یوتیوب محبوبترین پلفترم برای پیدا کردن بازیهای جدید است
یک مطالعه جدید نشان داده است که یوتیوب (Youtube) محبوبترین و قابل اعتمادترین پلتفرم برای پیدا کردن بازیهای جدید در بین بازیکنان محسوب میشود.
آژانس روابط عمومی و بازاریابی Big Games Machine از ۱۰۰۰ گیمر کنسولها و رایانههای شخصی در ایالات متحده در مورد نحوه یافتن بازیهای جدید برای خرید و تجربه نظرسنجی کرده که ۶۴ درصد از آنها گفتهاند که بازیها را از طریق پلتفرم یوتیوب پیدا میکنند. بر اساس این گزارش، تیکتاک با ۳۶ درصد، اینستاگرام با ۳۵ درصد، فیس بوک با ۳۴ درصد و تبلیغات دهان به دهان با ۳۲ درصد، در ردههای بعدی قرار دارند. در این میان به نظر میرسد که شبکههای مجازی موبایل بین افراد جوان محبوبیت بیشتری دارند. برای مثال، ۵۸ درصد از افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله از تیکتاک استفاده میکنند که در مقایسه برای افراد ۳۴ تا ۴۴ ساله، این آمار به ۲۹ درسد میرسد
جالب است بدانید که متاکریتیک از نظر محبوبترین منابع برای پیدا کردن بازیهای جدید با ۳ درصد در ردهی آخر بوده است. نظرات کاربران در سایتها و مجلات چاپی نیز به ترتیب با ۴ درصد و ۵ درصد در ردههای بعدی از این نظر قرار دارند. در میان پاسخدهندگان این نظرسنجی، بازیکنان به طور متوسط بین چهار تا پنج کانال بازی مختلف برای کسب اطلاعات در مورد بازیهای جدید استفاده میکنند. همچنین بر اساس ۵۲ درصد از افراد مورد بررسی، یوتیوب علاوه بر محبوبترین پلتفرم، بیشترین اعتماد را نیز کسب کرده است. در نقطه مقابل، تبلیغات آنلاین با ۱۷ درصد، کمترین میزان را پس از توییتر با ۱۹ درصد به خود اختصاص داده است.
این مطالعه همچنین از پاسخدهندگان در مورد تاثیراتی که آنها را به خرید یا بازی کردن یک بازی جدید ترغیب میکند، سوالهایی کرده و ۴۰ درصد از افراد گفتهاند که یک بازی جدید در یک مجموعه آشنا بزرگترین انگیزه آنها برای تجربه است. همچنین ۳۰ درصد گفتهاند که اگر بازیها در سرویسهای اشتراکی نظیر گیم پس گنجانده شود، به تجربه بازی علاقهمند میشوند، در حالی که ۳۰ درصد اعلام کردهاند که نظرات مثبت کاربران یک عامل مهم است. در نهایت ۲۵ درصد نیز گفتهاند که انگیزه آنها توسط اینفلوئنسرها یا افراد مشهور شکل میگیرد.
جیمز کی (James Kaye)، یکی از بنیانگذاران Big Games Machine درباره نقش یوتیوب برای پیدا کردن بازیهای جدید گفته است:
واضح است که مجموعههای معتبر و سرویسهای اشتراکی، محرک بزرگی برای پیدا کردن و تجربه یک بازی هستند. در واقعیت، بسیاری از توسعهدهندگان از مزایای یک سری موجود یا مشارکت با یک پلتفرم اشتراکی برخوردار نخواهند شد و از آنها خواسته میشود که به روشهای جایگزین برای مشهور کردن بازی خود نگاه کنند. ترکیبی پیچیده از راهها و تاثیرات آنها نشان میدهد که بازاریابی بازیهای مدرن تفاوتهای ظریفی نسبت به گذشته دارد و توسعهدهندگان نباید تمام منابع خود را روی یک استراتژی بازاریابی خاص متمرکز کنند. در عوض، یک رویکرد ترکیبی که از روشهای متعدد به ویژه بهره بردن از رسانههای اجتماعی استفاده میکند، باید انتخاب شود. بازاریابی بازیها هنوز تاثیر خود را از دست نداده است، اما نیازمند یک رویکرد متفکرانهتر و همه جانبه برای ایجاد بهترین نتایج برای توسعهدهندگان است.
منبع: Gamesindustry