سازندگان سابق دیسکو الیسیوم سه استودیوی جدید را تاسیس کردند

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
استودیوهای جدید سازندگان دیسکو الیسیوم

سازندگان سابق بازی نقش‌آفرینی موفق دیسکو الیسیوم (Disco Elysium) به تازگی سه استودیوی کاملا جدید را تاسیس کرده‌اند.  این سه استودیو، Dark Math Games ،Longdue و Summer Eternal نام دارند که در ادامه آن‌ها را به ترتیب معرفی خواهیم کرد.

Longdue

استودیوی Longdue در کنار توسعه‌دهندگان دیسکو الیسیوم و دنباله‌ی منتشر نشده‌ی آن، توسعه‌دهندگانی از بانجی (Bungie)، راک‌استار گیمز (Rockstar Games)، Brave at Night و غیره را نیز استخدام کرده است. این شرکت سرمایه‌ اولیه‌ای را برای توسعه یک اثر نقش‌آفرینی با محوریت جغرافیای روانی با روایتی عمیق که میراث دیسکو الیسیوم را ادامه می‌دهد، دریافت کرده است. گرانت رابرتز (Grant Roberts)، کارگردان داستان، در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت:

در Longdue، ما از بازی‌های نقش‌آفرینی کلاسیک، از آلتیما و ویزاردری و فال‌اوت و Planescape گرفته تا دیسکو الیسیوم که مورد تحسین قرار گرفته‌اند، الهام گرفته‌ایم. ما هیجان‌زده‌ایم که این میراث را با نقش‌آفرینی روان‌شناختی دیگری ادامه دهیم، جایی که تعامل بین دنیای درونی و مناظر بیرونی قلب تپنده‌ی تجربه است. ما در حال ساختن یک تیم در سطح جهانی برای یک بازی در سطح جهانی هستیم که داستانی در سطح جهانی را روایت می‌کند و برای نشان دادن چیزهای بیشتر در آینده هیجان‌زده هستیم.

ریاض مولا (Riaz Moola)، نماینده سرمایه‌گذار استودیو، افزود:

ما هیجان زده هستیم که از کار یک تیم باورنکردنی متشکل از افراد با استعداد و خلاق و از توسعه‌ی نوع جدیدی از بازی‌های ویدیویی روایی و فناوری مرتبط برای بهبود ساخت این بازی‌ها در سراسر صنعت بازی حمایت می‌کنیم.

استودیوی Longduo

طبق اطلاعات منتشر شده، اولین بازی نقش‌آفرینی Longdue به بررسی تعامل ظریف بین خودآگاه و ناخودآگاه، دیده و نادیده می‌پردازد. این بازی در دنیایی اتفاق می‌افتد که در آن انتخاب‌ها بین روان و محیط شخصیت موج می‌زند و بازیکنان در یک چشم‌انداز دائما در حال تغییر حرکت می‌کنند که توسط نیروهای داخلی و خارجی شکل می‌گیرد. بازی یک مکانیک پیشگامانه با محوریت جغرافیای روانی را معرفی می‌کند که در آن هر تصمیمی هم جهان و هم شخصیت‌هایی که در آن زندگی می‌کنند را تغییر می‌دهد. در این تجربه، مرز بین ذهن و محیط محو می‌شوند و بازیکنان را در یک چشم‌انداز روایی در حال تکامل هدایت می‌کند. در حالی که اولین پروژه‌ی Longdue از میراث دیسکو الیسیوم و دیگر بازی‌های نقش‌آفرینی محبوب مانند Planescape: Torment نشات می‌گیرد، همچنین به گونه‌ای ساخته شده است که به‌ طور مستقل به عنوان یک افزودنی معنادار به ژانر نقش‌آفرینی شناخته شود. Longdue به ساخت بازی‌هایی متعهد شده است که طراحی متفکرانه و داستان‌سرایی جذاب را اتخاذ می‌کنند و این استودیو را به توسعه‌دهنده‌ای قابل اعتماد در توسعه‌ی آثار نقش‌آفرینی تبدیل می‌کند. هدف Longdue ایجاد بازی‌هایی است که از نظر احساسی و عقلی عالی عمل کنند و قصد دارد تا در سبک نقش‌آفرینی نامی برای خود دست و پا کند.

Dark Math Games

استودیوی Dark Math Games یکی دیگر از استودیوهایی است که از سازندگان سابق دیسکو الیسیوم تشکیل شده است. این استودیو در لندن و در واقع در سال ۲۰۲۳ توسط سه پیشکسوت صنعت بازی تاسیس شده و در حال حاضر تیمی متشکل از ۲۰ توسعه‌دهنده دارد که حدود نیمی از آن‌ها در انتشار دیسکو الیسیوم و نسخه‌ی فاینال کات آن مشارکت داشته‌اند. اولین بازی این توسعه‌دهنده، یک اثر نقش‌آفرینی کارآگاهی با عنوان XXX NIGHTSHIFT را معرفی کرده است که برای رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. تاریخ انتشار این اثر فعلا اعلام نشده است. تیمو آلبرت (Timo Albert)، یکی از بنیانگذاران استودیو و کارگردان هنری بازی در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت:

علاوه‌بر نوآوری در مکانیک‌های نقش‌آفرینی سنتی، ما چیز تازه‌ای را ارائه خواهیم داد که سرگرم‌کننده‌‌تر است.

در این بازی جدید که در سال ۲۰۸۶، شما در تعطیلات آخر هفته در پیست اسکی World’s End، کوه هوپ و قطب جنوب هستید. اما همه چیز در حال پیشروی و تغییر است. اکنون شما در این استراحتگاه با مهمانان فراموش نشدنی، مهمانی‌هایی وحشیانه و اسرار دیوانه‌وار سرگردان شده‌اید. حال شما باید دنیای XXX NIGHTSHIFT را با سیستم‌های نقش آفرینی تکامل یافته کشف کنید و این شما هستید که تصمیم می‌گیرید داستان شما چگونه آشکار شود. این بازی مطابق انتظار شباهت زیادی به دیسکو الیسیوم دارد. می‌توانید در ادامه تریلر و تصاویر منتشر شده را مشاهده کنید.

Summer Eternal

سامر اترنال، سومین استودیوی جدیدی است که به تازگی تاسیس خود را اعلام کرده است. این توسعه‌دهنده که به عنوان Art collective / RPG studio توصیف کرده، قصد دارد نویسندگان و طراحانی را که روی دیسکو الیسیوم کار کرده‌اند و همچنین استعدادهای جدید را جمع‌آوری کند تا چیزی کاملا تازه و بدیع خلق کند. آرگو توولیک (Argo Tuulik)، یکی از بنیانگذاران استودیو و نویسنده‌ی دیسکو الیسیوم در یک بیانیه‌ی مطبوعاتی می‌گوید:

من معتقدم که آخرین بار، چیزی ساختارشکن ساختیم و فراتر از استانداردها، یک چیز کاملا جدید بود. من حاضر نیستم از آن دست بکشم. درس‌ها، مهارت‌ها و تجربیات زیادی از آن بازی کسب کردم و برای پنج سال منتظر استفاده از آن‌ها بودم.

به گفته‌ی سامر اترنال، هدف این استودیو ایجاد فضایی مناسب با آزادی فراوان و همکاری است که تضمین می‌کند که نظر هر کارمند و هر بازیکن مهم باشد. برخی از کارکنان استودیو عبارتند از:

  • آرگو توولیک و اولگا موسکوینا دوتا از پنج نویسنده‌ی دیسکو الیسیوم بودند.
  • لنوال براون، صداپیشه‌ای است که به خاطر صداپیشگی‌اش در بازی شناخته می‌شود.
  • دورا کلیندزیچ، ایده‌پرداز اصلی استودیوی ZA/UM بوده است
  • آناستازیا ایوانووا کانسپت آرتیست ارشد در ZA/UM بوده است.
  • مایکل اسول طراح گرافیک در ZA/U بود.
  • الکساندر گاوریلوویچ مدیر عامل استودیوی بازی‌سازی Gamechuck بوده است.

توولیک در نهایت افزود:

صداقت، شفافیت و برابری واقعی چیزی است که ما قول می‌دهیم در تلاش بی‌وقفه‌مان رسیدن برای اوج‌ هنر و تغییرات اجتماعی به آن پایبند باشیم.

در هر صورت باید منتظر ماند و دید که آثار جدید این سه استودیو در حد و اندازه‌ی دیسکو الیسیوم خواهند بود یا خیر.

منبع: Gematsu

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما
X