یوبیسافت بازی جدید خود را با محوریت انافتیها عرضه کرد؛ تریلر آن را ببینید
یوبیسافت (Ubisoft) اولین بازی بلاک چینی خود را با عنوان Champions Tactics: Grimoria Chronicles و با محوریت انافتیها منتشر کرده است.
این شرکت پس از سالها تلاش در حوزه بلاک چین، این بازی را ژوئن گذشته معرفی کرد، اما اکنون بیسر و صدا آن را منتشر کرده است. این بازی روی رایانههای شخصی به صورت رایگان عرضه شده، اگرچه بازیکنان میتوانند مجسمههایی را خریداری کنند که با استفاده از طلای درون بازی یا ارزهای دیجیتال با آنها مبارزه کنند. این مجسمهها در واقع همان انافتی هستند و میتوانند در بازار بازی از هر قیمتی بین ۷ تا ۶۴ هزار دلار (تقریبا ۵۰ هزار پوند) خریداری شوند.
به نظر میرسد که البته تجربه بازی بدون خرید مجسمهها نیز امکانپذیر باشد، اگرچه کسانی که مایل به پرداخت هزینههای بیشتری هستند بدون شک موفقیت بیشتری در نبردها خواهند داشت. نبردها به صورت نوبتی علیه بازیکنان دیگر با جوخههای سه نفره هستند. فرانسوا بادسون (Francois Bodson)، مدیر استودیو یوبیسافت پاریس، گفته که این بازی تجربه استراتژیک عمیقی را ارائه میدهد که داراییهای منحصربهفرد و چندین نوآوری هیجانانگیز دارد و با یک بازی کارتی فیزیکی قابل مقایسه است.
این بیانیه به طور کامل در زیر آمده است:
تیم درون استودیوی یوبیسافت پاریس که Champions Tactics: Grimoria Chronicles را توسعه میدهد، با آزمایشگاه نوآوری استراتژیک یوبیسافت و Oasys همکاری کرده تا اطمینان حاصل کند که استفاده ما از بلاک چین در خدمت ارائه تجربههای بازی جدید و نوآورانه برای بازیکنانمان است. هدف مشترک ما کشف راههای جدید برای بازی کردن در کنار ارزشگذاری بیشتر برای بازیکنان بر اساس توانمندسازی و مالکیت است. Champions Tactics گیمپلی استراتژیک عمیقی را ارائه میدهد که دارای داراییهای منحصربهفرد درون بازی و چندین نوآوری هیجانانگیز است. اینها شامل میلیونها مجسمه تولید شده به صورت رویهای هستند که هر کدام دارای مشخصات و تواناییهای متمایزی هستند؛ داراییهایی که مستقیما بر اساس انتخاب بازیکنان شکل میگیرند و یک بازار باز که به بازیکنان اجازه میدهد تیمهای خود را بسازند که از این نظر بسیار شبیه به یک بازی کارتی تجاری فیزیکی است. برای ماهها، ما از طریق رویدادها و نسخههای بتا با جامعه بازیکنان خود همکاری نزدیکی داشتهایم تا تاکتیکهای قهرمانان را بسازیم و آنها را اصلاح کنیم. ما مشتاقیم که به گسترش و بهبود بازی با یکدیگر ادامه دهیم.
یوبیسافت در مورد ردهبندی سنی بازی اظهار نظری نکرده است اما احتمالا به دلیل بلاک چین و استفاده از ارز دیجیتال برای بزرگسالان باشد. در دسامبر ۲۰۲۱، یوبیسافت پلتفرم انافتی خود را به نام Quartz راهاندازی کرد و Ghost Recon Breakpoint را به عنوان اولین بازی آزمایشی آن ارائه کرد. این بازی البته وضعیت خوبی نداشت و به نظر میرسد در ابتدا فقط ۱۵ انافتی فروخته است. با این حال، روسای این حوزه در یوبیسافت در مصاحبهای پس از آن اظهار داشتند که بازیکنان آن را درک نمیکنند.
بنابراین جالب است که یوبیسافت با وجود شکست همچنان پروژهی جدیدی را عرضه کرده است، آن هم با توجه به اینکه سایر توسعهدهندگان به آرامی از اشتیاق خود به ارزهای دیجیتال عقبنشینی کردهاند. این شامل اندرو ویلسون، رئیس شرکت الکترونیک آرتز نیز میشود که در گذشته گفته بود که انافتیها به عنوان بخش مهمی از آینده صنعت در نظر گرفته میشوند. او بعدها در فوریه ۲۰۲۲ گفت:
من معتقدم که قابلیت جمعآوری (Collectability) همچنان بخش مهمی از صنعت ما و بازیها و تجربیاتی است که به بازیکنان خود ارائه میدهیم. آیا این بخشی از انافتی و بلاک چین است؟ باید دید. همچنین من فکر میکنم روشی که در مورد آن به توافق نظر رسیدهایم، این است که میخواهیم بهترین تجربه ممکن را برای بازیکن ارائه دهیم. البته ما این موضوع را در طول زمان ارزیابی خواهیم کرد، اما در حال حاضر، این چیزی نیست که بخواهیم روی آن متمرکز شویم.
در زیر تریلر عرضه بازی آمده است.
منبع: EUROGAMER