سرورهای بازی بتل رویال هایپر اسکیپ به‌زودی خاموش خواهند شد

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
هایپر اسکیپ

بدیهی است که ژانر بتل رویال در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین ژانرها در صنعت بازی‌های ویدیویی است. به همین دلیل بسیاری از توسعه‌دهندگان تلاش می‌کنند تا با انتشار بازی‌های خود در این سبک، از این محبوبیت سود ببرند. یوبی‌سافت نیز سعی کرد با انتشار بازی رایگان هایپر اسکیپ (Hyper Scape) در سبک تیراندازی اول‌شخص از این محبوبیت درآمدزایی کند. بازی با برخی ویژگی‌های منحصربه‌فرد مانند المان‌های حرکت روی دیوار در گیم‌پلی آینده‌نگرانه همراه با همگام‌سازی با پلتفرم توییچ که با تاثیر بییندگان در بازی همراه بود، پتانسیل‌های زیادی داشت و در همان ابتدا به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده بود. با این حال به دلایل متعدد از جمله پشتیبانی نامناسب استودیوی سازنده، این بازی هرگز نتوانست انتظارات این کمپانی را برآورده کند.

پس از تقریبا یک سال و نیم، یوبی‌سافت به تازگی اعلام کرده است که سرورهای هایپر اسکیپ از تاریخ ۲۸ آوریل ۲۰۲۲ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۱) خاموش خواهند شد و به نوعی این بازی دیگر در دسترس نخواهد بود. در این خبر که از طریق وبسایت رسمی یوبی‌سافت منتشر شده، این کمپانی دلیل این اتفاق را ذکر نکرده است. با این حال از حمایت جامعه‌ی کاربری بازی تشکر شده است. 

ما تصمیم سختی برای پایان دادن به توسعه‌ی بازی هایپر اسکیپ و خاموش کردن سرورهای آن از ۲۸ آوریل گرفته‌ایم. ما به دنبال ایجاد یک تجربه‌ی تیراندازی عمودی از راه نزدیک و سریع بودیم و از جامعه‌ی کاربران خود برای پیوستن به ما در این سفر بی‌نهایت سپاسگزاریم. ما آموخته‌های کلیدی خود از این بازی را به محصولات آینده خواهیم برد.

هایپر اسکیپ

در ادامه آمده است:

جامعه‌ی مخاطبین هایپر اسکیپ، از علاقه و تعهد شما به دنیای نئو آرکیدیا در داخل و خارج از بازی سپاسگزاریم. علاقه‌ی شما به اثری که ما ساختیم، همیشه گرامی شمرده خواهد داشت.

گفتنی است که هایپر اسکیپ به‌طور ناگهانی در ژوئیه‌ی ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد. این بازی در ابتدا فقط برای کاربران توییچ قابل دسترسی بود و استریم‌های اولیه نیم میلیون بیننده را برای بازی بدست آوردند تا اینکه ۱۰ روز بعد برای همه در دسترس قرار گرفت. این بازی سعی کرد کاری متفاوت در ژانر بتل رویال انجام دهد و حتی به دلیل سرعت بالای گیم‌پلی، آن را با Quake مقایسه کردند.

با این حال به دلیل اینکه بازی در زمان نامناسبی منتشر شد و پشتیبانی جالبی نداشت، یوبی‌سافت سه ماه پس از عرضه بیان کرد که این اثر نتوانسته به انتظارات بالای آن‌ها پاسخ دهد. تیم توسعه حتی با اضافه کردن حالت‌های جدید به بازی و عرضه‌ی آن روی کنسول‌ها سعی داشت آن را زنده نگه دارد اما نتیجه نداد. در هر صورت، این واقعیت که سرورهای بازی در حال خاموش شدن هستند، مایه‌ی تاسف است. امیدواریم در آینده‌ی نزدیک اخبار بیشتری از تیم سازنده در مورد یک بازی جدید بشنویم.

منبع: RockPaperShotgun

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما