سرورهای XDefiant در سال ۲۰۲۵ خاموش می‌شوند؛ تعطیلی یوبی‌سافت اوساکا و سانفرانسیسکو

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
بازی XDefiant

شرکت یوبی‌سافت (Ubisoft) به‌ طور رسمی اعلام کرده است که سرورهای بازی XDefiant را در سال ۲۰۲۵ خاموش خواهد کرد. فروش این بازی اکنون متوقف شده است. از طرفی به‌ عنوان بخشی از این تصمیم، یوبی‌سافت قصد دارد استودیوهای خود در سان‌فرانسیسکو و اوساکا را تعطیل کند و فعالیت‌های خود در سیدنی را نیز کاهش دهد. این تغییرات ممکن است به از دست رفتن شغل حداکثر ۲۷۷ نفر منجر شود. در این میان گفته شده که حدود نیمی از اعضای تیم سازنده‌ی XDefiant، در بخش‌های دیگر شرکت مشغول به کار خواهند شد.

ماری سوفی دو ووبرت (Marie-Sophie de Waubert)، مدیر ارشد استودیوها، در ایمیلی که به کارکنان این شرکت ارسال و سپس به‌ صورت آنلاین منتشر شد، این خبر را اعلام کرده است. او اعلام کرده که این بازی تیراندازی نتوانسته است در بلندمدت تعداد کافی بازیکن جذب کرده و آن‌ها را حفظ کند تا در سطح مورد انتظار یوبی‌سافت در بازار بسیار رقابتی بازی‌های تیراندازی اول‌شخص رایگان قرار بگیرد. پیام کامل او در ادامه آورده شده است:

تصمیم دشواری گرفته‌ایم که توسعه‌ی بازی XDefiant را متوقف کنیم. با وجود شروعی امیدوارکننده، تلاش‌های پرشور تیم و حمایت یک پایگاه از طرفداران متعهد، نتوانستیم به اندازه‌ی کافی بازیکنان را جذب و نگه‌داری کنیم تا در سطحی که برای رقابت در بازار پر از انتظار بازی‌های تیراندازی اول‌شخص رایگان لازم است، باقی بمانیم. در نتیجه، بازی فاصله‌ی زیادی با دستیابی به نتایج لازم برای سرمایه‌گذاری‌های بیشتر دارد و به همین دلیل اعلام می‌کنیم که فعالیت این بازی به پایان خواهد رسید. از امروز دانلود جدید، ثبت‌نام بازیکنان و خریدهای مربوط به بازی دیگر امکان‌پذیر نخواهد بود. فصل سوم بازی همچنان عرضه می‌شود و سرورهای بازی به احترام تیم‌های توسعه‌دهنده‌ای که روی این بازی کار کرده‌اند و همچنین بازیکنان فعالی که از XDefiant حمایت کردند، تا تاریخ ۳ ژوئن ۲۰۲۵ (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) فعال خواهند ماند.

متاسفانه توقف توسعه‌ی بازی پیامدهای سختی برای تیم‌های مشغول به کار روی این پروژه به همراه دارد. حتی با اینکه تقریبا نیمی از اعضای تیم توسعه در سراسر جهان به نقش‌های دیگری در یوبی‌سافت منتقل می‌شوند، این تصمیم منجر به تعطیلی استودیوهای ما در سان‌فرانسیسکو و اوساکا و کاهش فعالیت‌های تولیدی ما در سیدنی شده است. در نتیجه، ۱۴۳ نفر در سان‌فرانسیسکو و ۱۳۴ نفر در اوساکا و سیدنی احتمالا شرکت را ترک خواهند کرد. خطاب به اعضایی که به زودی یوبی‌سافت را ترک می‌کنند، می‌خواهم عمیق‌ترین قدردانی خود را بابت کار و تلاش‌های ارزشمند شما ابراز کنم. لطفا بدانید که ما در این دوره‌ی انتقالی تمام تلاش خود را برای حمایت از شما انجام خواهیم داد.

ایجاد آثار سرویس محور همچنان یکی از ارکان استراتژی ماست و ما موفقیت‌های چشمگیری با بازی‌هایی نظیر رینبو سیکس (Rainbow Six)، The Crew و For Honor بدست آورده‌ایم. این بازار بسیار رقابتی است و ما درس‌هایی که از پروژه‌ی XDefiant گرفتیم را در بازی‌های آنلاین آینده خود به کار خواهیم گرفت. به طور کلی، ما مصمم هستیم که قدم‌های لازم را برای بازگرداندن شرکت به مسیر رشد، نوآوری و خلاقیت برداریم و اطمینان حاصل کنیم که می‌توانیم شرایط موفقیت شما را فراهم کنیم. این به معنای ادامه‌ی تغییرات اساسی در نگرش ما نسبت به روش‌های تولید و کسب‌وکار و انجام بازسازی‌های هدفمند در مواقع ضروری است که به زودی جزئیات بیشتری از آن را به اشتراک خواهیم گذاشت. می‌دانم که این وضعیت سوالات و انتظاراتی را به وجود می‌آورد و ما اطلاعات به‌روز واضح و منظمی در این مورد ارائه خواهیم داد. از تعهد مداوم شما در این زمان‌های دشوار صمیمانه سپاسگزارم.

بازی XDefiant

مارک روبین (Mark Rubin)، تهیه‌کننده‌ی اجرایی بازی نیز پیامی منتشر کرده و از طرفداران تشکر و اعلام کرده که از این وضعیت ناراحت است. او همچنین اطلاعات مربوط به بازپرداخت هزینه‌ها را به اشتراک گذاشت و گفت که هر خریدی که در ۳۰ روز گذشته انجام شده باشد، به طور کامل بازپرداخت خواهد شد و کسانی که Ultimate Founder’s Pack را خریداری کرده‌اند نیز پول خود را پس خواهند گرفت. او افزود که بازپرداخت‌ها به صورت خودکار و ظرف مدت ۸ هفته انجام خواهد شد. این در حالی است که محتوای فصل سوم به‌ زودی منتشر خواهد شد. روبین می‌گوید:

چند سال پیش، یوبی‌سافت و تیم توسعه‌ی سانفرانسیسکو یک ماجراجویی جسورانه را برای ساخت یک بازی تیراندازی آرکید جدید به نام XDefiant آغاز کردند. این پروژه از همان ابتدا یک چالش بزرگ بود. ما نه‌ تنها تلاش داشتیم ژانر را با حذف مچ میکینگ بر اساس مهارت (Skill-Based Matchmaking) و بازگرداندن تجربه‌ی آرکید کلاسیک متحول کنیم، بلکه به دنیای پرخطر بازی‌های رایگان نیز وارد شدیم. به همین دلیل می‌خواهم نه‌ تنها از تیم توسعه، بلکه از مدیریت یوبی‌سافت نیز برای قبول کردن این ریسک تقدیر کنم. مسیر بازی‌های رایگان یک مسیر طولانی است. بسیاری از بازی‌های رایگان زمان زیادی نیاز دارند تا جایگاه خود را پیدا کرده و به سوددهی برسند. یوبی‌سافت و تیم‌هایی که روی این بازی کار می‌کردند برای این مسیر طولانی آماده بودند، اما متاسفانه، این مسیر در نهایت بیش از حد دشوار شد و ادامه دادن آن منطقی نبود. من واقعا از نوشتن این پست ناراحتم.

برای سال‌ها علاقه به ساخت این بازی داشتم و می‌دانم که همه‌ی چالش‌ها به پیروزی ختم نمی‌شوند اما می‌خواهم به تمام توسعه‌دهندگانی که از تماما این پروژه تحت تاثیر قرار گرفته‌اند، ادای احترام کنم. هر یک از آن‌ها انسان‌هایی با زندگی‌های جدا از ما هستند و هر کدام از آن‌ها مقدار زیادی از اشتیاق خود را صرف ساختن این بازی کرده‌اند. امیدوارم آن‌ها به دستاوردهایی که داشته‌اند افتخار کنند. من نیز همیشه به اینکه با چنین تیم فوق‌العاده‌ای کار کرده‌ام، افتخار خواهم کرد و قدردان خواهم بود. تیمی که واقعا فراتر از ظرفیت‌های خود تلاش کرد. آنچه که آن‌ها بدست آورده‌اند، واقعا شگفت‌انگیز است. واکنش اولیه‌ی بازیکنان هنگام انتشار بازی فوق‌العاده بود، ما رکوردهای داخلی برای سریع‌ترین بازی که به بیش از ۵ میلیون کاربر رسیده را شکستیم و در نهایت بیش از ۱۵ میلیون نفر بازی ما را تجربه کردند. این دستاوردی است که به‌ ویژه با توجه به دشواری این بازار باید به آن افتخار کرد. بنابراین، از همه‌ی توسعه‌دهندگانی که اشتیاق خود را برای ساخت این بازی گذاشتند، صمیمانه تشکر می‌کنم.

اگر بخواهم یک چیز از این تجربه به شما منتقل کنم، آن اهمیت ارتباط صریح و صادقانه‌ بین توسعه‌دهندگان و بازیکنان است. این ذهنیت که بازیکن را اولیت قرار دهیم، همراه با گفت‌وگوهای محترمانه و به دور از رفتارهای سمی بین توسعه‌دهندگان و بازیکنان، یکی از تفاوت‌های برجسته‌ای بوده که این بازی را این‌ قدر خاص کرده است. از همان اولین پست من درباره‌ی بازی، این چشم‌اندازی بود که می‌خواستم از آن حمایت کنم و امیدوارم تاثیر مثبتی بر نحوه‌ی برخورد صنعت بازی با بازیکنان و جوامعش بگذارد. در نهایت از صمیم قلب می‌خواهم عمیق‌ترین سپاس خود را از جامعه شگفت‌انگیزی که پیرامون بازی شکل گرفته، ابراز کنم. اشتیاق، خلاقیت و تعهد شما الهام‌بخش ما در تمام مراحل این مسیر بوده است.

یوبی‌سافت سانفرانسیسکو

این بازی به همراه کنکورد به تازگی به لیست بازی‌های سرویس‌ محوری اضافه شده که مدت کوتاهی پس از عرضه متوقف شده‌اند. با این حال، برخلاف کنکورد، XDefiant اندکی زمان بیشتری دارد و سرورهای آن تا خرداد آینده فعال خواهند ماند.  این بازی که برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ معرفی شد، پس از چندین تاخیر سرانجام در ماه مه ۲۰۲۴ منتشر شد. با وجود نقدهای متوسط، بازی شروع خوبی داشت و توانست در کمتر از دو و نیم ساعت یک میلیون بازیکن منحصربه‌فرد را جذب خود کند، اما این محبوبیت زود کاهش یافت. در ماه اکتبر، روبین اذعان کرد که تعداد بازیکنان کاهش قابل توجهی یافته است، در حالی که شایعات مداوم درباره‌ی تعطیل شدن سرورهای بازی را رد کرد.

تعطیلی قریب‌الوقوع سرورهای بازی به مشکلات یوبی‌سافت در سال ۲۰۲۴ اضافه می‌شود، مشکلاتی که شامل فروش کمتر از حد انتظار برای آثار مهم، تاخیرها و غیره است. گزارش شده که سقوط قیمت سهام این شرکت گیلومو (Guillemot) و تنسنت (Tencent) را به فکر خصوصی‌سازی شرکت انداخته است. همین چند هفته پیش بود که از این شرکت به دلیل خاموش شدن سرورهای The Crew و فریب بازیکنان شکایت شد. البته یوبی‌سافت تنها ناشری نیست که در سال ۲۰۲۴ با مشکلات روبرو شده است، زیرا توسعه‌دهندگان کوچک و بزرگ بازی با تعطیلی‌های ناگهانی و اخراج‌ها دست و پنجه نرم کرده‌اند.

منبع: IGN

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما
X