۱۰ انتظاری که از بازسازی لست آو آس ۱ داریم
بازسازی لست آو آس ۱ کمتر از دو ماه دیگر عرضه میشود و اگرچه واکنشهای اولیهی رونمایی از این نسخه تا حدودی ضد و نقیض بوده است، اما هنوز چیزهای زیادی وجود دارد که اطلاعاتی در مورد آن نداریم. با این حال به نظر میرسد که هدف اصلی سازندگان، بازسازی بازی اول سری با پیشرفتهای گیمپلی دنبالهاش است. از آنجایی که استودیوی ناتی داگ در رابطه با اینکه The Last of Us Part 1 چه بهبودهایی را خواهد داشت، در حال حاضر جزئیات خاصی منتشر نکرده است، در این مقاله به ۱۰ انتظاری که از این بازی داریم، خواهیم پرداخت.
۱۰. مراحل وسیعتر
ناتی داگ با هر بازی جدید در چند سال اخیر، مراحلی وسیعتر را ارائه داده است و این امر در مورد لست آو آس ۲ نیز صادق بود. با این حال، نسخهی اول لست آو آس در دستهی بازیهای فوق خطی قرار میگیرد و افراد زیادی مایلند که این تغییر را در نسخهی ریمیک بازی مشاهده کنند. تغییر بخشهایی از بازی به گونهای که مناطق آن گستردهتر شود و گزینههای گیمپلی بیشتری را در راستای اکتشاف بیشتر دسترس قرار دهد، تا حد زیادی به ارائهی تجربهای تازه کمک میکند.
۹. در دسترس پذیری
لست آو آس ۲ را میتوان در دسترسترین بازی حال حاضر دانست. ناتی داگ تلاش زیادی کرده تا به هر کسی که در مورد بازی کنجکاو بوده، اجازهی تجربهی آن را بدهد. در واقع بازی به گونهای طراحی شده بود که برای افراد نابینا، ناشنوا و… به خوبی قابل تجربه باشد. با این حال در نسخهی اول چندان گزینههای زیادی در دسترس بازیکنان نیست. دیدن این ویژگیها در نسخهی بازسازی شده برای بسیاری از طرفداران هیجانانگیز خواهد بود.
۸. مکانیکهای حرکتی جدید
یکی از مهمترین عناصر لست آو آس ۲ که آن را به بازی بهتری نسبت به نسخهی قبلی خود از حیث گیمپلی تبدیل میکند، مکانیکهای حرکتی شخصیتها است. به زبان ساده، الی خیلی بهتر از جوئل قابل کنترل است. او سریعتر و انعطافپذیرتر است. او میتواند بپرد، بخزد، از بین دیوارها و شکافها عبور کرده و روی طنابها تاب بخورد. وجود این مکانیکها در لست آو آس ۱ میتواند تجربهی آن را جذابتر از قبل کند. البته این مکانیکها از طرفی نیازمند مراحل بزرگتری هستند.
۷. هوش مصنوعی پیشرفته
این یکی از مواردی است که ما قطعا شاهد آن خواهیم بود. ناتی داگ و نیل دراکمن تاکید کردهاند که نسخهی بازسازی از پیشرفتهای هوش مصنوعی نسخهی دوم استفاده میکند. این خبر بسیار هیجانانگیز است زیرا روشهای فوقالعاده واقعگرایانهای که دشمنان با یکدیگر ارتباط برقرار میکردند و به شما واکنش نشان میدادند، در نوع خود بینظیر بوده و باعث جذابتر شدن ماجراجوییهای الی شده بودند. بنابراین داشتن هوش مصنوعی بهبود یافته در نسخهی اول بسیار ضروری به نظر میرسد.
۶. بهبودهای جزئی در گیمپلی
علاوه بر پیشرفتهای بزرگ گیمپلی نظیر هوش مصنوعی، طراحی مراحل، المانهای حرکتی و موارد دیگر، لست آو آس ۲ همچنین گیمپلی نسل قبلی خود را به روشهای جزئیتری نیز بهبود بخشید. امیدواریم که این بهبودهای جزئی در نسخهی بازسازی بازی اول دیده شوند. به عنوان مثال، میتوان یک چاقوی دائمی به جوئل داد یا توانایی ساخت صداخفه کن را برای او فراهم کرد. اگر قرار باشد که گیمپلی گسترده شود، نیاز به این مورد برای مخفیکاری بیشتر میشود.
۵. بستهی Left Behind
ناتی داگ تایید کرده که بازسازی نسخهی اول لست آو آس شامل بستهی الحاقی آن نیز میشود که خبر فوقالعادهای است، زیرا این بسته یک محتوای عالی از نظر داستان و گیمپلی است. با این حال سوال این است که این بسته چگونه قرار است بخشی از تجربهی بازی باشد؟ آیا یک بستهی جداگانه خواهد بود که به تنهایی قابل دسترسی است یا در بازی ادغام خواهد شد و بخشی اصلی از آن میشود؟ امیدواریم که مورد دوم را شاهد باشیم زیرا نه تنها تجربهای طولانیتر و لذتبخشتری را ایجاد میکند، بلکه به غنیتر شدن داستان نیز کمک زیادی میکند.
۴. درجههای سختی منعطف
لست آو آس ۲ با گزینههای در دسترسپذیری خود موفقیتهای زیادی کسب کرد و ناتی داگ قبلا اعلام کرده است که این موارد در بازسازی نسخهی اول نیز ارائه خواهند شد. امیدواریم که این گزینهها شامل تغییرات درجهی سختی بازی شوند. در واقع به جای داشتن تعداد معینی از درجههای سختی، در کنار آنها گزینههایی وجود داشته باشد که به بازیکنان اجازه دهد تا مقیاس دشواری عناصری مانند مخفیکاری، رفتار دشمنان، در دسترس بودن منابع و موارد دیگر را به صورت جداگانه انتخاب کنند. این موارد در لست آو آس ۲ تجربهی بازی را بسیار متفاوت کرده بودند. از طرفی اضافه شدن درجهی سختی Permadeath میتواند بازی را برای طرفداران چالش و سختی، حسابی جذاب کند.
۳. مخفیکاری بهبود یافته
مخفیکاری در لست آو آس ۲ یکی از بهترین بخشهای بازی است و میتواند به طور قابل توجهی بر تنش بازی بیفزاید. علاوهبر این، اگر بازیکنان به اندازهی کافی صبور باشند، حتی میتوانند بخشهای مهمی از بازی را با مخفیکاری رد کنند. در حالی که این المانها در لست آو آس ۱ وجود دارند، با این حال به اندازهی نسخهی دوم موثر نیستند و اغلب ممکن است خستهکننده به نظر برسند. در واقع در نسخهی دوم، مخفیکاری برای گیمپلی بازی ضروری به نظر میرسید و دیدن این بخش به صورت بهبود یافته در بازی اول بسیار عالی خواهد بود.
۲. تغییرات داستانی
طبق گفتهها، کاتسینهای بازی دوباره ضبط نشدهاند و تنها از نظر جلوههای بصری بهبود یافتهاند. آیا این بدان معناست که از نظر داستانی، این بازی یک کپی از بازی اصلی خواهد بود؟ امیدواریم که نه. البته گفتنی است که داستان نسخهی اول در حال حاضر کیفیت بالایی دارد، با این حال این فرصتی عالی برای ایجاد تغییراتی در داستان بازی اول است تا کمی بهتر به نسخهی دوم متصل شود. شاید پرداخت به گذشتهی الی یا حتی وجود سکانسهایی از جوئل به صورت جزئی به جذابیت بیشتر بازی بیفزاید.
۱. حالت پرفورمنس
از آنجایی که به نظر میرسد تمام هدف بازسازی لست آو آس ۱ ارتقای فنی و بصری باشد، در نتیجه باید شاهد حالتهای گرافیکی مختلفی باشیم. داشتن چند حالت گرافیکی در اکثر بازیهای سونی به یک استاندارد تبدیل شده است، بنابراین امیدواریم که نسخهی بازسازی شده نیز حداقل شامل حالتی باشد که در آن بازی با بالاترین فریم ممکن قابل تجربه باشد.
بازسازی لست آو آس ۱ در تاریخ ۱۱ شهریور برای پلیاستیشن ۵ عرضه خواهد شد. نسخهی رایانههای شخصی بازی نیز در دست توسعه است.
منبع: GamingBolt