آنریل انجین ۵ به صورت آزمایشی در دسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفت

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
آنریل انجین 5

سال گذشته برای اولین بار «آنریل انجین ۵» (Unreal Engine 5) با نمایش یک دمو تکنیکی خیره‌کننده که روی پلی‌استیشن ۵ اجرا می‌شد، به‌صورت رسمی معرفی شد و همه را شگفت‌زده کرد. حالا پس از یک سال، دوباره جزئیات تازه‌ای از نسل جدید آنریل انجین منتشر شده است و همچنین آنریل انجین ۵ در حالت «دسترسی زودهنگام» یا همان «ارلی اکسس» (Early Access) از طریق لانچر «اپیک گیمز» در دسترس قرار گرفته است.

نسخه‌ی دسترسی زودهنگام آنریل انجین ۵ برای مصارف تولیدی طراحی نشده است اما این اولین باری است که شما می‌توانید بعضی از فناوری‌های فوق‌العاده‌ و هیجان‌انگیزی آنریل انجین ۵ را امتحان کنید. بعضی از این ویژگی‌ها اولین بار است که در آنریل انجین دیده می‌شود و قابلیت‌های خاص و مهمی را به آن اضافه کرده است. در زیر به بعضی از این ویژگی‌های کلیدی می‌پردازیم.

آنریل انجین 5

قابلیت Nanite

Nanite یک سیستم هندسی مجازی است که به شما اجازه می‌دهد در خلق بازی‌ها از جزئیات و چندضلعی‌های بسیار عظیمی و باکیفیتی استفاده کنید. این قابلیت نه‌تنها باعث می‌شود که بتوانید از مدل‌های بسیار باکیفیتی در آثار خود بهره ببرید بلکه می‌تواند در زمان شما هم صرفه‌جویی کند و کاری کند که مجبور نباشید بعضی از کارهای تکراری و خسته‌کننده را انجام دهید.

تصور کنید از مدل‌های ۳ بعدی باکیفیت فیلم که از میلیون‌ها چندضلعی (پالیگان) تشکیل‌شده‌اند را در اختیار داشته باشید و آن را ایمپورت کنید و سپس میلیون‌ها بار در محیط قرار دهید، در حالی که بتوانید نرخ فریم را حفظ کنید و کیفیت را از دست ندهید. فکر می‌کنید که غیرممکن است؟ نه، دیگر غیرممکن نیست.

آنریل انجین 5

قابلیت Lumen

قابلیت جدید بعدی Lumen است. این ویژگی در واقعی راه‌حلی کلی و کاملا پویا برای سیستم روشنایی و نورپردازی محیط بازی است. با استفاده از Lumen، می‌توانید به‌صورت پویا صحنه‌های باورپذیری را خلق کنید، جایی که به‌صورت غیرمستقیم نورپردازی با شرایط مختلف و تغییرات آب‌وهوا یا هندسی محیط سازگاری دارد. برای مثال، تغییر زاویه خورشید در طول روز، روشن کردن چراغ‌قوه یا باز کردن یک درب تازه همگی می‌تواند در این نورپردازی کاملا پویا نقش داشته باشند.

آنریل انجین 5

جهان‌های بزرگ و گسترده

ما در حال تلاش ادامه‌دار برای رسیدن به چیزی هستیم که بتواند خلق بازی‌ها و دنیاهای اپن ورلد را سریع‌تر و آسان‌تر کند و آن را با توجه به اندازه‌ی تیم‌های مختلف، کوچک و بزرگ، سازگار سازد. امروز می‌توانید بخشی از تلاش‌های ما در این زمینه را در نسخه‌ی «دسترسی زودهنگام» آنریل انجین ۵ مشاهده کنید.

آنریل انجین 5

انیمیشن‌

بیرون رفتن مداوم از آنریل انجین برای ایجاد یا ویرایش انیمیشن‌ها کاری زمان‌بر و اذیت کننده است و می‌تواند مانعی برای پیشرفت سریع کار شما باشد. به همین خاطر در آنریل انجین ۵ ما ابزار انیمیشن‌های خود را گسترش و بهبود داده‌ایم تا شما قادر باشید انیمیشن‌های دقیق و با جزئیاتی را برای شخصیت‌ها به کار بگیرید.

قابلیت MetaSounds

تاکنون آرزو کرده‌اید که همان کنترل و انعطاف‌پذیری خاصی را که در ظاهر و جزئیات بصری بازی خود دارید، در بخش صدا هم داشته باشید؟ با آنریل انجین ۵، اپیک گیمز شیوه‌ی کاملا جدیدی برای کنترل و تولید صدا در بازی معرفی کرده‌ است. MetaSounds یک سیستم بسیار باکیفیت است که به شما این اجازه را می‌دهد که به‌صورت کامل روی جنبه‌ها و فرآیندهای صوتی کنترل داشته باشید و با هدایت آن‌ها بتوانید رویه و تجربه‌‌ای شنیدنی و نسل‌ بعدی از صدای بازی خلق کنید.

آنریل انجین 5

رابط کاربری

رابط کاربری آنریل انجین ۵ هم دچار تغییرات و بهبودهایی شده و اکنون شکل نو و تازه‌ای به خود گرفته است که می‌تواند جریان کاری شما را راحت‌تر و بهتر سازد. همچنین با رابط کاربری تازه آنریل انجین ۵ می‌توان استفاده‌ی بهینه‌تر، آسان‌تر و سریع‌تری از صفحه برنامه انجام داد تا کار با آن لذت‌بخش‌تر شود. این رابط کاربری در نسخه‌ی «دسترسی زودهنگام» یا همان «ارلی اکسس» قابل‌مشاهده خواهد بود.

کار با نسخه‌ی دسترسی زودهنگام آنریل انجین ۵ را شروع کنید

شما می‌توانید از طریق سایت و لانچر اپیک گیمز نسخه‌ی دسترسی زودهنگام و آزمایشی آنریل انجین ۵ و همین‌طور پروژه‌ی Valley of the Ancient را که به‌عنوان نمونه توسط اپیک در ویدیو معرفی نشان داده شده است، دانلود کنید. در سایت اپیک گیمز درباره‌ی جزئیات بیشتر و سؤالاتی که ممکن است برایتان پیش بیاید، توضیحاتی کاملی داده شده است.

اپیک می‌گوید که امیدوار است بتواند آنریل انجین ۵ را در اوایل سال آینده منتشر کند. با چیزی که در نمایش جدید آنریل انجین ۵ مشاهده کردیم، به‌راحتی می‌توان به تلاش و کار فوق‌العاده‌ی اپیک در خلق این انجین پی برد. اپیک در تلاش بوده که آنریل انجین ۵ بتواند به یک انجین کامل و جامع برای بسیاری از توسعه‌دهندگان تبدیل شود و امکانات کاربردی و جدیدی بسیاری را به آن اضافه کند. آنریل انجین ۵ با ویژگی‌های جدیدش از جمله دو قابلیت Nanite‌ و Lumen این پتانسیل را دارد که جهش قابل‌توجهی در گرافیکی بازی‌ها ایجاد کند و ما را برای بازی‌های این نسل بسیار هیجان‌زده سازد. این در حالی است که یکی از اهداف دیگر اپیک گیمز فراهم کردن راحتی بیشتر برای توسعه‌دهندگان بوده است.

منبع: Gematsu

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما
X