بازی جدید سازندگان Patapon معرفی شد؛ تریلر آن را تماشا کنید
به تازگی از دنبالهی معنوی بازی اکشن کلاسیک پاتاپون (Patapon) با عنوان راتاتان (Ratatan) رونمایی شده است.
«راتاتان» توسط خالق پاتاپون، هیرویوکی کوتانی (Hiroyuki Kotani)، برای پلتفرمهای نامشخصی در دست توسعه است. از طرفی موسیقی بازی توسط آهنگساز بازی پاتاپون، کیمی آداچی (Kemmei Adachi)، ساخته شده است. بودجهی این بازی از طریق پلتفرم کیکاستارتر (Kickstarter) تأمین خواهد شد و کمپین آن قرار است از ۳۱ جولای (۲۷ تیر) شروع شود. جزئیات کمی از راتاتان در دسترس است، اما سازندگان بازی بیان کردهاند که بازی شامل عناصر سبک روگلایک و بخش چند نفره برای حداکثر چهار بازیکن خواهد بود. کازوتو ساکاجیری (Kazuto Sakajiri)، تهیهکنندهی بازی، میگوید:
سه ایدهی اصلی بازی شامل مواردی نظیر بیش از ۱۰۰ شخصیت بامزه که با آنها روی صفحه میجنگید، نبردهای همزمان چهار نفره و عناصر ماجراجویی و روگلایک بیشتر از نسخهی قبل است.
هیرویوکی کوتانی که بازیهای سری پاتاپون را طراحی کرده، گفته است که میخواهد تجربهای شبیه به بازیهای این مجموعه اما با عناصر جدید ایجاد کند. او همچنین همکاری با سونی روی یک دنباله در آینده را رد نکرد.
پاتاپون در زمان انتشار یک تجربهی واقعا منحصربهفرد و منعکسکننده محیط توسعهی آن دوران بود. ما میخواستیم بازی دیگری مانند آن برای عصر مدرن بسازیم. ممکن است در آینده یک دنباله برای پاتاپون بسازیم، اما برای این بازی ما واقعا میخواستیم که اثری را به سبک خودمان بسازیم و گیمپلی را طوری طراحی کنیم که منعکسکنندهی خواستههای ما باشد. اگر فرصتی برای صحبت با سونی در مورد ساخت دنبالهی پاتاپون وجود داشته باشد، ما احتمالا به آن خواهیم پرداخت.
گفتنی است که پاتاپون که در ابتدا برای پلیاستیشن پرتابل در سال ۲۰۰۷ منتشر شد، یک بازی اکشن پلتفرمر است که در آن بازیکنان ارتشی از چشمهای زیبای انساننما را فرماندهی میکنند. این بازی دو دنباله روی کنسول ذکر شده دریافت کرد و دو بازی نخست این مجموعه با پشتیبانی از وضوح ۴K روی پلیاستیشن ۴ بازسازی شدند. استودیوی پلیاستیشن مستقر در توکیو یا همان Japan Studio که توسعه بازیهای پاتاپون را رهبری میکرد، در سال ۲۰۲۱ تعطیل شد. با این حال، کوتانی بیان کرده که هیچ احساس بدی نسبت به کارفرمای سابق خود ندارد. او گفت:
حتی اگر این استودیو دیگر وجود نداشته باشد، هنوز انرژی خلاقانهی زیادی در سونی وجود دارد و من مشتاقانه منتظر انواع پروژههایی هستم که قرار است از آنها حاصل شود. از طرفی هنوز هم پشتیبانی زیادی از سوی پلیاستیشن برای توسعهدهندگان بازی در ژاپن وجود دارد. بازیهای زیادی با تمرکز وی مخاطب جهانی منتشر میشوند، اما توسعهدهندگانی مانند کپکام با تمرکز بیشتر روی بازار ژاپن نیز وجود دارند. من خوشحالم که هر دو رویکرد را میبینم.
در حال حاضر از تاریخ انتشار و پتلفرمهای مقصد بازی راتاتان اطلاعاتی در دسترس نیست. در ادامه میتوانید تریلر منتشر شده را مشاهده کنید.
منبع: VGC