تماشای ۱۰ میلیارد ساعت برنامههای توییچ در سال ۲۰۱۸
به تازگی StreamElements – شرکتی که تجهیزات و تکنولوژی مخصوص استریمرها را میسازد – گزارشی از عملکرد توییچ و بخش بازی یوتیوب (YouTube Gaming) در سال ۲۰۱۸ منتشر کرده است. طبق این گزارش، بینندگان توییچ در سال ۲۰۱۸ مجموعا ۹.۳۶ میلیارد ساعت را صرف تماشای محتوای آن کردهاند. در مقایسه با سال ۲۰۱۷، این رقم رشدی ۲۵ درصدی داشته است.
برنامههای مختلف یوتیوب گیمینگ هم به مدت ۲.۳ میلیارد ساعت تماشا شدهاند؛ دقیقا معادل ۲۵ درصد افزایشی که توییچ به آن رسیده است. با این همه، یوتیوب در مقایسه با توییچ رشد بیشتری را بین سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ داشته است. آنها طی این مدت توانستهاند رشد ۱۰۴ درصدی را تجربه کنند.
میکسر (Mixer)، پلتفرم استریم مایکروسافت، تنها ۱۶۷.۹۶ میلیون ساعت را در سال ۲۰۱۸ به خود اختصاص داده است که در مقایسه با سال ۲۰۱۷ حدود ۱۸۰ درصد افزایش داشته است. میکسر برای اولین بار در ماه ژانویه ۲۰۱۶ آغاز به کار کرد.
در تصویر زیر میتوانید فهرست ده بازی پرببینده سال ۲۰۱۸ را ببینید. همانطور که انتظار میرفت، Fortnite در صدر جدول قرار دارد.
گفتنی است که تعداد بینندگان بازی «فورتنایت» Fortnite در سراشیبی سقوط قرار گرفته و روند نزولی پیدا کرده است. در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸، مخاطبان کمتر از ۴۰۰ میلیون ساعت را صرف تماشای این بازی کردهاند. در سه ماهه چهارم سال، این عدد ۱۵ درصد کاهش پیدا کرد و به ۳۴۰ میلیون ساعت رسید. با این حال، Fortnite هنوز محبوبترین بازی استریمرها و بینندگان آنها است.
ساعات تماشای PUBG – اصلیترین رقیب Fortnite – هم نزول کرده. PUBG برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و به واسطه ناشناخته بودن سبک بتل رویال، طوفانی در صنعت بازی به راه انداخت و توانست بازار را به تسخیر خود درآورد. در ادامه Fortnite حالت بتل رویال خود را اواخر سال ۲۰۱۷ عرضه کرد و موفق شد تا گوی رقابت را از رقیب خود بگیرد.
منبع: VentureBeat