۱۰ بازی که بدون انجام هیچ کاری به شما پاداش میدهند
هیچ چیز در زندگی رایگان به دست نمیآید. این واقعیت سختی است که همهی ما در زندگی خود مجبور به پذیرش آن بودهایم. این موضوع در بازیهای ویدیویی هم صدق میکند و بدون تلاش نمیتوانید در آنها پیشرفت کرده یا مراحل را به اتمام برسانید. بازیها توجه شما را میطلبند. آنها دائما از شما میخواهند که با محیط تعامل داشته باشید، به آنچه که به شما نشان میدهند نگاه کنید، اطلاعات را جذب کنید و در نهایت به آنها واکنش بدهید.
با این حال در بعضی از بازیها بدون انجام هیچ کاری میتوان پاداشهایی دریافت کرد. هرچند بازیها به خاطر تجربهای تعاملی که ارائه میدهند، شناخته شدهاند اما با این حال توسعهدهندگان گاهی پاداشهایی را در بازیهایشان قرار میدهند که برای به دست آوردن آنها لازم است کنترلر را کنار گذاشته و بگذارید تا بازی روند خودش را پیش بگیرد. در اینجا با ۱۰ بازی آشنا خواهید شد که در مقابل هیچ کار خاصی به شما پاداش خواهند داد.
۱۰. EarthBound / آزمون صبر
تهیه کننده: Nintendo / سازنده: .Creatures Inc
سال انتشار: ۱۹۹۴
پلتفرم: Super NES، Nintendo 3DS، Game Boy Advance و Wii U
بازی Earthbound یکی از عجیبترین و در عین حال بهترین بازیهای سبک نقشآفرینی ژاپنی (JRPG) کنسول سوپر نینتندو است. اکنون که در فروشگاههای دیجیتالی نینتندو برای Wii U و 3DS در دسترس است، میتوانید لحظات کلاسیک بازی را بدون پرداخت هزینهی ۲۰۰ دلاری در eBay برای نسخهی فیزیکی آن تجربه کنید. یکی از آن لحظات کلاسیک دسترسی به کارخانهی Belch در Grapefruit Falls است. وقتی به دربان نزدیک میشوید، او رمز عبور را از شما درخواست میکند. با این حال رمز عبور چیست؟ هیچ چیز. شما فقط کنترلر را رها میکنید و ۳ دقیقهی کامل هیچ کاری انجام نمیدهید. در بخشهای دیگری از بازی هم دوباره صبر شما آزمایش میشود. هنگامی که شما برای اولین بار شاهزادهی دالام را کنترل میکنید، او باید در تمرینات مو شرکت کند و این مستلزم آن است که از یک کوه بالا بروید و در لحظهی مناسب فقط کنترلر را رها کنید و کاری انجام ندهید. فقط کادرهای دیالوگ را که مدام ظاهر میشوند نادیده بگیرید. پس از آن، فقط به همهی سؤالات با «بله» پاسخ دهید و میتوانید به خوبی و خوشی بازی را ادامه دهید.
۹. Castlevania: Order of Ecclesia / هر روز خوششانستر از دیروز
تهیه کننده: Konami / سازنده: Konami
سال انتشار: ۲۰۰۸
پلتفرم: Nintendo DS
این نمونه ممکن است عجیب به نظر برسد، اما منطقی خواهد بود. وقتی با گلیف Arma Machina تمام میخهای اتاق تاریک (Dark Room) را در بازی از بین میبرید، با حلقهی Fortune پاداش خواهید گرفت که شانس شخصیت شانوئا را نسبت به مدت زمان سپری شده در بازی افزایش میدهد. به نظر میرسد که باید برای مدت زمان طولانی بازی را تجربه کنید تا بیشترین بهره را از این حلقه ببرید، اما در اینجا یک ترفند کوچک وجود دارد که ممکن است دربارهی آن ندانید. کافی است فقط به یک اتاق سیو بروید، شارژر را وصل کرده و دستگاه را روشن بگذارید (آن را در حالت Sleep Mode قرار ندهید). این کار را انجام دهید و وقتی بعد از مدتی برگردید، متوجه خواهید شد که شانس شانوئا به ازای هر ساعتی که میگذرد یک واحد افزایش مییابد. این ترفند برای بهدست آوردن گلیف و گنج در بازی عالی است.
۸. Fire Emblem: Awakening / قتل عام هم حدی دارد
تهیه کننده: Nintendo / سازنده: Intelligent Systems
سال انتشار: ۲۰۱۲
پلتفرم: Nintendo 3DS
آیا متوجه شدهاید که وقتی بازیهای نینتندو را برای مدتی طولانی تجربه میکنید، شما را مجبور میکنند تا آنها را کنار گذاشته و استراحت کنید؟ این یکی از بازیهایی است که شما را محبور به این کار میکند و به نظر میرسد که راه دیگری پیش روی شما نخواهد بود. پس از گذراندن مدتی برای کشتن رایزنها و موارد مشابه، متوجه خواهید شد که نقشهی بازی شروع به تولید دشمنان ضعیفتر میکند که باعث میشود پیشرفت فرآیند خستهکنندهتری نسبت به قبل باشد. در این حالت بعد از اینکه تمام دشمنان قدرتمند روی نقشه را از بین بردید، کمی استراحت کنید و نقشه را با دشمنان قدرتمندتری مشاهده خواهید کرد که میتوانید از آنها برای بهدست آوردن امتیاز و طلا استفاده کنید.
۷. World of Warcraft / وقت استراحت است
تهیه کننده: Blizzard Entertainment / سازنده: Blizzard Entertainment
سال انتشار: ۲۰۰۴
پلتفرم: PC
برای پیشرفت و قدرتمند شدن در بازیهای سبک MMO زمان زیادی لازم است. احتمالا داستانهای ترسناکی شنیدهاید که چگونه بازیکنان از فرط خستگی بیهوش میشوند تا لول شخصیت دلخواهشان را بالا ببرند. بلیزارد در مورد این موضوع شنید و تصمیم گرفت برای آن کاری انجام دهد. به ازای هر ۸ ساعتی که بازیکن در نقاط خاصی مانند مسافرخانه (Inn)، از fhcd خارج میشود، یک حباب استراحت جمع میشود که امتیازی را که کسب کردهاید، دو برابر میکند. بنابراین زمانی که زمان خواب برای شما فرا رسید، احتمالا بهترین کار این است که با شخصیت خود رفتار مشابهی داشته باشید و اجازه دهید او هم استراحت کند. در مصرف قهوه و نوشیدنی های انرژیزا هم پصرفه جویی کنید.
۶. Bravely Default / شما بخوابید، آنها کار میکنند
تهیه کننده: Nintendo و Square Enix / سازنده: Silicon Studio
سال انتشار: ۲۰۱۲
پلتفرم: Nintendo 3DS
Bravely Default یک بازی عالی در ژانر نقشآفرینی ژاپنی (JRPG) است که ایدههای جدیدی را در عین حفظ المانهای قدیمی این سبک معرفی میکند. یکی از این ایدههای جدید بازسازی Norende است که در آن هر ساختمانی که ارتقا پیدا میکند به شخصیت تیز و شرکت اجازه میدهد تا اقلامی را از تاجران قرمزپوش پراکنده در سراسر Luxendark بخرند که در هیچ جای دیگری نمیتوانید تهیه کنید. در حالی که ساخت و ارتقاء مغازهها زمان میبرد، میتوانید روستاییان بیشتری را با استفاده از Street Pass یا Update Data در صورت فرصت به دست آورید و این کار تلاش زیادی نمیطلبد. نکته اینجا است که حتی زمانی که 3DS را در حالت Sleep Mode قرار دهید، آنها همچنان کار خواهند کرد. بنابراین، اگر صبورانه منتظر بمانید، تاجر میتواند برخی از بهترین تجهیزات بازی را زودتر در اختیار شما قرار دهد.
۵. Pokémon HeartGold and SoulSilver / ساخت توپ بهتر زمان میبرد
تهیه کننده: Nintendo / سازنده: Game Freak
سال انتشار: ۲۰۰۹
پلتفرم: Nintendo DS
نسل دوم بازیهای پوکمون تغییرات بسیار و ضروری را به ارمغان آورد. یکی از تغییرات مهم، توپهای پوک تخصصی است که در شرایط مناسب بهتر از توپهای الترا عمل میکنند و همچنین اثرات مفید دیگری هم دارند. به یاد دارید که در نسخههای قرمز، آبی و زرد چگونه حتی توپهای الترا برای گرفتن آن دسته از پوکمونهایی مانند Onix که به سختی میتوان آنها را گرفت، کافی نبود؟ اینجا است که کرت وارد بازی میشود. پس از اینکه به شهر آزالیا رفتید و چکمه Slowpoke Well را به تیم راکت دادید، کرت شروع به ساختن توپهای پوک برای شما از بلوط میکند و بسته به رنگ آنها متفاوت خواهند بود. بلوطهای سفید توپهای سریعی تولید میکنند. بلوطهای سیاه توپهای سنگین تولید میکنند و غیره. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بلوط مرتبط با توپ خود را پیدا کنید، آن را به کرت بدهید و به معنای واقعی کلمه تا روز بعد صبر کنید. شما فقط میتوانید بازی را خاموش کنید و بازی دیگری را تا روز بعد انجام دهید و این روند را تا زمانی که به اندازهی کافی از توپهای لازم دریافت کردید، تکرار کنید.
۴. Fable II / ملک اجاره بده
تهیه کننده: Microsoft Game Studios / سازنده: Lionhead Studios
سال انتشار: ۲۰۰۸
پلتفرم: Xbox 360
بهدست آوردن پول در بازیهای نقشآفرینی میتواند یک کار دشوار باشد. شما باید ساعتها به مبارزه با هیولاها و غیره بپردازید تا آیتمهای درمانی دریافت کنید یا اسلحه وزرهای که به آن علاقه دارید را بهدست آورید. در بازی Fable 2 راه حل بهتری وجود دارد. در این جا اسپارو میتواند ملک بخرد و آن را به افراد دیگر اجاره دهد و به ازای هر ۵ دقیقه که بازی انجام نمیشود، پول اجاره جمع میشود. اگر تمام املاک موجود در بازی را بخرید، آن را اجاره دهید و چند ماه صبر کنید، در استخری از پول شنا خواهید کرد. با این حال بازیکنان توانستند با تغییر تاریخ کنسول ایکسباکس ۳۶۰ خود به دو ماه جلوتر از این مورد سوء استفاده کنند تا مجبور نباشند منتظر بمانند. در نسخهی سوم بازی به دلیل ذکر شده، این مکانیزم به کلی کنار گذاشته شد.
۳. Final Fantasy 5 Advance / سلاحت را غلاف کن
تهیه کننده: Square / سازنده: Square
سال انتشار: ۱۹۹۲
پلتفرم: Game Boy Advance
وقتی از برج والز دیدن میکنید و شکستن کریستال آب را تماشا میکنید، شاردی را میبینید که نمیتوانید به آن جا بروید، بنابراین چارهای جز ترک آن ندارید. با این حال میتوانید بعدا در بازی برگردید، به پایین برج بروید و با شارد تعامل کنید. در ادامه با گوگو، بهعنوان یک باس مبارزه خواهید کرد. او میگوید برای این که در مبارزه پیروز شوید، باید در هنر تقلید مهارت داشته باشید. این موضوع میتواند گیج کننده باشد. ممکن است وسوسه شوید که قویترین حملات خود را انجام دهید اما او هر کاری را که انجام میدهید، تقلید میکند. از طرفی اگر شما کاری انجام ندهید، او هم انجام نخواهد داد. فقط بگذارید زمان در مبارزه بگذرد تا از Banish روی خود استفاده کند. شما اکنون کلاس تقلید (Mimic) دارید. این فقط به شما نشان میدهد که نمیتوانید در هر مبارزه از نیروی فیزیکی استفاده کنید و انتظار پیروزی داشته باشید.
۲. Metal Gear Solid 3: Snake Eater / این قافلهی عمر عجب میگذرد
تهیه کننده: Konami / سازنده: Konami Computer Entertainment Japan
سال انتشار: ۲۰۰۴
پلتفرم: PlayStation 2 و Nintendo 3DS
همانطور که هر کهنهکار متال گیر سالید میتواند به شما بگوید، باس The End میتواند یک مبارزهی سخت به همراه داشته باشد. او بهخوبی خود را استتار میکند و میتواند از هر ناحیهای که فکرش را بکنید به اسنیک ضربه بزند. کمین کردن برای او هم دشوار است زیرا قدرت شنوایی بالایی دارد و حتی کوچکترین صدا او را از حضور شما آگاه میکند. بسیاری از عوامل دیگر هم دخیل هستند، اما همین موضوعات ذکر شده کافی است تا بگوییم که این باس صبر شما را آزمایش خواهد کرد. با این حال، هیدئو کوجیما به روشهای خاص خودش معروف است. اگر بازی خود را در حین مبارزه ذخیره و یک هفته صبر کنید و برگردید، متوجه خواهید شد که The End به دلیل کهولت سن مرده است، اما نکتهی منفی این است که او چند آیتم مفید دارد که اگر به صورت عادی او را شکست ندهید، آنها را دریافت نخواهید کرد.
۱. Far Cry 4 / ماندن یا رفتن؟ مسأله این است
تهیه کننده: Ubisoft / سازنده: Ubisoft Montreal
سال انتشار: ۲۰۱۴
پلتفرم: PlayStation 4، Xbox One، PlayStation 3، Xbox 360 و PC
آن کلماتی که در ابتدای بازی توسط گروه The Clash خوانده شد، راهی عالی برای شروع بازی بود اما بعد از اینکه متوجه پایان مخفی بازی شوید، معنای آنها را بهتر درک خواهید کرد. بعد از اینکه سفر ایجی به محل دفن مادرش با مشکل بزرگی روبهرو می شود و پیگن مین او را به شام دعوت میکند، او به دلیل اتفاقاتی مجبور است اتاق غذاخوری را ترک کند. این فرصت شما برای فرار و رسیدن به محل دفن است اما اگر تصمیم بگیرید که بمانید و منتظر بازگشت مین باشید، اتفاق عجیبی رخ خواهد داد. اگر کنترل را زمین بگذارید و حدود ۱۵ دقیقه یا بیشتر منتظر بمانید، او در واقع به اتاق غذاخوری باز میگردد و شخصا شما را از طریق هلیکوپتر به سمت زیارتگاه همراهی میکند. بدون نیاز به پرسه زدن در نقشهی بازی، بدون نیاز به اذیت شدن توسط ارتش سلطنتی و بدون نیاز به حفظ صلح بین آمیتا و سیبل، کافی است خاکستر مادرتان را در محل تعیین شده قرار دهید و از زیارتگاه خارج شوید. در این حالت بازی به پایان میرسد.
منبع: GameSpot
ای بابا!!!ای بابا!!!!!..لعنت به این آخریه همین فارکرای۴ دست و پا گیر!!!!!
خدا بگم سازنده رو چی کارش کنه….
اینکه شما زرنگی به خرج بدی و از اتاق غذا خوری خارج بشی.و اینکه خط داستانی بازی رو پیش ببری خودش یه چیزیه….
اما عین بچه آدمیزاد همون جا بنشینی و همون ۱۵ دقیقه رو منتظر اون یارو بمونی واقعا اصالت و جایگاه داستان بازی رو به گند هلاهل کشوند!!!!
آخه از دست سازنده یه همچین بازی چی کار کنم!!!!!!!😡😡😡😡🔥🔥🔥🔥
صبر یکی از ملاک های یه استیمره، حالا من خودم برای هیتمن ۱، ۲۰ دقیقه منتظر موندم تا اون مواد فروش سیاه پوسته بیاد درو باز کنم، بازی به این نیست که تو یه جاده راه بری رو ادم بکشی، حتی کامبتم اینجوری نیست،
این پایان مخفی نخبه منم همین کارو کردم خوب ملیارد ها آدمم نمردن