رینگ اسپرت؛ نقد و بررسی رنو تالیسمان

در این قسمت از مستند خودرو رینگ اسپرت به نقد و بررسی رنو تالیسمان پرداخته‌ایم. زمانی که رنو تالیسمان رونمایی شد، بسیاری باور نمی‌کردند رنو می‌خواهد در مسیری جدید قدم بردارد. چرا که تا پیش از آن، سعی این شرکت برای تولید خودروهایی در کلاسی متفاوت با خودروهای اقتصادی با شکست روبرو شده بود. با وجود این که رنو در زمینه‌ی ساخت خودروهای کوچک و اقتصادی از گذشته یکی از قوی‌ترین خودروسازان جهان بوده، در زمینه‌ی خودروهای لوکس و پریمیوم (کلاسی بین خودروهای اقتصادی و لوکس) معمولا نتایج رنو مایوس‌کننده بوده است.

رنو پیش‌تر هم سعی کرده بود با معرفی رنو لاگونا، سفران و ولساتیس در بازار خودروهای لوکس و پریمیوم  حضور یابد. اما نتایج یا مایوس کننده بود یا فاجعه بار. حتی رنو ولساتیس را می‌توان یکی از زشت‌ترین خودروهای تاریخ دانست. ولی با ظهور سبک جدید طراحی این شرکت، در کنار همکاری با مرسدس بنز و کمک گرفتن از شرکایی چون نیسان و سامسونگ موتورز، بالاخره رنو هم توانسته یک خودروی خوب را در کلاس پریمیوم معرفی کند. خودرویی که در گام اول در اروپا بازار فولکس پاسات و در آسیا بازار هیوندای و کیا موتورز را هدف قرار داده است. رنو تالیسمان از نظر شرایط فنی روی کاغذ تقریبا از تمام رقبای پریمیوم بازار بهتر است. تالیسمان در مقابل هم‌وطن خود پژو ۵۰۸ هم  یک سروگردن بالاتر است. با این وجود رنو تالیسمان هم مانند تمام محصولات ساخت بشر ایراداتی دارد و در برخی زمینه‌ها هم درباره‌ی آن اغراق شده است.

خرید لوازم جانبی خودرو از دیجی کالا

اگر کسی به شما می‌گوید هندلینگ این خودرو بهتر از محصولات ب.ام.و است چندان نباید اعتنا کنید. هرقدر هم این خودرو خوب باشد نهایتا یک خودروی خوب فرانسوی است، نه یک شاهکار آلمانی. حتی در خود فرانسه هم باید در زمینه‌ی هندلینگ همچنان برند لوکس سیتروئن یعنی دی اس را بهتر دانست.

اما چگونه رنو توانسته به ناگاه چنین جهشی بکند؟ جواب تقریبا ساده است: با کمک نیسان. رنو ۴۴ درصد سهام نیسان را در اختیار دارد. موتور و گیربکس رنو تالیسمان طراحی نیسان است و بخش زیادی از محصولات در سامسونگ موتورز تولید می‌شوند. پس ما شاید تنها با نام رنو طرف باشیم. البته نباید بی انصافی کرد، چرا که لورنس ون دن اکر، طراح ارشد رنو که هلندی است و تجربه فورد و مزدا را دارد، توانسته است طراحی رنو را متحول کند. دیگر در طراحی‌های جدید رنو خبری از طراحی محافظه‌کارانه و کسل‌کننده‌ی قبلی رنو نیست.

خرید لوازم مصرفی از دیجی‌کالا

رنو در چند پروژه همکاری‌هایی هم با مرسدس بنز داشته است. در این پروژه‌ها بخشی از تجربه‌ی رنو در زمینه‌ی طراحی خودروهای کوچک به مرسدس بنز و بخشی از تجربه‌ی طراحی خودروهای لوکس از مرسدس بنز به رنو منتقل شده است.

با این وجود همچنان رنو تالیسمان با یک خودروی شش دانگ آلمانی فاصله دارد. تعادل این خودرو در سرعت‌های بالای ۱۸۰ کیلومتر در ساعت کم می‌شود. البته رنو تالیسمان مزایا و معایب دیگری هم دارد. در این قسمت از مستند خودرو رینگ اسپرت به تست ۱۲۰۰ کیلومتری و نقد و بررسی رنو تالیسمان پرداخته‌ایم و سعی کرده‌ایم این مزیا و معایب را پیدا کنیم.



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۵۱ دیدگاه
  1. نوید

    قسمت دوم چی شد پس؟؟؟؟

  2. نوید

    چرا دیجی کالا مگ انقدر درهمو برهم شده؟!؟!
    قبلا واقعا بهتر بود از همه لحاظ
    دسترسی به مطالب و دسته بندی موضوعا اصلا امکان پذیر نیست

  3. آرمان

    ماشین خوب و قشنگیه ولی بخدا حیفه واسه جاده های ما …
    جاده های ما پراید هم از سرشون زیاده

  4. Ali

    لینک دانلود نداره چرا
    تو یوتوب هم که نذاشتید !

  5. محمود

    با سلام
    میشه لطف کنین و اسم ماشین رو درست تلفظ کنین ؟!
    تلفظ فرانسوی این مدل ” تلیسمان ” هست و حتی انگلیسیها که باید اون رو چیزی شبیه تالیسمن تلفظ کنن سعی میکنن همون تلیسمان فرانسوی رو بگن ، هرچند براشون سخت باشه . حالا در ایران که به سادگی میشه تلیسمان تلفظ کرد !
    اسامی برندها و مدلهای خودرو معمولا در ایران تغییر میکنه و این زیاد چیز جالبی نیست . اگر به هر دلیلی در گذشته ، اسم برند یا مدلی با تلفظ غلط وارد بازار ایران شده بهتره در همون پاساژها و نمایشگاهها باقی بمونه و لااقل در رسانه های مجازی و نظایر اون ، به شکل درست تلفظ بشه !
    متشکرم

  6. مجتبی رشیدان

    با عرض سلام و تشکر از دیجی کالا
    همکارم این ماشین رو خریده بود اما یه روز که تو محل کار بود بهش زنگ زدن که بیا ماشینت آتیش گرفته
    اونم در حالی که خاموش بوده و تو پارکینگ مسقف پارک بوده !!!!
    عکس های موجوده که قابل اثباته – هم ماشین نابود شده و هم سقف و دیوارهای پارکینگ خراب شده
    نگین خودرو هم ماشین رو اومد برد تا بررسی کنه ولی تا الان در حالی که ماشین تو گارانتی بوده و بیمه بدنه داشته ، بیمه گفته فقط ۱۰۰ تومن گفتن بهش می دن و دگین خودرو هم جوابگوش نیست
    اینم از گارانتی خودرو فرانسوی تو ایران!!!!!!!!!!!!!!!

  7. سجاد

    سلام این مستند از نظر محتوایی مفید بود اما نظر فنی خیلی خیلی جای کار داشت.
    منتظر کارهای خوب بعدی هستیم

  8. مسعود ابوشهر

    حتما و لطفا خواهش میکنم یه بررسی اینجوری هم از رنو کولیوس جدید بزارین تا ببینیم فرق این سواری و اون کراس اور فقط نوع اتومبیل یا اپشن ها قدرت موتور و … هم خیلی تفاوت دارن ، واقعااااا سپاس گذار میشم این کارو بکنین

  9. مهدی عسگری

    من از مستند خوشم اومد چون هم باحال و جذاب همراه با صحنه های دیدنی از طبیعت خصوصا با هلی شات به عنوان نمک کار بود که فضای صرفا فنی گاز و پیستون رو تعدیل میکرد و هم اینکه از طرفی اطلاعات ارائه شده دم دستی نبود.
    مجری نسبت به کارش حس داشت و به نظر میاد خبره ی ماشینه.
    ماشین هم به نظر میاد تکونیه که رنو در طراحی به خودش داده.
    طولانی تر هم باشه قسمتهای رینگ اسپرت از نظر من خوبه و کشش داره.

    1. امین آزاد

      مهدی جان چقدر خوشحالم این کار رو دوست داشتی

  10. امیر اصل مند

    سلام.لطفا یه نقد از کولیوس ۲۰۱۸ هم بزارین قصد خرید مدل ۲۰۱۷ یا ۲۰۱۸ دارم و بشدت نیاز به بررسی این خوردرو دارم.خواستم بدونم کولیوس هم عین تالیسمانه از نظر اپشن وهندلینگ؟

    1. مجتبی

      داداش ما کولیوس داریم خیلی ماشین عالی هست تنها ایرادش نداشتن دوربین ۳۶۰ درجه هستش.این مجری هم چیزی بارش نبود این ماشین یکی از نقاط قوتش سیستم مالتی مدیاشه.اگه نتونسته به بلوتوث ماشین وصل شه لابد گوشیش مشکل داره.

  11. ali

    خوب بود بررسی کردین
    ولی خیلی نقص داشت
    ایشالا توی بررسی های بعدی کاراتون پخته تر بشه،مثلا جای خالی تست شتاب،تست ترمز خیلی حس شد
    بررسی اونجوری قدرت موتور و تفاوتش با موتور اپتیما درست نبود،چون وزن موتور و خیلی چیزا دیگه تاثیر داره.مثلا من تست درگ تالیسمان و ماکسیما رو دیدم و تالیسمان برنده بود،بازم نمیتونیم بگیم موتور ماکسیما ضعیفه.از مشکلات و معایب نگهداری توربو ها هیچی نگفتین

  12. محسن

    عجب ماشینی.. چقدرررر آپشن داره.. البته خوبیش اینه که تو آبادان میشه با یک سوم قیمت بخریش. خوشبحال اونایی که از این ماشینا سوار میشن… من یکی یه موتور سیکلت هم نمیتونم داشته باشم…خدایا شکرت

    1. کاوه محمودی

      سلام دوست عزیز. اینجوریا هم که میگی نیست!درسته میشه خرید ولی پلاک میشه پلاکِ اروند. منطقه آزاد. اونوقت شما بنظرت چقدر میتونی بیای تهران؟ فکر کنم سالی کمتر از ۳۰ روز!یا ۳۰ روز. مگه که همونجا تردد کنی.. کاش با همچین شرایطی میشد راحت اومد تهران..

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما