آپدیت جدید آنریل انجین ۵ امکان نورپردازی بهتر را فراهم می‌کند؛ ویدیوی آن را ببینید

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
جزئیات آنریل انجین 5.5

فناوری رهگیری پرتو (Ray tracing) یک انقلاب در گرافیک بازی‌های ویدیویی بوده است و به طور پیوسته در حال تبدیل شدن به یک استاندارد برای بازی‌های بزرگ و AAA است. به بیانی دیگر، این یک فناوری نورپردازی است که اگر یک به‌روزرسانی آن را از دسترس خارج کند، قطعا فقدان آن را احساس می‌کنید. البته هنرمندان نورپردازی خوشحال خواهند شد که بدانند موتور بازی‌سازی آنریل انجین ۵ (Unreal Engine 5) با آپدیت جدید خود قصد دارد تا نورپردازی بازی‌ها را به سطح جدیدی از کیفیت ببرد.

فناوری مگالایتس (MegaLights) که در جریان مراسم Unreal Fest در سیاتل فاش شد، یک ویژگی آزمایشی جدید برای آنریل انجین ۵.۵ است که به عبارتی ساده به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا از منابع نوری بیشتری در بازی خود استفاده کنند، بدون اینکه فشار بیشتری به سخت‌افزارها بیاورند. وایت جانسون (Wyeth Johnson)، مدیر ارشد استراتژی محصول آنریل انجین در اپیک گیمز (Epic Games)، این ارائه را رهبری کرد و این فناوری را با بیان این جمله مطرح کرد:

 زمانی که کاربران بتوانند بدون محدودیت فنی خلاقیت خود را بیان کنند، آنریل انجین ۵ در بهترین حالت خود قرار دارد. مانند سیستم Nanite یا Lumen برای روشنایی جهانی، MegaLights محدودیت‌ها را در یک دسته‌ی کاملا جدید حذف می‌کند: نورپردازی مستقیم و سایه‌ها.

دموی فنی جدید آنریل انجین 5

گفته شده که در صحنه‌ی بازار این دموی فنی جدید، بیش از ۱۰۰۰ منبع نوری وجود دارد!

فراتر از منابع نوریف شاید بهترین وجه مگالایتس، نحوه مدیریت سایه‌ها است. در نگاه اول، صحنه‌ی بازار در دموی فنی به نمایش گذاشته شده به اندازه کافی براق به نظر می‌رسد اما زمانی که سایه‌های واقع‌گرایانه برای هر منبع نوری را در نظر بگیرید، صحنه عمق زیادی به به خود می‌گیرد. اگر سخت‌افزار قدرتمندی داشته باشید، این یک خبر عالی برای شما خواهد بود اما خوشبختانه اپیک برای نشان دادن کاربردی بودن این فناوری، دموی جدید را روی کنسول پلی استیشن ۵ اجرا کرد و ویکتور برودین (Victor Brodin)، مدیر ارشد فنی، کنترلر دوال‌سنس را در دست داشت. به نظر می‌رسد که این ویژگی جدید می‌تواند حتی روی یک دستگاه پلی‌استیشن ۵ معمولی نیز به راحتی اجرا شود.

دل واکر (Del Walker)، طراح شخصیت که در Star Wars Jedi: Survivor و Suicide Squad: Kill the Justice Squad کار کرده است، در توییتر نظر خود را به اشتراک گذاشت:

مردم اغلب متوجه نمی‌شوند که خیلی از بازی‌ها در زمان توسعه شگفت‌انگیز به نظر می‌رسند اما مجبور می‌شویم که نورپردازی را کاهش دهیم تا آن‌ها را به خوبی روی کنسول‌ها اجرا کنیم. این فناوری بازی‌های نسل جدید را به شدت بهبود می‌بخشد.

برای کسانی که بیشترین استفاده را از سخت‌افزارهای قدیمی می‌برند، آنچه در آنریل انجین ۵.۵ امکان‌پذیر است می‌تواند تغییراتی فوق‌العاده را ایجاد کند اما بهتر است صبر کنیم تا در عمل آن را ببینیم.

منبع: PCGAMER

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما
X