۱۰ بازی قدیمی سگا که وقت بازگشتشان فرا رسیده است
در این مدت مهم نیست شما در کدام سایت بروید، همواره بحثی دربارهی بازسازی کامل یک بازی وجود دارد. حتی امکان دارد یک مجموعه که به طور کامل از بین رفته است هم با یک بازسازی دوباره زنده شود. البته بازسازی یک سری بازی اصلا ضروری نیست. در اصل چیزی که نیاز است بازسازی عنوان مهم در یک مجموعه است. به طور کلی بازسازیها هم با نظرات مثبت روبهرو بودهاند و هم با نظرات منفی. هدف کلی همه آنها بازسازی چیزی است که در گذشته جواب داده و در حال حاضر هم پرطرفدار است. حال در این متن ما روی سگا متمرکز هستیم. در اصل نمونههایی که توسط این شرکت ساخته شده و نیازمند یک بازسازی کامل است. سگا هم در حال حاضر موفقیت خوبی در زمینه بازسازی با اکوی دلفین (Ecco the Dolphine) کسب کرده است.
با این حال این شرکت عناوین بسیاری دارد که نیازمند یک بازسازی کامل هستند. چیزهایی که در این متن ذکر کردیم یا در زمان عرضه بسیار محبوب بودند یا اینکه در زمان عرضه کمی مشکل داشتند. با این حال با گذر زمان بهبود پیدا کرده و محبوبتر شدند. نکتهی مهم اینجاست که نمونههای این لیست در ۱۰ سال گذشته نه بازسازی داشتند و نه دنباله. به همین دلیل نیازمند یک بازسازی کامل هستند. پس با لیست بازیهای نیازمند بازسازی از شرکت سگا با ما همراه باشید.
۱۰. شمشیر ورمیلیون (Sword Of Vermilion)
لیست را با یک بازی نادیده گرفته شده در میان بازیهای سگا آغاز میکنیم. شمشیر ورمیلیون توسط یو سوزوکی (Yu Suzuki) و گروهش ساخته شد. این بازی به طرز عجیبی حریصانه طراحی شده بود. سوزوکی تلاش کرده بود تا با زوایای مختلف دوربین بازی کند. همچنین گرافیک و گیمپلی آن در زمان خود بسیار خوب بود. بهخصوص بحث گرافیک که با توجه به قدرت کنسولها در آن زمان واقعا چشمگیر بود. همانطور که گفتیم این بازی چندین زاویه داد داشت. به این معنا که از بالا به پایین قابل، اول شخص، به حالت دو بعدی و به سبک نقش آفرینیهای دیگر وجود داشت.
هر زاویه دید با خود مشکلاتری داشت. برای مثال حرکت کاراکتر در حالت اول شخص بهشدت دوشار بوده و سیاهچالها هم به طرز عجیبی تاریک بودند. همین نمونهها باعث شدند تا گیمپلی بازی در مواقعی بهشدت عذاب آور باشد. با این حال این بازی از لحاظ گرافیکی واقعا بینظیر بوده و همچنین موسیقی آن هم بینظیر است. بازی شمشیر ورمیلیون در سال ۱۹۸۹ ساخته شده و با این حال یکی از جالبترین بازیهای تاریخ است.
حال اگر این بازی بازسازی شود به دلیل ایده و عناصری که دارد، موفقیت خوبی کسب خواهد کرد. با وجود اینکه گیمپلی این بازی مشکلاتی دارد با این حال همچنان به دلیل نوآوری ارزش امتحان دوباره را دارد. به جای اینکه بازی چند زاویه دید داشته باشد تنها نیاز است یک سبک سه بعدی ساده را به پیش بگیرد. برای مثال حالت سوم شخص که دوربین به همراه کرکتر حرکت میکند. همچنین حالت بازیهای فایتینگ برای مبارزات در داخل بازی بسیار خوب خواهد بود و سبک بازی به طور کامل به نقش آفرینی یا نقش آفرینی نوبتی تغییر کند. البته با توجه به اینکه بازی شمشیر ورمیلیون چندان معروف نیست، به احتمال زیاد فروش چندانی نخواهد کرد. با این حال همچنان ارزش ساخت یک بازسازی کامل را داشته و با ایجاد کمی تغییر در آن یک بازی خوب خواهد شد.
۹. شکار سافاری (Safari Hunt)
این بازی در اصل ماشبه چیزی به نام اسلحه آرامبخش داخل یک بازی به نام پلیس دینامیتی (Dynamite Cop) است. این بازی در اصل برای کنسول دریمکست (DreamCast) عرضه شده بود. در اصل کل هدف شکار سافاری این است که حیوانات را دنبال کنید و آنها را شکار کنید. از فیل گرفته تا مار و شیر همگی قابل شکار هستند. بعد از شکار شما باید آنها را به ماشین خود آورده و به مقصد معین شده ببرید. به طور کلی چارچوب بازی بسیار ساده است. گیمپلی آن هم چندان جذاب نیست. با این حال پتانسیل زیادی برای بازسازی دارد.
در اصل شکار سافاری در کنار کنسول SG-1000 عرضه شد. این بازی در آن زمان به حالت آرکید و کنسولهای بزرگ بود. به همین دلیل محبوبیت بیشتری نسبت به زمانی که برای سگا عرضه شد داشت. نکته جالب بازی اینجا بود که دارای یک مخزن ذخیره بنزین بود. این مخزن به طور دائم در حال خالی شدن بود. به همین دلیل شما دارای یک زمان محدود برای شکار و انجام مأموریت خود بودید. البته به این نکته توجه کنید که در آن زمان بازیها آنچنان کامل و بدون نقص نبودند با این حال لذت خاصی داشت.
دلیل اینکه میگوییم این بازی پتانسیل زیادی برای بازسازی دارد این است که نمونههای کمی به این سبک ساخته شده است. حتی ما تا به حال شاهد یک بازی شکار در دنیای آفریقا نبودیم. حتی در حال حاضر هم نمونهای به این سبک ساخته نشده است. البته ما شاهد چند بازی به سبک سافاری بودیم ولی هرگز شاهد نمونهای به سبک شکار نبودهایم. برای مثال بازی Rhino Studio’s Afrika به سبک سافاری است ولی اصلا چیزی مثل شکار ندارد. حال نمونههای اخیری که در زمینه شکار در آمریکای شمالی عرضه شدهاند نشان دادهاند که این سبک پتانسیل درآمد بسیاری دارد. با این گفته شکار سافاری یک انتخاب خوب برای ساخت بازی است.
۸. برادران بونانزا (Bonanza Bros)
Ehehe!! در سال ۲۰۲۱ یک بازی برای تعداد کمی از طرفداران سگا عرضه شد. البته این به دلیل گیمپلی بسیار خاص آن یا نمونههای دیگر نبود. بلکه تنها به دلیل این بود که چندان تبلیغ نشد. نام این بازی برادران بونانزا بود. شخصیتهای اصلی بازی موبو و روبو (Mobo and Robo) بودند. کلیت بازی هم دربارهی حرکات آهسته و کشتن پلیسها بود. شما باید گنجهای مختلف را دزدیده و فرار میکردید. در میانه راه شما باید از دشمنان فرار کرده و از محیط به نفع خود استفاده میکردید.
برای مثال زیپلاینها یا حتی پلهها به شما کمک میکنند. شما باید با تمرکز کامل از جنبههای محیطی استفاده میکردید. تنها در این صورت است که شما میتوانستید مرحله را به اتمام برسانید. نکته جالب این بود که برای زمان خود برادران بونانزا بسیار گرافیک خوبی داشتند. همچنین آهنگ بسیار مفرحی هم داشتند.
حال چرا این بازی برای ساخت یک بازسازی خوب است؟ اگر یک شرکت قصد داشته باشد یک بازی پلتفرمینگ ۳ بعدی به جای ۲ بعدی بسازد، برادران بونانزا بهترین نمونه است. بهخصوص اینکه اگر بتوانند گیمپلی را به روز کرده و حتی آن را بهتر کنند. در این مدت ما شاهد بازیهای مخفی کاری بسیاری مثل هیتمن بودیم. با این حال برادران بونانزا نمونهای است که به طور کلی تفاوت زیادی با بازیهای دیگر دارد. شخصیتپردازی در این بازی بسیار خوب است. از طرفی بخش هنری آن هم زبانزد است و به طور کلی یک اثر بسیار عالی است.
اگر شرکتهای سازنده این بازسازی خلاقانه عمل کنند میتوانند در زمینه نقش بسیار بهتر از بازی اصلی عمل کنند. بله دزدی از یک خانه یک کازینو به نظر جالب است، حال اگر به جای یک خانه معمولی خانه یک هنرمند یا موزه بود چه؟ اینطور که به نظر میرسد موبو و روبو میتوانند به مکانهای مهیجتری بروند. همچنین میتوانند آن را به صورت کوآپ (Co-op) بسازند. پس همانطور که گفتیم با ذرهای خلاقیت میتوان به بهترین نحو این بازی را بازسازی کرد.
۷. ریستار (Ristar)
یکی از بازیهای فراموش شده، ریستار است. تیم سازندگان بازی سونیک یک بار دیگر اثری ساختند که توجهات را کامل به خود جلب کرد. در اصل این تیم بخشهای پلتفرمینگ بسیار خوبی در طول سالهای کار خود عرضه کرده است. ریستار هم یک نمونه دیگر از کارهای خوب این تیم است. شما در نقش یک جوان بازی کرده که قصد دارد کیسر گریدی (Kaiser Greedy) را از بین ببرد. به این دلیل که بتواند دنیا را از او نجات دهد. ریستار از عناصر پلتفرمینگ بسیاری استفاده کرده است.
به دلیل اینکه این بازی با وجود اینکه عنوانی جدید است، با موتور بازی سونیک ساخته شده است. به همین علت نمونههای مشابه بسیاری بین این دو وجود دارد. ساخت یک عنوان جدید باعث شد تا شخصیت اصلی بازی توانایی کارهای بیشتری نسبت به سونیک داشته باشد. به این معنا که میتوانست وسایل موجود را بردارد، به دشمنان حمله کند و حتی آنها را پرتاب کند. نکته مهم در گیمپلی بازی این بود که از لبهها استفاده هوشمندانه کرد. به این معنا که شما میتوانستید از آنها برای جابهجایی و مبارزه استفاده کنید. در زمان عرضه این بازی با استقبال بسیار خوبی روبهرو شد. منتقدان هم از آن راضی بودند. به طور کلی امتیازات ریستار بیشتر از ۷/۱۰ بود.
دربارهی بازسازی باید گفت که ساخت این بازی بیشتر باعث جلب رضایت طرفداران میشود. در اصل طرفداران مدت زیادی است که در انتظار یک دنباله یک بازسازی کامل از ریستار هستند. گیمرهای جدید البته نمیدانند که اصلا ریستار وجود دارد! به همین دلیل ساخت دوباره این بازی باعث خواهد شد تا گیمرهای جدید هم با گیمرهای قدیمی ارتباط بیشتری بر قرار کنند. به دلیل اینکه عنوان اصلی توجه نسل جدید را جلب نخواهد کرد. بازسازی ریستار بهعنوان یک پلتفرمر ۳ بعدی بسیار جالب خواهد بود. مثلاً چیزی مثل ریمن ۲ باشد.
بهمخصوص اینکه دنیای بهشدت جذاب آن به همراه گرافیک بالا میتواند بهشدت طرفداران پلتفرمینگ را به خود جلب کند. همچنین با یک داستان جدید و مدرن شده میتوان به طور کامل آن را میان عناوین جدید جای داد. البته تاریخ عرضه این بازسازی هم بهشدت اهمیت دارد. به دلیل اینکه در زمان عرضه که سال ۱۹۹۵ بود این سبک بازی در اوج خود قرار داشت و از ریستار استقبال بسیاری شد. با این حال به دلیل اینکه عناوین بسیاری در این سبک عرضه شدند، این بازی کمی میان نمونههای دیگر گم شد. با این حال اگر در حال حاضر عرضه شود به دلیل اینکه بازیهای این سبک بسیار نیستند، به راحتی میتواند موفقیت خوبی کسب کند.
۶. منطقه فانتزی (Fantasy Zone)
این بازی در سبک شوتر است. شاید جالب باشد که بدانید اسم سفینه موجود در منطقه فانتزی، اوپا اوپا (Opa Opa) است. به طور کلی مجموعه منطقه فانتزی یکی از محبوبیت بسیار زیادی داشت. اوپا اوپا هم نماد آن در طول این مدت بوده است. کلیت بازی از بین بردن دشمنان و پیشرفتن به سمت مقصد است.
با این حال دشمنان بازی بهشدت جالب طراحی شده بودند. از طرفی به طور کلی منطقه فانتزی با چیزی که شما از یک شوتر انتظار دارید متفاوت است. همچنین گیمپلی بازی نسبتا خوب است. بهخصوص اینکه نسخهی آخر این مجموعه تغییر زیادی در گیمپلی داد و کمی آن را مشابه پک مَن (Pac-Mac) کرد. آخرین عنوان عرضه شده از این بازی، سوپر منطقه فانتزی (Super Fantasy Zone) نام داشت. این بازی برای کنسول سگا جنسیس عرضه شد و در اصل دنبالهای برای اولین عنوان این مجموعه بود. این نسخه را میتوان بهترین عنوان در کل مجموعه منطقه فانتزی دانست.
آخرین بخشی که از این مجموعه عرضه شد، در سال ۲۰۱۱ بود. با این حال در حال حاضر دنیای گیمینگ چندان پذیرای این سبک بازی نیست. با این حال اگر این بازی بازسازی شود میتواند با تنوع خود توجه مخاطبان را جلب کند. البته باید تغییراتی در گیمپلی ایجاد کند. همچنین کمی ظاهر آن را باید بالغتر کنند. به دلیل اینکه جامعه گیمینگ در حال حاضر از این ظاهر بچهگانه استقبال نخواهد کرد. البته اگر هدف سازندگان جذب مخاطبان بیشتر باشد. نکته جالب اینجاست که اوپا اوپا همچنان طرفداران بسیاری دارد. دقیقاً مانند برادران بونانزا این عنوان هم در بازی ریسینگ سونی و سگا (Sonic and Sega All Stars Racing) حضور دارد. البته با وجود این تغییرات، بازسازی بازی منطقه فانتزی باید اصالت خود را حفظ کند.
۵. منطقه کومیکس (Comix Zone)
شاید بتوان گفت که منطقه کومیکس سختترین بازی لیست باشد. با این حال با وجودی دشواریای که داشت این بازی بهشدت زیبا بود. نکته جالب اینجاست که حتی در حال حاضر هم تجربه آن لذت بخش است. شما در نقش اسکچ ترنر (Sketch Turner) بازی میکنید. یک نویسنده کتاب کمیک و موسیقیدان که یک دنیای جدید به نام منطقه کومیکس ساخته است. جایی که موجودات فضایی سعی میکنند تا دنیا را نابود کنند. شخصیت منفی اصلی بازی نامش مورتوس است. او یک شب فرار کرده و اسکچ را در دنیای کمیک اسیر میکند.
اسکچ باید به صفحات انتهایی برسد تا بتواند قسمتی که عوض شده را به حالت عادی بازگرداند. با اینکار میتواند خود را نجات دهد. از لحاظ گرافیکی این بازی یک شاهکار تمام عیار بود. از طرفی به همراه موسیقی و گیمپلی فوقالعاده توانست توجه همگان را به خود جلب کند. حتی با وجود اینکه بازی نسبتا دشواری بود. در اصل این بازی بیشتر در کشورهای غربی محبوبیت خود را اثبات کرد. با این حال افراد بسیاری در شرق هم از آن لذت بردند. در اصل میتوان گفت که منطقه کومیکس جزء آخرین عناوین عرضه شده برای جنسیس بود. به همین علت بسیاری متوجه عرضه آن نشدند.
حال مانند نمونههای دیگر طرفداران بهشدت در انتظار یک دنباله یا بازسازی از آن هستند. در اینکه این بازی بسیار زیباست شکی نیست ولی به هرحال نسبت به استانداردهای امروزی نیازمند کمی تغییر است. از نظر ما بهتر است بازسازی این بازی حالت ۲ بعدی را حفظ کند. با این حال تلاش کند تا از لحاظ گرافیکی بهبود زیادی داشته باشد. یکی از مشکلات دیگر این است که کتابهای کمیک در حال حاضر از محبوبیت سابق خود برخوردار نیستند.
به همین علت بهتر است تا زمینه این بازی هم تا حدی تغییر کند. موسیقی هم اگر تا حد کمی تغییر کرده و از هنرمندان به روزتر استفاده کند بسیار جالب خواهد بود. البته موسیقی قدیمی آن هم به نوبه خود بهشدت زیبا و گیرا بود. همچنین اگر در زمان بازسازی توجه بیشتری به کرکتر اصلی بشود، قطعا از لحاظ داستانی هم بازی بهتر خواهد شد. با وجود تمام این نمونهها، منطقه کومیکس یکی از آنها است که نیازمند یک بازسازی کامل است.
۴. رنجرهای آتشین (Burning Rangers)
این بازی هم توسط تیم سازنده سونیک ساخته شده است. نکتهی مهم دربارهی رنجرهای آتشین این بود که زمانی عرضه شد که عمر کنسولهای سگا به اتمام رسیده بود. به طور کلی بازی رنجرهای آتشین بهشدت خاص بود. به همین علت هم یکی از بهترین عناوین پلتفرمینگ تاریخ است. شما در اصل در نقش یک فرد جدید در گروه رنجرهای آتشین بازی خواهید کرد. این افراد آتش را از بین برده و برای زنده ماندن کریستال جمع میکنند. کار دیگر این افراد نجات جان افرادی است که در آتش گیر کردهاند. با این حال این بازی مقادیر زیادی عوامل خاص داشت.
برای مثال دارای جتپک بود تا بازیکن بتواند به مکانهای مختلف با آن برود. همچنین شما میتوانستید با مقر ارتباط برقرار کرده و به آنها وضعیت را گزارش دهید. به طور کلی بازی چندان پیچیده نیست. شما باید مقدار آتش را طوری کنترل کنید که از یک حد بیشتر نشود. همچنین اگر دارای کریستال هستید نباید ضربه بخورید. چارچوب بازی به نظر ساده میرسد اما از چیزی که شما فکر میکنید دشوارتر است. بهخصوص اینکه شما باید جان برخی افراد را نجات دهید.
بازسازی کامل بازی نیازمند تغییرات بسیاری است. در اصل سازندگان جدید باید به فکر استفاده از اصالت رنجرهای آتشین به سبک جدید باشند. ولی با توجه به سبک خاص این بازی طرفداران مخصوص خود را خواهد داشت. نکته مهم اینجاست که در این مدت اخیر ما شاهد یک بازی خوب در زمینه آتشنشانی نبودهایم. به همین دلیل ساخت یک بازی در آن زمینه میتواند موفقیت خوبی کسب کند. به دلیل اینکه به طور کلی هیچ رقیبی ندارد. همچنین این بازی قطعا نیازمند یک بهبود گرافیکی است.
به هرحال بازی حدود ۲۵ سال پیش عرضه شده است. باید سازندگان جدید دقت کنند که حتما کنترلهای این بازی را بهبود بخشند. همچنین در زمینه ارتباط با مقر هم میتوان تغییراتی ایجاد کرد. البته نباید حذف شود به دلیل اینکه یک رکن بسیار مهم در رنجرهای آتشین است. برای مثال به جای اینکه تنها در قالب یک ایمیل باشد، میتواند به حالت یک تماس تصویری یا یک حالت دیگر ارتباطی باشد. پس به طور کلی تغییرات بسیاری باید در بازسازی اعمال شود. البته طرفداران اصیل آن قطعا از این بازی لذت خواهند برد. نکته جالب اینجاست که تیم سازنده سونیک در زمان سگا عملکرد بسیار خوبی داشتند.
۳. خیابانهای خشم (Streets of Rage)
حضور این بازی در این لیست کاملاً مشخص بود. خیابانهای خشم در اصل پاسخ سگا به بازی آخرین مبارزه (Final Fight) کپکام بود. این بازی دارای داستان خوب، گیمپلی بسیار مفرح و کاراکترهای جالب بود. به نوعی میتوان دید که هر کاراکتر به گونهای طراحی شده تا مخالفتی با آخرین مبارزه داشته باشد. اولین بازی مجموعه خیابانهای خشم توانست نظر بسیاری از منتقدین را جلب کند. از طرفی این سومین بازی این مجموعه بود که توانست این مجموعه را محبوب کند. این بازی توانست تعداد بسیاری کاراکتر به آن اضافه کند.
از طرفی نه تنها کمیت محتوا بیشتر شد، بلکه کیفیت آن هم بهبود جدی داشت. دقیقا در همین زمان بود که عرضه اخبار دربارهی مجموعه خیابانهای آتش متوقف شد. بعد از اینکه تیم سازنده این مجموعه نتوانست بازی نیروی مبارزه (Fighting Force) را بخرد، اعلام شد که روی خیابانهای خشم ۴ کار میکند. با این حال این بازی اصلا عرضه نشد. به همین علت طرفداران بهشدت منتظر عرضه دنباله این بازی هستند.
مانند نمونههای دیگر این لیست، خیابانهای خشم هم نیازمند یک بازسازی کامل است. بهخصوص اینکه اگر بتواند کیفیت شماره ۳ را داشته باشد. البته از نظر ما بازی نباید دنباله آخرین موضوع مجموعه بوده و باید به طور کامل یک عنوان جدید باشد. چیزی که بتوان در آن تغییرات بسیاری اعمال کرد. بهخصوص اینکه سگا باید تلاش کند تا این بازی مشابه یاکوزا نشود.
برای مثال بازی خیابانهای خشم در یک شهر تخریب شده باشد. چیزی مشابه آنچه در شماره یک این مجموعه شاهد بودیم. از طرفی باید این نکته را در نظر داشت که با وجود تغییرات، باید اصالت مجموعه خیابانهای خشم حفظ شود. تنها با ایجاد کمی تغییر در ظاهر این بازی میتوان آن را به طور کامل از یاکوزا جدا کرد. بهخصوص اینکه طرفداران بهشدت منتظر این عنوان هستند.
۲. الکس کید در دنیای عجایب (Alex Kidd in Miracle World)
به طور کلی مجموعه الکی کید طرفداران بسیاری دارد. با این حال چندین سال از عرضه آخرین عنوان این مجموعه گذشته و هنوز خبری از یک بازسازی یا دنباله نیست. الکس کید برای مدتی یکی از مهمترین کرکترهای دنیای سگا بوده و سازندگان هم بهشدت به آن اهمیت میدادند. اکس برای اولین بار در مجموعه الکس کید داده شد. سپس بعد از چندین سال در سال ۲۰۰۸ در بازی Sega All-Stars Tennis هم مشاهده شد. بازی دنیای عجایب جایی بود که این کرکتر به طور کامل شکل گرفت.
در اصل شما شاهد رشد این شخصیت بودید و با توجه به داستان جالب بازی به الکس علاقهمند میشدید. از طرفی بازی به نوبه خود گرافیک بسیار خوبی داشت و توانست مخاطبان بسیاری بدست آورد. این بازی به دلیل سبک بسیار خاص گیمپلی معروف بود. به این معنا که شما باید سنگ، کاغذ، قیچی بازی میکردید یا کارهای کودکانه دیگر را انجام میدادید. با وجود اینکه عناوین دیگر این مجموعه کیفیت خوبی داشتند، هیچکدام مانند دنیای عجایب زیبا نبودند. با اینکه تلاش بسیاری کردند که مشابه آن باشند.
حال در زمینه بازسازی باید گفت که گیمپلی اگر ثابت باشد بهتر است. البته نیاز است تا این مجموعه وارد دنیای ۳ بعدی بشود. بهخصوص اینکه دنیای پلتفرمینگ توسط ماریو و سونیک تسخیر شده است. به همین علت الکس کید باید چیزی داشته باشد که آن را از نمونههای دیگر این سبک جدا کند. امکان دارد که حضور بعدی الکس کید در یکی از عناوین All Star سگا باشد.
با این حال طرفداران در انتظار یک عنوان کاملا جدید هستند. نکته جالب اینجاست که اصلا معلوم نیست که عنوانی دیگر از All Star ساخته بشود یا نه! با این حال ساخت یک بازسازی کامل از مجموعه الکس کید چندان هم دور از انتظار نیست. بهخصوص اینکه سازنده آن به نام کوتارو هایاشیا (Kotaro Hayashia) همچنان زنده است.
۱. مجموعه پنزر دراگون (Panzer Dragoon Saga)
آیا میتوان حرفی دربارهی یک بازی شاهکار زد؟ جز اینکه بگوییم این مجموعه بینظیر است. نکتهی جالب اینجاست که این بازی با نمونههای قبلی خود حتی در همین مجموعه بسیار متفاوت است. با این حال افراد بسیاری آن را تجربه نکرده و به این بازی اهمیت ندادند. در اصل اینکه این بازی در صدر لیست ما قرار دارد به همین دلیل است. متفاوت ولی در عین حال بسیار زیبا. مجموعه پنزر دراگون یک اثر هنری است. با جدیت میتوان گفت که ما هر چند سال یک بار شاهد یک عنوان مشابه آن هستیم.
در سال ۱۹۹۸ سگا تصمیم گرفت تا پرونده کنسول ساترن (Saturn) خود را ببندد. به همین علت هر عنوانی که وجود داشت را به سرعت عرضه کرد. نتیجه این اتفاق این بود که ما شاهد عنواین بسیار خوبی مثل پنزر دراگون یا رنجرهای آتشین بودیم. بحث اصلی اینجاست که عدم شهرت این بازی به دلیل عرضه فاینال فانتزی ۷ است. فاینال فانتزی تنها چند ماه قبل این عنوان عرضه شده و به همین علت افراد زیادی اصلا به پنزر دراگون توجه نکردند. همواره طرفداران منتظر یک دنباله برای این بازی بودند. البته در مدت اخیر این بازی بهشدت نیازمند یک بازسازی کامل است. در بسیاری از سایتها هم ساخت مجموعه پنزر دراگون ۲ بسیار در خواست شده است.
حال اصلا بازی پنزر دراگون به چه سبک است؟ این بازی در سبک نقش آفرینی است. پس سؤال زیادی دربارهی آن وجود ندارد. با این حال به دلیل سبک خاص مبارزات آن به طور کامل یک عنوان متفاوت است. در این مدت ما شاهد سبکهای بسیار متفاوت از مبارزه بودیم. با این حال هیچکدام مانند پنزر دراگون نیستند. شما میتوانید با اژدهای خود در مناطق مختلف بگردید و به دنبال دشمنان باشید. این قسمت گشت و گذار چیزی بود که در بازیهای آن دوره بسیار کم بود. مناطق مختلف بازی به طور دائم در حال تغییر بودند. به همین دلیل شما به طریقهای که دوست داشتید میتوانستید مبارزه کنید. به همین علت شما به هیچ عنوان از این بازی خسته نخواهید شد. در زمینه داستان، موسیقی و گرافیک هم این بازی بهشدت قوی است. تنها نکته منفی آن، این است که بعد از اتمام بازی دیگر محتوای خاصی در آن باقی نمیماند.
چیزی که تا الان دربارهی این عنوان نوشتیم، حقیقتا نیازی به بازسازی ندارد. با این حال به دلیل اینکه چندین سال از عرضه آخرین عنوان این مجموعه میگذرد، بهتر است به طور کامل بازسازی شوند. تا گیمرهای جدید هم بتوانند با آن کنار بیایند. پس به طور کلی یک به روزرسانی گرافیکی به همراه به روزرسانی موسیقی و طولانی کردن داستان، بازسازی مجموعه پنزر دراگون نیاز چندانی به بازسازی دیگر ندارد. به دلیل اینکه این بازی بهشدت خاص است.
در زمینه بازسازی کامل این بازی تنها یک مشکل وجود دارد. کد منبع این بازی برای مدت بسیاری است که وجود ندارد. به همین علت ما شاهد شماره بعدی از این مجموعه نخواهیم بود، تا کد منبع (Source Code) آن پیدا بشود.
منبع: Gamefaqs