درخواست جمعی از بازیسازان از مایکروسافت: عرضه روی ایکسباکس سری اس اختیاری شود
از زمان معرفی کنسول ایکسباکس سری اس بحثهای زیادی پیرامون این موضوع وجود داشت که آیا ایکسباکس سری اس میتواند تا آخر نسل نهم دوام بیاورد یا آیا باعث عقب ماندن پیشرفت گرافیکی بازیهای نسل نهمی خواهد شد یا خیر. بحثهای مختلفی دربارهی این ابهامها انجام شد و توسعهدهندگان مختلف نظرهای خودشان را بیان کردند. اکنون، طبق گزارش جدیدی که منتشر شده است، یک توسعهدهنده بازی مدعی شده که استودیوهای سازنده بازی در تلاش هستند تا نیاز به عرضه بازیهایشان روی ایکسباکس سری اس را از بین ببرند.
طبق گزارشی که سایت VGC منتشر کرده، یک طراح جلوههای ویژه (VFX) به نام «ایان مکلور» (Ian Maclure) که در صنعت بازی کار میکند، به یکی از نوشتههای جف گِرستمن (Jeff Gerstmann)، ژورنالیست معرف سابق سایت Giant Bomb، واکنش نشان داده و در این رابطه صحبت کرده است. ماجرا از جایی شروع شده که جف گِرستمن در نوشتهای در توییتر اعلام کرد: «این بحث و استدلال که ایکسباکس سری اس نسل نهم کنسولها را عقب نگه میدارد، به نظر من واقعاً اشتباه و معیوب است»
ایان مکلور که روی یکی از بازیهای ایکسباکس سری ایکس/ اس یعنی بازی I Am Fish کار کرده است، در واکنش به این اظهارنظر بیان کرد که بعضی از توسعهدهندگان در واقع در تلاش هستند که الزام عرضهی بازی برای سری اس برداشته شود. او در پاسخ نوشت: «ممکن است استدلال معیوبی به نظر برسد اما دلیلی که در حال حاضر زیاد آن را میشنوید، این است که بسیاری از توسعهدهندگان در سال گذشته در جلسات زیادی شرکت کردهاند و تلاش میکنند تا لازمهی عرضهی بازی برای سری اس را بردارند و آن را کنار بگذارند.»
او در ادامهی صحبتهایش اشاره کرد: «استودیوها یک چرخه توسعه را پشت سر گذاشتهاند که در آن سری اس تبدیل به یک معضل و یک مانع برای پیشرفت بیشتر شده بود و حالا که کمکم به زمانی میرسیم که بازیها با محوریت کنسولهای جدید در حال توسعه هستند، تیمها نمیخواهند این روند را تکرار کنند.»
ایکسباکس سری اس بهعنوان یک کنسول مقرونبهصرفهتر طراحی شده بود که تنها ۳۰۰ دلار قیمت داشت و در کل ۲۰۰ دلار کمتر از ایکسباکس سری ایکس بود که در حال حاضر ۵۰۰ دلار قیمت دارد. البته طبیعی است که این موضوع هزینههایی را هم در برداشت. رزولوشن مورد هدف این کنسول بهجای ۴K، رزولوشن ۱۴۴۰p است و همچنین سری اس فاقد دیسک درایو است و این یعنی بازیکنان فقط میتوانند بازیهای خود را بهصورت دیجیتالی برای آن تهیه کنند که اینجا دقیقاً جایی است که گیمپس وارد معادله میشود.
بهتازگی تأیید شده است که بازی «شوالیههای گاتهام» با نرخ فریم حداکثر ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا میشود. در همین راستا، لی دوونالد (Lee Devonald)، طراح فنی ارشد شخصیتهای در استودیو راکاستدی، بخشی از این موضوع را به دلیل انتشار بازی در کنسول سری اس میداند.
منبع: Gamespot