قرار بگیره.

  5. مرجان

    سلام
    چطوری میشه جایزه ای که به همه شرکت کنندگان مسابقه قسمت پیش جواب دادن رو تحویل گرفت ؟

  6. سم چاوشی

    سلام-امروز دوشنبه است، ساعت چند قسمت جدید پخش میشه؟
    (دمتونم گرم داره حال میده بهمون نتیجه ی زحمتاتون)

  7. محمد رضا جاوید

    لطفا در دیجی کالا مگ به هنر های تجسمی هم بپردازید ، سپاس گزارم.

  8. Sadat

    سلام میشه موضوع بعدیتون نسبیت باشه؟

  9. بهراد

    خسته نباشید ممنونم از آقای صفاریان پور که همیشه خودش رو وقف برنامه های علمی میکنه ، من همیشه برنامه آسمان شب رو دنبال میکردم و حسرت میخوردم که چرا وقت این برنامه انقدر کم هست تا جاییکه مهمانان برنامه نمیتونن مفصل درباره ایده ها و نظراتشون صحبت کنن ، بنده خودم طراح و برنامه نویس هستم و به این موضوع آگاهم که راهکارای خوبی برای برنامه هایی با زمان بیشتر وجود داره . لطفا برای این برنامه زیبا زمان بیشتری رو در نظر بگیرید تا کارشناسان برنامه بتونن کاملا حق مطلب رو ادا کنن .
    با این تفاسیر همین ۳۰ الی ۳۵ دقیقه برنامه بسیار زیبا بود و از زحمات شما و دیجیکالا مگ سپاسگذارم

  10. زهره

    امیدوارم این برنامه، سالهای سال پایدار باشه

  11. حسین قصابزاده

    سلام
    جناب آقای صفاریان پور عزیز در برنامه موتور جستجو چندین بار کامنت گذاشتم که در باره سفر رفتن به ماه برنامه ای را بسازید که آیا واقعیت داشته یا همه روغ بزرگه لطفا از اساتید بزرگ دعوت کنید واین مسئله را به چالش بکشانید با تشکر از برنامه خوبتون امیدوارم برای همیشه ادامه داشته باشه.

  12. Sadat

    این برنامه رو خیلی دوست دارم و امیدوارم که ادامه پیدا کنه????

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما