فیلم جدید لورنزو ویگاس منتقدان را حسابی سر شوق آورد (جشنواره ونیز ۲۰۲۱)

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
فیلم جعبه

لورنزو ویگاس که برنده شیر طلای ۲۰۱۵ برای فیلم از راه دور شد، با فیلمی دیگر به ونیز باز گشته است که روایت نوجوانی یتیم و مکزیکی است که مردی را پیدا می‌کند که فکر می‌کند پدر مرده خودش است.

لورنزو ویگاس، کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده ونزوئلایی است. او در سال ۱۹۹۸ در ونزوئلا، مجموعه مستند اکسپدیسیون و بعد از آن، سایر مستندها و تبلیغات مختلف را کارگردانی کرد. ویگاس در سال ۲۰۰۳ در مکزیک فیلم کوتاه فیل‌ها هرگز فراموش نمی‌کنند را ساخت که توسط گیلم آراریاگا تهیه و در جشنواره فیلم کن ارائه شد. ویگاس با اولین فیلم بلند خود، از راه دور، شیر طلایی بهترین فیلم هفتاد و دومین دوره جشنواره فیلم ونیز را از آن خود کرد.

فیلم جدید جعبه در تاریخ ۶ سپتامبر در جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز به نمایش درآمد، اما هنوز تاریخ دقیق اکران عمومی و گسترده‌ آن مشخص نیست. به هر حال انتظار می‌رود که این اثر تا اواخر سال ۲۰۲۱ بر روی پرده‌های سینما عرضه شود.

این فیلم داستان هاتزین، نوجوانی از مکزیکو‌سیتی را دنبال می‌کند که برای جمع‌آوری بقایای جسد پدرش که در گوری جمعی در شمال مکزیک پیدا شده است، به سفر می‌رود اما برخورد اتفاقی با مردی که شباهتی ظاهری با پدرش دارد، هاتزین را دچار تردید می‌کند و او را امیدوار به پیدا کردن محل واقعی پدر خود می‌نماید.

در این پروژه بازیگرانی مانند هرنان مندوزا، هاتزین اسکار ناواراته در نقش هاتزین لیوا و کریستینا زولوتا در نقش نوریتا بازی می‌کنند. نکته جالب این‌جاست که ناواراته در اولین تجربه سینمایی‌ بلند خود، در این فیلم به کارگردانی ویگاس، بسیار خوش می‌درخشد.

همان‌طور که گفته شد این فیلم، اکران اولیه خود در جشنواره را پشت سر گذاشته است و منتقدان نیز نظرات خود را درباره آن بیان کرده‌اند که در این‌جا به خلاصه‌ای از آن‌ها می‌پردازیم.

جعبه

گزیده نقدهای فیلم‌ جعبه

ژان بروکس از گاردین

فیلم ویگاس کارآمد است و کاملا هدفمند ساخته شده است. او موفق می‌شود تماشاگران را در طول پیچ و خم‌های داستان سرپا نگه دارد.

دیوید رونی از هالیوود ریپورتر

این فیلم، نمایشی بی‌دریغ از زندگی انسان‌هاست که توسط حرص و طمع و فساد مورد هجوم قرار گرفته است.

گای لوج از ورایتی

این اثر یک فیلم کوچک است که تاثیری بزرگ بر ذهن مخاطبان می‌گذارد.

نیکولاس بل از یون‌سینما

ویگاس به سردی به وضعیتی می‌اندیشد که نسبت به خشونت و قتل فیلم از راه دور متفاوت است و در این فیلم، شاهد رویدادهایی عادی و روزمره هستیم که باعث ایجاد وحشتی سرد می‌شوند.

ددلاین هالیوود دیلی

بخش هیجان‌انگیز و بخش افشاگری نهایی داستان، تعادل ندارند و این دقیقا همان چیزی است که باید باشد. مخاطب در این فیلم نباید انتظار هیچ تعادل و تناسبی داشته باشد.

جاناتان رامنی از اسکرین اینترنشنال

فیلم ترکیبی از داستان پلیسی، درام سیاسی و روایتی سفری است و در عین جذابیت، آن‌قدر ساده و موجز به نظر می‌رسد که  نمی‌توان تصور کرد کارگردان چگونه چنین اثری را ساخته است.

منبع: rottentomatoes



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما
X