سودا ۵۱: گیمرها بیش از حد به نمره‌ی متاکریتیک اهمیت می‌دهند

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
سودا 51

گویچی سودا (Goichi Suda)، توسعه‌دهنده‌ی سری بازی No More Heroes که با نام مستعار سودا۵۱ شناخته می‌شود، معتقد است که گیمرها بیش از حد به نمرات منتشر شده در وبسایت‌هایی مانند متاکریتیک (Metacritic) اهمیت می‌دهند.

مدیرعامل شرکت Grasshopper Manufacture طی مصاحبه‌ای با او و شینجی میکامی (Shinji Mikami)، خالق سری بازی رزیدنت ایول (Resident Evil)، در مورد نارضایتی‌های خود در این باره صحبت کرده است. سودا توضیح می‌دهد که نگران این است که ساخت بازی در نتیجه‌ی تمایل به دستیابی به امتیازات بالاتر فرموله شود و اضافه می‌کند که بسیاری از شرکت‌ها ممکن است به پروژه‌هایی که با آن فرمول همخوانی ندارند، علاقه‌مند نباشند. او گفته که همه بیش از حد به امتیازات وبسایت متاکریتیک توجه می‌کنند و به آن اهمیت می‌دهند و کار به جایی رسیده است که اگر می‌خواهید امتیاز متاکریتیک بالایی کسب کنید، تقریبا یک فرمول مشخص وجود دارد و طبق آن باید بازی خود را بسازید. سودا ادامه داد:

اگر اثری دارید که با آن فرمول خاص مطابقت نداشته باشد، در متاکریتیک امتیاز کمی می‌گیرد. شرکت‌های بزرگ‌تر ممکن است نخواهند با چنین چیز‌هایی کنار بیایند. البته شاید این دلیل اصلی نباشد، اما مطمئنا یکی از دلایل آن همین است. چرا که همه بیش از حد به اعداد اهمیت می‌دهند.

بازی‌های سودا51

سودا توضیح می‌دهد که در وهله‌ی اول، فاکتور مهم ساختن بازی‌هایی است که خود تیم می‌خواهد منتشر کند و طرفدارانی که برای آن‌ها بازی را می‌سازند. البته سودا در حالی که سعی می‌کند به نمرات وبسایت متاکریتیک اهمیتی ندهد، بعضی اوقات در دام بررسی نمرات برخی از پروژه‌های استودیوی خود می‌افتد. او به لحظاتی اشاره می‌کند که رسانه‌ها به آثارش نمره‌ی صفر می‌دهند و می‌گوید که آن‌ها بسیار آزاردهنده هستند. او می‌گوید:

این باعث می‌شود که به احساس بدی دست پیدا کنم و بگویم که چرا اینقدر زیاده‌روی کنید و به ما صفر بدهید؟ اما جدا از آن، سعی می‌کنم از متاکریتیک اجتناب کنم.

از طرفی میکامی می‌گوید تجربه‌های منحصربه‌فردی هنوز برای کسانی که به دنبال آن هستند، وجود دارد. با این حال او احساس می‌کند که این بازی‌های با بودجه کلان هستند که بیشترین پشتیبانی از منظر بازاریابی را دریافت می‌کنند. او گفت بازی‌هایی که بیشترین پشتیبانی را دریافت می‌کنند، بازی‌هایی هستند که تا حد امکان مخاطبان گسترده‌ای را جذب می‌کنند.

در نهایت گفتنی است که Grasshoper Manufacture در اکتبر ۲۰۲۱ اعلام کرد که توسط کمپانی NetEase Games خریداری شده است. در آن زمان، سودا قول داد که این حرکت به این تیم اجازه می‌دهد تا آثاری قدرتمندتر و خلاقانه‌تر را به هواداران خود ارائه دهد و در همان سال بازی No More Heroes ۳ را برای نینتندو سوییچ منتشر کرد. اخیرا این شرکت یک بازسازی با عنوان Lollipop Chainsaw RePop را برای رایانه‌های شخصی، نینتندو سوییچ، پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس/اس منتشر کرده است. همچنین طرفداران خوشحال خواهند شد که بدانند سودا و میکامی از علاقه‌ی خود برای ادامه سری بازی Killer۷ گفته‌اند.

منبع: IGN

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی



دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما
X