لست آو آس ۲ قرار بوده شبیه بلادبورن باشد
طبق جدیدترین اطلاعات منتشر شده، به نظر میرسد که استودیوی ناتی داگ (Naughty Dog) ساخت لست آو آس ۲ را ابتدا در مسیری کاملا متفاوت با آنچه که در در سال ۲۰۲۰ منتشر شد، پیش برده است.
با تشکر از Grounded II، مستندی که بر اساس روند توسعهی این بازی ساخته شده است، اکنون میدانیم که چگونه استودیو در ابتدا قصد داشته دومین قسمت لست آو آس را بسازد. در طول این مستند، آنتونی نیومن (Anthony Newman)، کارگردان مشترک بازی، بیان میکند که در چهار یا پنج ماه اول توسعه، بازی در واقع یک اثر جهان باز بود که از بازی بلادبورن (Bloodborne)، اثر موفق استودیوی فرامسافتور، الهام گرفته بود. نیومن میگوید که این بازی در ابتدا کاملا روی نبردهای تن به تن متمرکز بود.
در ادامهی این مستند، امیلا شاتز (Emila Schatz)، طراح اصلی بازی، گفت که استودیو فقط به روی نبردهای تن به تن متمرکز نبود بلکه به ساختاری لایهبندی شده نیز توجه داشت. او میگوید: «بلادبورن یک فضای بسیار باز داشت که هرچه کاوش میکردید، بزرگتر و بزرگتر میشد. من واقعا این احساس که بر جهان تسلط دارید را دوست داشتم. بنابراین، این نیز چیزی بود که ما به آن توجه داشتیم».
گفتنی است که زمانی که ناتی داگ شروع به کار روی لست آو آس ۲ کرد، این استودیو قصد داشت آن را تا حد ممکن از نظر انسانی متفاوت از بازی اول کند اما با گذشت زمان، استودیو نظر خود را عوض کرد زیرا با داستانی که میخواست روایت کند، سازگار نبود. در این میان، این تنها خبری نبوده که از مستند ساخت دومین نسخه بیرون آمده است. نیل دراکمن، نویسنده و کارگردان دو بازی اول، اظهاراتی را به اشتراک گذاشته که باعث میشود لست آو آس ۳ اکنون بیش از همیشه واقعی به نظر برسد.
دراکمن در واقع بیان کرده که ایدهای برای نسخهی سوم دارد که به اندازهی دو نسخهی ابتدایی سری هیجانانگیز است و ساخت سومین نسخه از این مجموعه بسیار بالا خواهد بود. با این حال احتمالا سالهای زیادی از انتشار آن باقی مانده است.
منبع: IGN