خشونت زیاد مانع از عرضهی The Callisto Protocol در ژاپن شد
استودیوی Striking Distance به تازگی اعلام کرده است که بازی The Callisto Protocol در کشور ژاپن منتشر نخواهد شد.
طبق توییت منتشر شده توسط حساب توییتر ژاپنی بازی، این استودیو کار خود را روی انتشار بازی در ژاپن متوقف خواهد کرد زیرا بازی نتوانسته شرایط لازم را برای تایید شدن توسط سازمان ردهبندی بازیهای ویدیویی در ژاپن (CERO) مهیا کند. این استودیو همچنین اعلام کرده که دریافت مجوز CERO مستلزم ایجاد تغییراتی در محتوای بازی است که طبق گفتهی سازندگان، این تغییرات به تجربهای که بازیکنان انتظار آن را داشتهاند ضربه زده و بازی را از ماهیت آن به نوعی دور میکند.
در حال حاضر مشخص نیست که دلیل CERO برای ندادن ردهبندی سنی به بازی چیست و استودیوی سازنده نیز در مورد محتواهایی که ظاهرا باید حذف شده یا تغییر داده شوند، سخنی به میان نیاورده است. در این میان طبق گفتهی استودیو، هزینهی پرداخت شده توسط بازیکنان ژاپنی که بازی را پیشخرید کردهاند نیز بازپرداخت خواهد شد.
The Callisto Protocol یک بازی در سبک ترس و بقا محسوب میشود که توسط تیمی آشنا به این سبک، به رهبری گلن اسکوفیلد (Glen Schofield)، یکی از سازندگان Dead Space، در دست توسعه است و در یکی از قمرهای مشتری با نام کالیستو و در سال ۲۳۲۰ جریان دارد. این بازی بازیکنان را به چالش میکشد تا از زندان فوق امنیتی بلک آیرون فرار کرده و اسرار وحشتناک آن را کشف کنند. بازی ترکیبی از ترس، بقا، اکشن و داستانسرایی عمیق است که هدف آن تعریف استانداردی جدید برای این سبک در بازیهای ویدیویی است.
طبق گفتهی اسکوفیلد، تکمیل بازی به طور متوسط حدود ۱۲ تا ۱۴ ساعت طول خواهد کشید. او همچنین بیان کرده بازی دارای مسیرهای فرعی زیادی خواهد بود که ارزش تکرار مجدد آن را افزایش میدهد. از طرفی گفته شده که بازی در زمان عرضه از حالت پرفورمنس برخوردار خواهد بود که بازی را با نرخ فریم ۶۰ اجرا میکند.
بازی The Callisto Protocol در تاریخ ۲ دسامبر (۱۱ آذر) برای کنسولهای نسل هشتم و نهمی ایکسباکس، پلیاستیشن و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد. این بازی همچنین به تازگی گلد شده است، بنابراین به نظر نمیرسد که تاخیری در انتشار آن به وجود آید.
منبع: IGN