تلتیل گیمز؛ از نابودی تا بازگشت دوبارهی یک استودیوی خلاق
استودیوی تلتیل (Telltale) حدود ۱۰ سال بعد از دوران طلایی بازیهای ماجراجویی ساخته شد. سازندگان آن هم تعدادی از کارکنان سابق شرکت لوکاس آرتز (LucasArts) بودند. زمانی که بازیهایی مثل رازهای جزیره میمونها (Secrets of Monkey Island) کمیاب شدند، پس دوران جیمی اوتیلی (Jamie Ottilie) هم به انتهای خود نزدیک شد. پس او تصمیم گرفت تا سبک دیگری از بازیها را بسازد. این شرکت بهسرعت توانست توجه اوتیلی را به خود جلب کند.
اوتیلی از عناوین اولیه شرکت تلتیل بهشدت استقبال کرد. چیزی که باعث شد انتظار او از این شرکت به شدت بالا برود فصل اول بازی والکینگ دد (Walking Dead) تلتیل بود. عنوانی که باعث شد این شرکت توجه همگان را به خود جلب کند. از همان جا بود که تلتیل به اوج خود رسید. یک استودیو که هدف اصلی آن ساخت داستانهای زیبا در دنیاهایی بود که ساخته شده بودند. برای مثال عناوینی مثل بتمن یا والکینگ دد یا حتی بازی تاج و تخت (Game of Thrones).
برای مدتی راهکار تلتیل بسیار خوب عمل کرد. تا جایی که دیگر نتوانست توجه کاربران را به خود جلب کند. کارهای بسیار باعث شد تا عناوین زیادی با نام تلتیل منتشر شوند. همین موضوع باعث تکراری شدن برخی از بازیهای این شرکت شد. مشکل اصلی از جایی آغاز شد که دو شرکت AMC و Lionsgate دست از پشتیبانی تلتیل کشیدند. این باعث شد تا تلتیل در سپتامبر سال ۲۰۱۸ شروع به بسته شدن کند. این خبر بسیار ناراحت کننده بود و برای همگان عجیب بود. از طرفی یک شک شدید به صنعت بازیهای ویدیویی وارد کرد. همچنین کارکنان این شرکت هم دیگر امنیت مالی و کاری نداشتند.
در زمانی که تلتیل شروع به بسته شدن کرد، اوتیلی بهشدت به اثرهای این شرکت علاقهمند شده بود. به همین دلیل زمانی که تلتیل تعطیل شد، او تصمیم گرفت تا به دنبال علل بسته شدن آن بگردد. حدود یک سال بعد، اوتیلی تبدیل به مدیر ارشد تلتیل شد. به دلیل اینکه توانست چیزی که از تلتیل باقی مانده بود را خریداری کند. پاندمی کووید ۱۹ باعث شد تا تلتیل توجه بیشتری به دنیای بازی و انیمیشن داشته باشد.
یک خرید بزرگ!
اوتیلی با توجه به سابقه بسیاری که داشت تصمیم گرفت تا علل بسته شدن این شرکت را بررسی کند. همچنین با توجه به تجربه بسیار زیاد او، توانست کار بسیار خوبی انجام دهد.
اوتیلی گفت:
من از تعدادی از همکاران در سؤالاتی پرسیدم. از اینکه آیا چیزی دربارهی بیانیه رسمی این شرکت میدانند یا نه. پس ما تلاش کردیم با تمام تمرکز به دنبال علل بگردیم. این کار به این دلیل جذاب بود که تلتیل ارزش نجات دادن را داشت. با این حال نجات این شرکت امکان داشت به استودیوهای دیگر کمی آسیب بزند. با این حال تصمیم گرفتم تا این افکار را کنار بگذارم. بعد از کمی فکر کردن دربارهی این کار، تصمیم گرفتم تا مقداری پول جمع کنم. برای این کار هم از تعدادی از دوستانم در صنعت بازیهای ویدیویی کمک گرفتم. این کار به نظر یک فرصت عالی میرسید. برندهای خوب به همراه اثرهای خوب باید باقی بمانند.
او شرکت LGC را ساخت تا بتواند به صورت رسمی تلتیل را خریداری کند. با توجه به علاقهای که به تلتیل داشت و تجربهی زیادی که داشت، او باور داشت که میتواند تلتیل را بازگرداند.
قدمهای اول
اولین کار، تنظیم کردن کاتالوگ بازیهای تلتیل بود. بهخصوص اینکه بسیاری از عناوین این شرکت بعد از بسته شدن آن، از فروشگاهها هم حذف شده بود. قدم بعدی ساخت یک بازی جدید بود. این موضوع چارچوب آینده تلتیل را تعیین میکرد. جایی که اوتیلی و تیم رهبری او باید مانع از مشکلات بیشتر برای این شرکت میشدند. همچنین باید مشکلاتی که باعث نابودی آن شد را هم از بین میبردند.
اولین معرفی جدید بزرگ تلتیل در مراسم گیم اواردز سال ۲۰۱۹ انجام شد. این شرکت یک تریلر از بازی یک گرگ میان ما ۲ (The Wolf Among Us 2) منتشر کرد. نکته مهم اینجاست که این بازی در اصل توسط تیم قدیمی تلتیل ساخته شده بود. با این حال این شرکت جدید، تصمیم گرفت تا به طور کامل آن را تغییر دهد. این تریلر بسیار مهیج بود. مشکل اینجاست که با توجه به داشتن مجموعههای بزرگی مثل واکینگ دد، استفاده از چیزی مثل گرگی میان ما کمی عجیب به نظر میرسد. با این حال این انتخاب کاملا برای اوتیلی واضح بود. او در مصاحبهای گفت:
گرگ میان ما یک مجموعه کوچک است. با این حال از عناوین بسیار موفق تلتیل است. به همین دلیل ساخت یک دنباله برای آن با استقبال خوبی مواجه خواهد شد. همچنین یک ارتباط خوب با گذشته تلتیل است. ما باید با مخاطبان ارتباط داشته باشیم و به آنها نشان دهیم که بهشان توجه میکنیم. با این حال نمیتوانیم هرکاری که شما میخواهید را انجام دهیم. البته تعدادی از کارهایی که مخاطبان میخواهند را ما انجام خواهیم داد.
بازی گرگ میان ما بر اساس کمیکهای ورتیگو به نام فیبلز (Fables) است. مانند کمیکها این بازی هم دربارهی یک گرگ به نام بیگبی است. او کلانتر شهر فیبل (Fabletown) در نیویورک است. همانطور که نام این بازی نشان میدهد جامعه شهر فیبل (Fabletown) افسانه و داستان میسازند. این جامعه نسبتا ساکت، حال میزبان تعدادی قاتل بسیار خطرناک است. بازیکن باید بیگبی را راهنمایی کند تا بتواند معماها را حل کند.
برای اینکه این بازی به بهترین نحو ساخته شود، اوتیلی با شرکت AdHoc ارتباط برقرار کرد. این شرکت توسط کارکنان سابق تلتیل ساخته شده که روی اولین بازی گرگ میان ما کار کردند. به همین علت AdHoc شرکت کمکی در ساخت این بازی بود. شرکت تلتیل جدید که بیش از ۵۰ درصد کارکنان تلتیل قبلی را دارد، در حال کار روی این عنوان جدید است. در اصل اکثر کارهای اصلی را همین تلتیل انجام خواهد داد. با این حال AdHoc هم روی بخش خلاقیت نظارت دارد.
مدیر ارشد عملیاتی شرکت AdHoc در یک مصاحبه گفت:
زمانی که ما به این پروژه ملحق شدیم، اولین شرطمان این بود که یک بازسازی نمیخواهیم. بخشهای بسیار هستند که تغییر خواهند کرد با این حال اصالت بازی باقی خواهد ماند. به دلیل اینکه ما شماره اول این بازی را به شدت دوست داشتیم. یه همین دلیل اکثر بخشهای موجود در آن هم به یاد داریم. با رهبری جدید و موتور ارتقاء یافته، ما توانستیم بسیاری از خواستههایمان را برآورده کنیم. همچنین بخشهای بسیاری را هم بهبود بخشیدیم.
همچنان سؤالات بسیاری وجود دارد. طراحی هنری بازی چگونه خواهد بود؟ اوتیلی گفت که طراحی مشابه بازی قبلی است. داستان بازی چه خواهد بود؟ تیم سازنده اعلام رکد که داستان بازی ۶ ماه بعد از انتهای شماره ۱ است. کرکترها چه وضعیتی خواهند داشت؟ بیگبی گرگ و سفید برفی (Snow White) همچنان حضور دارند. موتور جدید؟ حال زمان تغییر فرا رسیده است.
با توجه به بهبود یافتن بخش هنری و تغییر کمی در آن، بازی گرگ میان ما ۲ کرکترهای ثابت با ظاهر کمی متفاوت دارند.
مقابله با مشکلات قبلی تلتیل
زک لیتون (Zac Litton) حدود ۸ سال سابقه در تلتیل دارد. او در ابتدا نقش رهبر بخش تکنیکی را داشت. پس از آن هم مدیر ارشد بخش مهندسی تلتیل قدیمی شد. بعد از اینکه تلتیل خریداری شد، اوتیلی از لیتون کمک خواست. مدتی بعد لیتون بهعنوان مدیر ارشد بخش تکنیکی این شرکت، به تلتیل بازگشت. لیتون به سرعت شروع به کار در تلتیل کرد. او دلاش کرد تا مشکلات بازی را به طور کلی برطرف کند.
او در یک مصاحبه گفت:
ما دربارهی اینکه روند کاری چگونه خواهد بود بسیار بحث کردیم. بحث ما تنها در خصوص موتور بازی نبود، بلکه دربارهی همه چیز بود. اینکه نویسندگان، مهندسان و حتی تدوینگران چگونه عمل کنند.
در گذشته، تلتیل بازیها را با موتور مخصوص خود میساخت. این موتور در بسیاری از جنبهها خوب عمل میکرد. با این حال تصمیم گرفته شد تا این شرکت، از موتور اپیک گیمز به نام موتور آنریل (Unreal Engine) استفاده کند. استفاده از موتور آنریل به همراه اضافه کردن شاخصههای خاص تلتیل باعث شد تا همه چیز تغییر کند. موتور آنریل بسیار موتور محبوبی است. به همین علت یافتن افرادی که در کار با آن مهارت داشته باشند راحت است. همچنین اضافه کردن موتور خود تلتیل به آن باعث خواهد شد تا انیمیشن بازیها بهشدت روان باشد.
همین چیزها باعث میشود تا روند ساخت به طور کلی روانتر باشد. به همین علت پیشروی آن هم بسیار خوب است.
لیتون میگوید:
چیزهای بسیاری در زمان تلتیل قدیمی آنطور که میخواستیم عرضه نشدند. شما میتوانید یک موتور بسیار خوب داشته باشید که بتواند محتوای بسیار خوبی برای شما بسازد. مشکل اینجاست که اگر زمان استفاده از ابزار را نداشته باشد، محصول نهایی چیزی که شما میخواهید، نخواهد بود.
به مشکلات قبلی، حالت قسمتی بودن محصولات تلتیل را هم اضافه کنید. جایی که این استودیو مجبور است بهسرعت بعد از ساخت یک قسمت، به فکر ساخت نسخهی بعدی باشد. همین باعث میشود تا کارها روی هم انبار شوند. اینجا بحران رخ میدهد. لیتون و اوتیلی میگویند که در تلاش هستند تا با استفاده از ابزار مناسب مانع از بحران بشوند.
اوتیلی دربارهی مشکلات تلتیل بسیار خوشبین است. البته باید باشد به دلیل اینکه وجود دارند. ساخت یک شرکت با بیش از ۵۰ درصد از کارکنان قدیمی بهراحتی اتفاق نمیافتد. یعنی اوتیلی به این افراد تنها نگفته که استودیو بازگشته است. بلکه بازگشت کارکنان با توضیح اینکه چرا تلتیل باید بازگردد و زنده بماند میسر است. همچنین باید توضیح داده شود که شرکت جدید به سرنوشت قبلی دچار نخواهد شد.
علاوه بر یک موتور بهتر، تلتیل یک سبک جدید از سازندگی را تجربه خواهد کرد. با اینکار مانع از بحران خواهد شد. به جای اینکه ۴۰۰ کارمند در یک شهر گران قیمت مثل سن فرنسیسکو کار کنند، همه در مکانهای مختلف دنیا مشغول به کار هستند.
اوتیلی توضیح داد:
دنیا تغییر کرده است. سازندگی گسترده در حال پیشرفت است. چه چیزی امکان دارد به اتمام برسد؟ هنر! در حال حاضر افراد بسیاری خلاقیت زیادی دربارهی هنر ندارند. ما حدود ۸۰ درصد کارمان را به صورت خارجی انجام میدهیم. یعنی تیمهای ما در چند جای مختلف قرار دارند. در حال حاضر هم نتیجه بسیار خوبی دریافت کردهایم. من از بسیاری از کارهای تیمهای خارجی شگفت زده هستم! حال ما تصمیم گرفتیم تا با آنها بیشتر کار کنیم. توسعه توزیع شده آزادی زیادی به خلاقیت افراد میدهد. همچنین هزینهها را کم نگه خواهد داشت.
اوتیلی توضیح داد که حتی این روند برای جلوگیری از بحران باعث شده تا جایی کار برای کارمندان وجود نداشته باشد. به همین دلیل این روش را روی تمام بخشهای استودیو و استودیوهای همکار پیاده کرده تا فضای کاری سالم باشد. به همراه یک رهبری جدید در استودیو و موتور ارتقاء یافته، این شرکت توانست دوباره به دنیای گیمینگ باز گردد.
یکی از نکات مهم این است که اوتیلی اصلا علاقهای به شلوغ کردن بازار با محصولات تلتیل را ندارد. او تنها میخواهد که نام تلتیل باقی مانده و افراد با شنیدن آن شوق زده بشوند. حتی اگر بازیهای این شرکت مانند روند قبلی عرضه نشوند. حال این هدف جدید با یافتن افراد درست و نوشتن داستان خوب میسر خواهد بود. به همین علت است که شرکت AdHoc در ساخت گرگ میان ما ۲ نقش خواهد داشت.
اوتیلی در ادامه توضیح داد:
ما میتوانیم داستان بسیار خوبی را بسازیم. بهخصوص زمانی که نیازی به پرداخت هزینه به افراد زیادی را نداریم. این موضوع در اینجا به کار میآید که ما در جهت درست در قسمت داستان حرکت خواهیم کرد.
به احتمال زیاد مهمترین تغییر در تلتیل نحوهی عرضهی بازیها است. در گذشته، تلتیل یک قسمت را عرضه کرده و بعد روی قسمت بعدی کار میکرد. البته طبق سابقه این شرکت این موضوع باعث بحران میشد. همین باعث شد تا سود این شرکت هم شروع به افت کند.
اوتیلی گفت که بازیکنان باید انتظار داشته باشند که بازی به احتمال زیاد در قسمت اول به پایان خواهد رسید. به همین علت طرفداران نیازی ندارند تا برای ادامه ماجرا چند ماه صبر کنند. تلتیل تاریخ عرضه عناوین خود را زودتر از عرضه اصلی اعلام میکند. با اینکار طرفداران تنها باید چند هفته بین دو قسمت صبر کنند. تقریبا چیزی مانند تلویزیون، اوتیلی باور دارد که این روش عرضه برای آینده تلتیل بهتر خواهد بود.
دنیس لنارت (Dennis Lenart) مدیر بخش تکنیکی شرکت AdHoc گفت که یک فصل کامل بازی گرگ در میان ما ۲ نوشته شده است. نکته جالب اینجاست که این اتفاق در ابتدای ساخت بازی انجام شده است. تیم سازنده هم از این ماجرا بسیار استقبال کردهاند.
او گفت:
این کار به طور کلی روند تمام تصمیمگیریهای مهم ما را تغییر داده است. بهخصوص در زمینه طراحی بازی. برای مثال در بخشهای تصمیمگیری یا روند کلی گیمپلی که در حال حاضر اهمیت زیادی دارند، نوشتن روند کلی بازی در ابتدا بسیار کمک کننده بوده است. قبلا اگر تصمیم داشتیم انتخاب بازیکن را در بازی اولویت قرار دهیم، کار بسیار دشواری بود. حال ما بیش از ۸ هفته برای اینکار زمان داریم. به همین دلیل میتوان به بهترین نحو گیمپلی را طراحی کنیم.
طبق گفته اوتیلی این روند جدید عرضه، مانع از ایجاد بحران در تلتیل جدید خواهد شد. همچنین او اعلام کرد که عدم وجود بحران هدف اصلی استودیوی جدید است. او میخواهد مانع از مدیریتهای کوچک بشود. به همین دلیل به کارکنان این اجازه را داده تا تمام کار خود را در طول ساعات کاری انجام دهند. سپس بعد از آن میتوانند به خانه رفته و کار خاصی نکنند.
بازگشت تلتیل و بیگبی گرگ
برای ساخت تریلر گرگ میان ما ۲ چندین ماه کار شده بود. سرانجام این تریلر در مراسم گیم اواردز سال ۲۰۱۹ منتشر شد. اوتیلی لحظه انتشار این تریلر را لحظهای کلیدی برای استودیو نامید.
او در مصاحبهای گفت:
آن شب بسیار برای ما خاص بود. این شب زمانی بود که احساس کردیم در بهترین مکان و زمان قرار داریم. ما قرار بود یک کار بزرگ انجام دهیم. این تریلر آنقدر خوب بود که ما را ایستاده تشویق کردند. این لحظه برای ما بسیار زیبا بود. زمانی که تمام زحمات ما نتیجه داده بود.
حال بعد از دو سال گرگ میان ما ۲ به طور کامل ساخته شده است. داستان به طور کامل ساخته شده و انیمیشن آن هم در انتهای کار خود قرار دارد. اوتیلی گفت که گرگ میان ما جواب بسیاری از سؤالها را خواهد داد. با این حال مقداری اسرار هم در بازی وجود دارد. AdHoc توضیحات بیشتری دربارهی این بازی داد. هرمن توضیح داد:
گرگ میان ما بعد از اینکه سفید برفی بهعنوان شهردار شهر فیبل انتخاب شده جریان دارد. در این میان بیگبی هم در تلاش است تا با نقش خود بهعنوان کلانتز کنار بیاید. این فصل بیشتر به تفاوتها ظریف و تلاشها برای پنهان کردن آن میپردازد. همچنین بازی به طور کامل در نیویورک جریان دارد. شهر بسیار بزرگ است به همین علت یک نقش مهم در بازی دارد. تا الان این بازی بیشتر از هر عنوان دیگر تلتیل در حال ساخت بوده است. پس ما امیدواریم که چیزی که بهعنوان محصول نهایی عرضه میشود بسیار خوب باشد. به شخصه من امیدوارم طرفداران بتوانند از زمینه جدید این بازی لذت ببرند. این بازی بیشتر یک تجربه شخصی است تا اینکه یک افسانه باشد. مانند کتابهای کمیک، این بازی فانتزی را از بین برده و بازیکن را در شرایط بسیار دشوار برای تصمیم گیری قرار میدهد.
دک ناین در تلاش است تا یک سبک واقعی از کمیک وسعت: یک داستان تلتیل (The Expanse: A Telltale Series) بسازد.
وارد شدن به دنیای وسعت
تلتیل در حال حاضر روی یک بازی بر اساس وسعت (The Expanse) کار میکند. وسعت یک مجموعه کتاب است که دربارهی انسانهایی است که در منظومه شمسی به صورت گروهی زندگی میکنند. مانند کاری که با AdHoc انجام شد، تلتیل در بازی وسعت با گروه دک ناین (Deck Nine) همکاری خواهد کرد. این افراد سازندگان بازی Life Is Strange: True Colors هستند. تلتیل به این اثر به چشم همکاری نگاه میکند. به دلیل اینکه دک ناین اعمال اصلی را انجام داده و تنها از موتور و ابزار تلتیل استفاده میکند. به نوعی این اثر یک داستان تلتیل است که با زبان دک ناین عرضه خواهد شد.
اوتیلی در این زمینه گفت:
ما دک ناین را در ابتدای ساخت گرگ میان ما ۲ ملاقات کردیم. از همان ابتدا متوجه شدیم که باید به این گروه با استعداد فرصت بیشتری بدهیم. به نوعی به آنها فضایی بدون محدودیت و انتظارات بیش از حد بدهیم.
کارگردان بخش بازی دک ناین هم این همکاری را بسیار خوب نامیده است. به گونهای که هر دو گروه از یکدیگر چیزهای مختلفی را میآموزند. دربارهی بازه زمانی آن هم باید گفت که این بازی در اصل یک داستان پیشین از سریال آمازون از دنیای وسعت است.
اوتیلی گفت:
ما دربارهی اینکه یک داستان پیش زمینه را به سازندگان ارائه دهیم، استرس داشتیم. سپس ما یک کرکتر بدون داستان زمینهای را انتخاب کردیم. بعد آن را به سازندگان سریال ارائه دادیم. ما از کرکتر درامر (Drummer) خوشمان آمد. پس آن را انتخاب کردیم.
درامر از این نظر خاص است که یک زمینی یا مریخی نیست. بلکه یک کمربندی (Belter) است. به این معنا که او در یک کمربند سیارکی بدنیا آمده است. همین موضوع پتانسیل زیادی برای ساخت یک کرکتر دارد. فراست اعلام کرد که درامر با یک فرد به نام آرتمیس در ارتباط است.
این ارتباط از این نظر اهمیت دارد که داستان قبل از سریال رخ میدهد. به همین علت نیاز است تا اشارههایی به سریال اصلی بشود.
او توضیح داد:
شخصیتهای زیادی در قسمت درونی (Inners) و کمربندیها وجود دارد. بازیکنان با این افراد کار کرده و مناطق مختلف دنیا را جستوجو میکنند. همچنین در ادامه داستان باید تصمیماتی بگیرند که زندگی این افراد را تعیین خواهد کرد.
اوتیلی دربارهی این بازی توضیح داد:
شخصیت اصلی بازی یک کمربندی خاص است. او بسیار منطقی است ولی نسبت به برخی عوامل کاملا بیتوجه است. از طرفی بسیار عصبانی است. با این حال عصبانیت او غیرمنطقی نیست. او بسیار متمرکز و دقیق است. همچنین با دقت تصمیماتی که میگیرد را بررسی میکند. ما میخواستیم بدانیم که او چگونه این شخصیت را یافته است. با این حال شواهدی وجود نداشت. در کتاب هیچ توضیحی دربارهی او داده نشده، از طرفی در سریال هم قرار نیست دربارهی آن توضیحی داده شود. درامر به طور کلی در کتابها وجود ندارد. او یک مخلوط از کرکترهای مختلف است. دلیل علاقه ما هم به درامر همین موضوع است. به طور کلی آزادی عمل بسیاری در ساخت آن داریم. در بازی ما سریال تنها یک دنیای کوچک است. ما شما را در دنیایی قرار خواهیم داد که انتظارش را دارید.
صداگذار درامر، کارا جی خواهد بود. همچنین او در بخش Motion Capture هم فعالیت خواهد داشت. فراست اعلام کرده که بازیگران دیگر از سریال هم در این بازی حضور دارند.
فراست توضیح داد:
اینکه درامر چه کسی را دنبال کند یا به او احترام بگذارد، کاملا به تصمیمات بازیکن بستگی دارد. البته در نظر داشته باشید او در گذشته با اندرسون داوس (Anderson Dawes) کار میکرده و جزئی از بزرگترین فرقههای کمربند است. بعد او از داوس جدا شده و با فرد جانسون (Fred Johnson) شروع به ساخت یک چیز جدید کرد. چه چیزی باعث این تغییر شد؟ چگونه او وفاداری به کمربند را به یکی از قدرتمندترین افراد موجود در کهکشان متصل میکند؟ این سؤالات چیزهایی هستند که بازیکن باید خودش پاسخ آنها را بیابد.
در حال حاضر اطلاعات چندانی از بازی وسعت وجود ندارد. لیتون اعلام کرد که امکان دارد این استودیوی جدید امکان دارد راه را زودتر از انجام کار تعیین کند. دقیقاً کاری که طبق توضیحاتی که دادیم تلتیل جدید انجام میدهد.
چیزی که مشخص است، این است که کارکنان تلتیل بسیار نسبت به آینده این شرکت شوق زده هستند. همین باعث میشود که تلتیل وارد دوران جدید و بسیار خوبی بشود.
اوتیلی دربارهی تلتیل گفت:
دلیل اصلی که ما اینکار را انجام دادیم، میراث تلتیل بود. سفر ما همچنان ادامه دارد. ما دیگر اشتباهات گذشته را تکرار نخواهیم کرد. گرگ میان ما ۲ آشناترین چیزی است که ما در تلتیل جدید خواهیم ساخت. به همین دلیل است که پروژه بعدی ما به نام وسعت با همکاری دک ناین است. در اصل روند کلی وسعت با چیزی که از تلتیل انتظار دارید متفاوت است. ما در آینده با گروهها مختلف همکاری خواهیم کرد. ما تلاش میکنیم تا مناسبترین تیم متخصص را روی هر عنوان بگذاریم. با اینکار هم داستان و هم گیمپلی خوبی خواهیم داشت.بهترین قسمت کار ما هم همین است. ما میتوانیم کارهای مختلف انجام بدهیم و طرفداران را سورپرایز کنیم. همه اینها به نوعی یک خدمت است. تلتیل داستانهایی که همه دوست دارند را به شیوه خاص خود بیان میکند. این وظیفه ما است.
نظر شما دربارهی شرکت تلتیل چیست؟ آیا به نظر شما عناوین ساخته شده توسط این شرکت ارزش این مقدار زحمت برای بازگرداندن آن را دارند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
منبع: Gameinformer.com
یکی از بهترین شرکت های بازی سازی بود تقریبا میشه گفت بازی بد نداشتن و امکان نداشت یکی از بازی های این شرکت رو انجام بدی و غرق دنیای جذابش نشی امیدوارم دوباره بتونه مثل قبل عناوین جذابی تولید کنه
خیلی جالب بود ممنون