۱۲ انیمهی سریالی برتر؛ برای آنان که میخواهند متخصص انیمه شوند!
در این مطلب نگاهی میاندازیم به ۱۲ انیمهی سریالی برتر تاریخ که اگر تازه میخواهید به این دنیای پر از شگفتی وارد شوید باید حتما ببینید. تلاش کردهایم سریالهای انیمهی ژاپنی این فهرست تنوع خوبی داشته باشند و از گونههای مختلفی انتخاب شوند. با اطمینان میگوییم اگر این ۱۲ انیمهی سریالی را ببینید، دیگر میتوانید خودتان را یک متخصص انیمه بنامید!
پیشتر در یک مطلب دیگر به اهمیت انیمهها و ۱۲ انیمهی سینمایی برتر مناسب برای ورود تازهکارها اشاره کردیم. اما انیمه تنها در فیلمهای سینمایی خلاصه نمیشود. انیمهی سریالی هم یکی از مهمترین شاخههای این صنعت بسیار موفق ژاپنی است. بعضی از این سریالها سالها و شاید حتی بتوان گفت دهههاست که ادامه دارند و هنوز هواداران خاص خودشان را دارند.
۱۲. دفتر مرگ (Death Note)
- خالق: تسوگومی اوبا
- کارگردان: تاکهشی اوباتا
- تولیدکننده: مدهاوس
- فصل اول: ۲۰۰۷
این انیمهی سریالی فوقالعاده ابتدا مانگایی از تسوگومی اوبا بود که بعدتر استودیو مدهاوس یک اقتباس سریالی از آن ترتیب داد، سریال به محبوبیت عظیمی رسید و حتی نتفیلکس هم ترغیب شد که یک نسخه سینمایی از آن بسازد.
دفتر مرگ داستان پسری نوجوان به نام لایت یاگامی است که روزی با یک دفترچهی اسرارآمیز آشنا میشود. او متوجه میشود نام هرکسی را در این دفتر بنویسد، او چهل ثانیه بعد کشته میشود. اگرچه یاگامی ابتدا از دفترچه تنها در جهت از بین بردن جنایتکاران استفاده میکند، اما کمکم این قدرت بیاندازه او را هم وسوسه کرده و سریال وارد ابعاد پیچیدهتری میشود.
یک سریال تماشایی که علاوه بر ایدهی جذاب، روایت فوقالعادهای هم دارد. نویسنده به معنای واقعی کلمه رس این ایده را کشیده است! بهتدریج، شخصیتهای جذاب تازهای وارد سریال میشوند. جای شخصیتها در مرز بین خیر و شر مرتب عوض میشود. وقتی به اواخر سریال میرسیم، باور نمیکنیم آن داستان ساده ابتدایی ما را به چنین جهان عمیق و چندلایهای رسانده است. دفتر مرگ یک نمونهی عالی از آثاری است که داستان شرور شدن یک انسان عادی را به نمایش میگذارند.
۱۱. کابوی بیباپ (Cowboy Bebop)
- خالق: هاجیمه یاتاته
- کارگردان: شینیچیرو واتانابه
- تولیدکننده: سانرایز
- فصل اول: ۱۹۹۸
یکی از مهمترین و نمادینترین انیمههای تاریخ است. کابوی بیباپ که تأثیر زیادی از داستانها و فضاهای غربی گرفته است، در اصل یک وسترن فضایی است؛ داستان چهار شخصیت بسیار ناهمگن که در فضایی علمیتخیلی در سال ۲۰۷۱، به شکارچیانی جایزهبگیر تبدیل شدهاند.
هر قسمت آن ترکیب هنرمندانهای از کمدی و اکشن که البته در زیر پوست آن است و حتی میشود یک لایهی ظریف غم هم پیدا کرد. داستان بعدتر در ادامه به شکلی هنرمندانه شخصیتهای خود را درگیر مضامین جدی چون فقدان و انتظار میکند.
از کابوی بیباپ تنها یک سریال و فیلم سینمایی ساخته شده؛ متأسفانه آن زمان آنچنان که باید قدر دیده نشد، ولی در حال حاضر کلی طرفدار سرسخت دارد.
۱۰. کیمیاگر تمامفلزی: برادری (Fullmetal Alchemist: Brotherhood)
- خالق: هیرومی آراکاوا
- کارگردان: یاسوهیرو ایری
- تولید کننده: بونز
- فصل اول: ۲۰۰۹
پیشتر در سال ۲۰۰۳ از مانگای معروف هیرومی آراکاوا یک اقتباس انیمه صورت گرفت، ولی موفقیت چندانی نداشت. یکی از دلایلش این بود که انیمه چندان به رویدادهای مانگای اصلی وفادار نبود. اما اقتباس دومی که یاسوهیرو ایری در سال ۲۰۰۹ تولید کرد، برعکس یک موفقیت عظیم بود. «کیمیاگر تمامفلزی: برادری» یکی از تأثیرگذارترین و الهامبخشترین انیمههای تاریخ است. خیلیها دلیل این موفقیت را همان وفاداری کامل به مانگای اصلی میدانند.
این سریال داستان دو برادر است که تلاش میکنند با استفاده از دانشی ممنوع، مادر از دسترفتهی خود را به زندگی بازگردانند. اما شکست میخورند و هریک اعضایی از بدنشان را از دست میدهند. حال، برادر بزرگتر عزم خود را جزم میکند که راهی برای درمان خود و برادرش پیدا کند.
«برادری» یک فانتزی تمامعیار، مملو از ایدههای خیالانگیز و تخیلی فوقالعاده است. جدا از داستان فانتزی و جذاب، سریال همچنین نگاهی هوشمندانه به موضوعاتی بنیادین همچون خانواده و غم از دست دادن دارد. سفر برادر بزرگ برای پیدا کردن یک راه درمان، همچون یک سفر قهرمان کلاسیک میماند که در بسیاری از اسطورههای مطرح دیدهایم.
۹. حمله به تایتان (Attack on Titan)
- خالق: هاجیمه ایسایاما
- کارگردان: تتسورو آراکی
- تولید کننده: ویت استودیو، ماپا
- فصل اول: ۲۰۱۳
این حماسهی عظیم تماشایی که فصل چهارم و پایانیش همین آذر امسال شروع میشود را میتوان یکی از محبوبترین انیمههای حال حاضر دنیا در نظر گرفت. احتمالا هیچکس، حتی خود هاجیمه ایسایاما، انتظار چنین موفقیت بزرگی را از حمله به تایتان نداشتند.
سریال داستان انسانها در مقطعی نامشخص از تاریخ است؛ آنها درگیر موجوداتی غولپیکر بهنام تایتانها شدهاند. تایتانها خاستگاه مشخصی ندارند، اندام تناسلی ندارند و غذای دلخواهشان انسانها هستند. به همین دلیل بشر که متوجه شده راهی برای مقابله با این موجودات عجیب و بیرحم ندارد، خود را درون سه دیوار بزرگ پنجاه متری پنهان کرده تا از شر تایتانها دور باشد. اما ظهور یک تایتان غولپیکر شصت متری، همهچیز را به هم میریزد و دوباره این نبرد نابرابر آغاز میشود.
سریال واقعا یک حماسهی باشکوه در وصف فداکاری، تلاش و مقاومت است. این اثر همچنین در زیرلایههای زیرین خود نیمنگاهی به مضامین فلسفی و مهمی همچون مرگ، غریزه وحشیگری انسان و جایگاه بشر در جهان دارد. هرچه سریال جلوتر میرود، لایههای عمیقتری به داستان اضافه میشود و ماجرا هربار پیچیدهتر میشود. شخصیتپردازی عالی، داستانی جذاب و دنبالکننده و غافلگیریهای میخکوبکننده از جمله ویژگیهای حمله به تایتان هستند که باعث ماندگاری آن شدهاند.
۸. سایکوپس (Psycho-Pass)
- خالق: هیکارو میوشی
- کارگردان: نایوشی شیوتانی
- تولید کننده: تاتسونوکو پروداکشن
- فصل اول: ۲۰۱۴
سایکوپس در دنیای انیمهی سریالی جایگاهی همچون «آکیرا» در بین فیلمهای انیمه دارد. یک داستان پیچیده علمیتخیلی فلسفی و چندلایه که احتمالا تنها در قالب انیمه و مانگا فرصتی برای ظهور پیدا میکند. بعید به نظر میرسد هیچ رسانهی دیگری در هیچ جایی از جهان، حتی هالیوود پرقدرت، حاضر باشد روی چنین داستان حیرتانگیز و عجیبوغریبی سرمایهگذاری کند.
سایکوپس داستان بشر است در آیندهای نامعلوم، زمانی که انسانها به لطف فناوری بهنام سامانه سیبل موفق شدهاند جرم و جنایت در جامعه را به صفر برساند. چون این سامانه قادر به شناسایی احتمال وقوع جرم با ضریب اطمینان بالا است. به این ترتیب، مأموران پلیس وظیفه دارند که پیش از وقوع جرم در صحنه حاضر شده و مجرم را از بین ببرند. اوضاع وقتی به هم میریزد که یک آنارشیست مرموز و نابغه، این سامانه را ناکارآمد میبیند و تصمیم میگیرد آن را زیر سؤال ببرد.
سریال که از نظر داستانی شباهتهایی به «گزارش اقلیت»، فیلم قدرنادیده استیون اسپیلبرگ دارد، در طول داستان خود به سراغ مضامین قابل توجه و تفکر برانگیزی میرود. یک موضوع که سایکوپس خیلی هنرمندانه به بحث میکشد این است که آیا برای انسان یک کمال بینقص وجود دارد؟ آیا بهراستی انسان میتواند با پیشرفت در فناوری، به جایگاهی برسد که بتواند ایرادهای جامعه خود همچون جرم و جنایت را از بین ببرد؟ سریال که چنین نظری ندارد. گویا از نظر هیکارو میوشی، نقص و ایراد خود بخشی از ذات انسان هستند و پایانی برای آنها نمیتوان متصور شد. این سریال عمیق و فوقالعاده را به هیچوجه نباید از دست بدهید.
۷. کد گیاس (Code Geass)
- خالق: گورو تانیگوچی، ایچیرو اوکوچی
- کارگردان: گورو تانیگوچی
- تولید کننده: سانرایز
- فصل اول: ۲۰۰۶
فصل اول انیمهی سریالی کد گیاس با سریال «دفتر مرگ» همزمان شده بود و این دو در آن سالها در بسیاری از جشنوارههای مهم انیمیشن در ژاپن، رقابت تنگاتنگی با هم داشتند.
کد گیاس داستان ولیعهد سابق بریتانیا به نام لولوش در یک دنیای خیالی است. او با شیوهی سرکوبگرانه و تمامیتخواهانهی نظام بریتانیا مشکل دارد. وقتی یک قدرت جادویی فوقالعاده به نام گیاس در اختیارش قرار میگیرد، لولوش تصمیم میگیرد از آن در جهت نابودی حکومت پرظلموستم بریتانیا استفاده کند.
اگر از هواداران سریالهایی چون «بازی تاجوتخت» هستید که خیانت و از پشت خنجر زدن یکی از مشخصههای اصلی آنهاست، کد گیاس یک گزینه عالی برای شماست. همچون دستمایهی اصلی سریال که سیاسی است، در طول روایت هم سیاستبازی و بازیهای کثیف افراد پشت پرده نقش خیلی مهمی ایفا میکنند. شخصیتپردازی سریال، بهخصوص لولوش، بسیار قوی است. سالها از پخش فصل اول سریال گذشته و لولوش هنوز یکی از محبوبترین شخصیتهای دنیای انیمه در بین هواداران است.
۶. هنر شمشیرزنی آنلاین (Sword Art Online)
- خالق: رکی کاواهارا
- کارگردان: توموهیکو ایتو
- تولید کننده: ای-۱ پیکچرز
- فصل اول: ۲۰۱۲
هنر شمشیرزنی آنلاین ابتدا یک رمان سبک بود از رکی کاواهارا که به محبوبیت رسید و باعث شد انیمههای سریالی و سینمایی زیادی از آن ساخته شود. رمان سبک (لایت ناول) به گونهای از رمانهای ژاپنی گفته میشود که کمتر از پنجاه هزار کلمه دارند و مخاطبان اصلی آنها نوجوانان هستند.
سریال داستان یک بازی واقعیت مجازی به نام هنر شمشیرزنی آنلاین است که بازیکنان وارد آن میشوند و با هم رقابت میکنند. زمانی دردسر ایجاد میشود که گروهی از بازیکنان متوجه میشوند راهی برای خروج از بازی وجود ندارد، مگر اینکه هر ۱۰۰ مرحلهی بازی را به انتها برسانند. چالشی بسیار بزرگ که راهی جز به انتها رساندن آن نیست. چرا که هرکسی در بازی کشته شود، در دنیای واقعی هم میمیرد.
سریال خیلی خوب موفق میشود مضامین علمیتخیلی و ماجراجویی که هر دو از عناصر کلیدی انیمهها هستند را با هم ترکیب کند و محصولی جذاب و دنبال کننده ارائه دهد. روابط بین این شخصیتهای مختلف که در ابتدا روبهروی هم هستند و بعدتر ناچار به همکاری با هم می شوند، از جمله نقاط قوت کار است.
۵. توکیو غول (Tokyo Ghoul)
- خالق: سوئی ایشیدا
- کارگردان: شوهی موریتا
- تولید کننده: پیرو
- فصل اول: ۲۰۱۴
این فانتزی تاریک ترسناک، یکی از بهترین گزینهها برای آشنایی با انیمههای مدرنی است که از دهه ۲۰۱۰ بهبعد تولید شدهاند.
داستان توکیو غول در شهر توکیو میگذرد؛ در شرایطی که موجوداتی بهنام غول در میان مردم عادی زندگی میکنند که آدمخوار هستند و تنها راه زنده ماندن آنها خوردن انسانهاست. در حالی که پلیس همچون همیشه به دنبال راهی برای از میان بردن آنهاست، داستان از جایی آغاز میشود که یک پسر نوجوان بهنام کانکی مورد حمله یک غول قرار میگیرد و دورگه میشود؛ یعنی نیمی از آن انسان است و نیمی دیگر غول. او مجبور است بین این دو دنیا مرتب در رفتوآمد باشد.
سریال پر است از شخصیتهای جذاب و دوستداشتنی، با ماجراهایی کنجکاوی برانگیز و البته صحنههای اکشن فوقالعاده. تا به حال چهار فصل از این سریال ساخته شده است. خیلیها معتقدند در فصل سوم و چهارم سریال افت شدیدی میکند و بهخوبی اوایل خود نیست. ولی حتی با این وجود هم حیف است یکی از جذابترین انیمههای قرن بیستویک را از دست بدهید.
۴. پوکمون (Pokémon)
- خالق: ساتوشی تاجیری، کن سوگیموری
- کارگردان: کونیهیکو یویاما
- تولید کننده: اوالام، تیم اوتا
- فصل اول: ۱۹۹۷
پوکمون الان دیگر فراتر از یک انیمهی سریالی است و به یک پدیده در قرن بیستویک تبدیل شده است. بازیها، فیلمها و البته انیمههای زیادی از این محصول فوقالعاده پرطرفدار ساخته شده و الان دیگر برای خودش شمایلی شده است. اصلا میتوان پوکمون را یکی از مهمترین عوامل آشنایی مردم جهان و مخصوصا غرب با انیمه در نظر گرفت.
پوکمون داستان پسری نوجوان به نام ساتوشی است که وارد دنیای پوکمونها میشود که موجوداتی عجیب و دوستداشتنی هستند. او همراه با پوکمون محبوب خود، پیکاچو که حالا دیگر نماد کل این مجموعه شده است، دست به سفرها و ماجراجوییهای زیادی میزند.
فیلم پر از شخصیتهای دوستداشتنی، صحنههای پرهیجان جذاب و البته ارتباط تماشایی بین انسانها و پوکمونها است. حتی اگر علاقهای به انیمه ندارید هم باید با پوکمون آشنا شوید.
۳. دراگون بال (Dragon Ball)
- خالق: آکیرا توریاما
- کارگردان: مینورو اوکازاکی، دایسوکه نیشیو
- تولید کننده: توئی انیمیشن
- فصل اول: ۱۹۸۶
یکی از طولانیترین انیمههای تاریخ که از سال ۱۹۸۶ تا به حال در بازههای زمانی مختلف آثار متنوعی از آن ساخته شده، در اصل اقتباسی از یک رمان قرن شانزدهمی کلاسیک چینی به نام «سفری به غرب» است. آکیرا توریاما این رمان را با جنبههایی از فیلمهای رزمی هنگکنگی که جزء آثار محبوبش بودند ترکیب کرد و محصولی تازه به نام دراگون بال خلق کرد.
سریال داستان ماجراجوییهای قهرمان اصلی داستان است به نام سون گوکو، از دوران کودکی تا بزرگسالی و مهارت پیدا کردن در هنرهای رزمی.
خیلی از هواداران قدیمی انیمه معتقدند دراگون بال بهترین گزینه برای آشنایی با دنیای انیمههاست. سریال همه گزینههای لازم برای جذب مخاطب را دارد؛ از روابط دوستداشتنی و جذاب گرفته تا شخصیتهای پرداخت شده و صحنههای مبارزهی عالی. کلی سریال و فیلم و بازی مختلف هم بر اساس آن ساخته شده و اگر وارد این دنیا شوید، بعید است بتوانید خود را بیرون بکشید!
۲. ناروتو (Naruto)
- خالق: ماساشی کیشیموتو
- کارگردان: هایاتو داته
- تولید کننده: پیرو
- فصل اول: ۲۰۰۲
ناروتو یکی از طولانیترین انیمههای تاریخ است. تا سال ۲۰۱۷، تعداد قسمتهای آن از ۵۰۰ هم عبور کرد. فعلا خبری از قسمتهای تازه نیست، اما بعید نیست دوباره به سراغش بروند. ولی با وجود چنین قسمتهای بسیار طولانی، هنوز هم خود سریال و هم قهرمان اصلیش، فوقالعاده محبوب هستند و طرفداران زیادی دارند.
سریال داستان پسری یتیم به نام ناروتو است که مردم دهکدهاش از او متنفر هستند، چرا که فکر میکنند او باعث کشته شدن پدرش شده است که از بزرگان محترم روستا بوده است. کل سریال داستان تلاش ناروتو است برای اینکه ثابت کند تصور آنها اشتباه است. یکی دیگر از اهداف او این است که حتی از پدرش هم قویتر شود تا بتواند با دشمنان مبارزه کند و بین اهالی دهکده احترامی به دست آورد.
ناروتو حالوهوای نینجایی دارد و پر از شخصیتهای فراوان و با خلقوخوی متنوع است. همچنین صحنههای اکشن آن بسیار تماشایی و نفسگیر هستند. کلی بازی و فیلم و حتی رمان مختلف بر اساس آن ساخته شده و الان دیگر یک دنیای خاص و عظیم قائم بهذات شده است.
۱. مرد یک مشتی (One Punch Man)
- خالق: وان
- کارگردان: شینگو ناتسومه
- تولید کننده: مدهاوس
- فصل اول: ۲۰۱۵
این چهار انیمهی سریالی آخر را به جرأت میتوان از ستونهای اصلی دنیای انیمه در نظر گرفت که باعث شهرت و محبوبیت آن در کل دنیا شدهاند.
مرد یک مشتی داستانی مبارزی بسیار پرقدرت است که تنها با یک مشت میتواند هر رقیبی را شکست دهد. در واقع به خاطر همین تمرینهای سنگین و فشردهای که داشته تمام موهای سرش را از دست داده. او که از این مبارزههای یکطرفه خسته شده، دنبال رقیبی میگردد که او را به چالش بکشد.
سریال به شکلی ظریف، کمدی و اکشن را با هم ترکیب کرده است. در واقع نقطه قوت اصلی سریال این است که کمدی معروف و بامزه ژاپنی را با داستانهای ابرقهرمانی آمریکایی ادغام کرده و یک اثر منحصر بهفرد و دوستداشتنی تولید کرده است. شاید همین ترکیب جادویی باعث شده مرد یک مشتی یکی از محبوبترین انیمهها در بین هواداران خارجی باشد.
سریال را حتی میتوان هجویهای بر داستانهای قهرمانمحور و انیمههای مبارزهای در نظر گرفت. نکته مهم دیگر این است که بر خلاف سریالهایی چون ناروتو و دراگون بال، این سریال تقریبا کوتاه است و خیلی سریع میتوانید کل آن را ببینید.
listi ke one piece tush nbashe be drd nmikhore
لیست خوبیه ولی چند تا انیمه هست که باید توی لیست بود مثلا شبدر سیاه یا دکتر استون یا گلوله سیاه یا کاموی طلایی من خیلی ناروتو رو دوست دارم یکی از بهترین توی لیست انیمه هام هست و ناروتو خیلی خوبه بهتون پیشنهاد میکنم نگاهش کنید و جز یکی از بلند ترین انیمه ها هست ۷۰۰ قسمت داره من هرچه نگاهش کردم خسته نشدم
اقا انیمه دروازه اشتاین(steins;gate) جاست نرا یه همچین شاهکاری تو لیست نیست
بنظری انیمه هنری شمشیر زنی انلاین اضافس تو این لیست نمیگم انیمش بده اتفاقا چزو انیمه های مورد علاقم ولی اگه منطقی نگاش کنی یه عالمه نقض داشت و بعضی جاهارو سریع رد شدن و بعضی جاهارو خیلی کش دادن خیلی جاها کم گذاشتن خیلی جاها زیاده روی کردن
کسایی که میگن مرد تک مشتی نه داستانش خوبه نه شخصیت پردازیش و ناروتو و اینا خیلی بهترن باید بگم ناروتو الان بیشتر از ۲٠ ساله از پخش فصل اولش میگذره بیشتر ۵٠٠ قسمت داره انتظار دارید با مرد تک مشتی با دو فصل که مجموعا ۲۴ قسمته مقایسه بشه چرا الکی درموردش نظر میدید اول بزارید حداقل ۵٠ قسمتش بیاد بعد نظر بدید بعد شما برید مانگاش رو که از چپتر ۸۶ به بعد میشه فصل ۳ ببینید چقدر داستانش عالی شده و کلی قهرمان و هیولا شخصیت پردازی کرده من مطمئنم وقتی فصل ۳ بیاد بیشتر از هر انیمه ای عاشقش میشید و به نظرم پتانسیل این انیمه از ناروتو بقیه انیمه های این سبکی بیشتره. دفترچه مرگم به نظرم جایگاهش اگه ۹ بود بهتر بود شخصیت پردازیش خوب نبود ولی داستانش عالی بود به شخصه برای من که عاشق انیمه هایی با دنیای تاریکم توکیوغولم جایگاهش درسته اگه فقط دو فصل اول بود به جرئت باید میشد دومی ولی دو فصل اخر به دلیل ناقص بودن خرابش کرد اتک ان تایتان هم جذاب بود جایگاهش به نظرم درسته فقط تو فصل ۴ خرابش کردن و اگه مانگا نیمه دوم فصل ۴ ببینید دیگه خیلی داستانش خراب میشه به نظرم جای شیطان کش خالیه شمشیر زنی انلاین هم قشنگ بود.
به نظر منم این لیست ایراد داره الان چندتا انیمه خوبه دیگه هم هست مثل شبدر سیاه که واقعا از نظر من عالیه
اولا که لیست ایراد داره.
دوما یه عده ای هم فقط یک انیمه مثلا اتک یا توکیو غول رو دیدن اومدن میگن اینا بهترینن!
برای اظهار نظر حداقل بشین یه ۱۰ تا انیمه چه معروف و چه غیر معروف ببین بعد مقایسه کن ببین کدوم بهتره/:
و اینکه هر انیمه ای که خیلی سر و صدا کرده و معروف شده دلیل بر بهترین بودنش نیست.
نه اینطور که شما میگی نیست چیزی که سروصدا میکنه یعنی خیلی خوبه مثلا death note یا اتک اگه درست ببینی کاری میکنه که مغزت رو به کار بگیری پس این نشون میده که حرفت اشتباهه
من ۸ تا انیمه معروف دیدم ولی هیچ کدومشون
مثل اتک خوب نیست
حق گفتی من هم انیمه سریالی زیاد دیدم اما بنطرم اتک بهترینه
حرف شما متین ادم باید اکثر انیمه هارو ببینه ـ بتونه نظر بده
ولی ببین نظر کلی مهمه
این که تو میگی هر انیمه ای که سر و صدا کرده و معروف شده دلیل بر بهتر بودنش نیست غلطه
این نظر شخصی توعه
نظر کلیش که برمیگرده به همون معروف بودن و محبوب بودن جهانیش مهمه
نه نظر شخصی و تکی تو
سگ های ولگرد بانگو از خیلی از این انیمه هایی که نوشته شدن بهتره. –__–
نمیدونم کامنت تایید میشه یا خیر ولی حرفمو میزنم
لیست مبنی درستی نداره وان پانچ من اصلا نه محتوای درستی داره نه شخصیت پردازی ن طراحی ظاهری انیمه قوی عه داداش رو چه حسابی اول کذاشتیش
بهترین انیمه شونن:ناروتو.وان پیس.دراگون بال.بلیچ هم بدک نیست
بهترین انیمه طنز:گینتاما
بهترین انیمه درام اکشن:اتک.توکیو غول(لطفا فصل ۱ انیمه ببینید بقیه شو مانگا بخونید انیمه خیلی لوس کردنش)
از انیمه های دیگه ای که میتونم بهشون اشاره کنم که ارزش دیدن دارن
۷ گناه کبیره.دث نوت.هانتر ایکس هانتر.دمون اسلایر. مای هیرو آکادمی. ناکجا آباد موعود(فصل ۱ انیمه بقیه مانگا).neon genesis.اسمشو درست یادم نیست اگر اشتباه نگم stains gate.جوجوتسو کایسن هم پتانسیلشو داره.فول متال واقعا انیمه خوبیه.بلک کلاور.parasyte.baki.هنر شمشیر زنی آنلاین. دوباره تاکید میکنم ناروتو( چون واقعا ارزش دیدن داره) .دث نوت
این لیستی بر اساس نظر شخصی بنده اس و اینکه ممنون میشم کامنت تایید و میدونم انیمه های دیگه ای هم هستن با ارزش دیدن بالا ولی من همینا رو یادم اومد ریپ بزنید بگید اگر چیزی موند
و
اون دوستعزیزی که گفتی اتک بهترینه و ادمین الکل خورده
دوست عزیز درسته اتک انیمه زیباییه ولی در برابر انیمه های شونن ای مثل ناروتو دراگون بال و وان پیس هیچ حرفی برای گفتن نداره
میگی هیچکس ناروتو رو نمیشناسه؟ داداش فقط داخل خود برنامه تیک تاک ۹۰ میلیارد ویدئو و میکس و ادیت از ناروتو اپلود شده
لطفا بدون پایه و اساس صحبت نکن همیشه بحث بوده سر اینکه ناروتو بهترین انیمه تاریخه یا نه
و خسته نباشید
باید بگم که نظر توعه که وان پیس و دراگون بال بهتر از اتک هستن، وان پیس درسته که شاهکاره ولی اتک یه سر و گردن ازش بالاتره
فن تعصبی . فن تعصبی . فن تعصبی . فن تعصبی
اتک خیلی خفن ولی انقدر فن سمی داره که فقط
ات رو دیدن دیگه حالم از اتک بهم میخوره کسایی که
فقط اتک دیدن نباید نظر بدن اتک تو پنج تا هست
ولی اول نیسستتتتتتتتتتتت .
اقا من ده دوازده تا انیمه سریالی دیدم از بینشون اتکو خیلی دوست داشتم
واقعا انیمه هایی مثل اشتاینز گیت ، یا حداقل فصل اول ناکجا آباد موعود (کاری ندارم که فصل دومش فاجعه بود) ، شیطان کش میتونستن توی این لیست باشن.
به نظرم خوبه ولی MHA رو از قلم انداختی همون اکادمی قهرمانانه من
خدایی جای شیطان کش خالیه
مخصوصاً اهنگ اوپنینگش که خدا بود
شیطان کش هم باید در بین این شاهکار ها قرار بگیره
البته من خیلی با اتکا ان تایتان حال نکردم ولی این نظر شخصی خودمه
نمیگم اتک بده میگم خودم باهاش حال نکردم
ولی جای شیطان کش خالی
شیطانکش از همون قسمت اولش عالی بود.
فقط حیف که قطار موگن یکم افت کرد.
چرندنگو قطارموگن از همه چیش بهتربود بهترین سینمایی تاریخ انیمه شد.پرفروش ترین
توکیو غول و سورد ارت انلاین فاجعن پوکمون هم کودمو یعنی برای کودکان طراحی شده بعد وان پیس جوجو و گینتاما نیستن
حاجی کار چرند میگی از نظر بنده وان پاچمن یکی از بهترین انیمه های جهانه رتبه اش در وب سایت انیمه لیست ۱۳ است