۱۰ انتظاری که از استریت فایتر ۶ داریم
بسیاری از طرفداران منتظر نسخهی ششم مجموعهی استریت فایتر هستند و تمایل کمپانی کپکام برای تغییر این سری مبارزهای در هر نسخه، به این معنی است که احتمالا با عرضهی استریت فایتر ۶ شاهد تغییرات بزرگی خواهیم بود.
با اینکه نسخهی پنجم در حال حاضر در شرایط خوبی قرار دارد، اما در زمان عرضه در سال ۲۰۱۶ به هیچ وجه نتوانست خوب عمل کند. حالتهای بازی کم، فهرست کوتاهی از مبارزان و بخش آنلاین نه چندان جذاب، تنها بخشی از مشکلاتی هستند که استریت فایتر ۵ با آن دست و پنجه نرم میکرد. با این حال فراموش نکنید که کپکام از سال ۲۰۱۶ روند خوبی پیش گرفته است. این کمپانی ابتدا سری رزیدنت اویل را به خوبی احیا کرد و سپس با عرضهی دو بازی از سری مانستر هانتر، این مجموعه را دوباره بر سر زبانها انداخت. از طرفی بهبود استریت فایتر ۵ ما را به عرضهی موفقیتآمیز نسخهی ششم امیدوار میکند. در ادامه به ۱۰ انتظاری که از استریت فایتر ۶ داریم، خواهیم پرداخت.
۱۰. عرضه با فهرست متنوعی از شخصیتها
همانطور که گفته شد، تعداد شخصیتهای استریت فایتر ۵ در زمان عرضه چندان زیاد نبود. در کنار شخصیتهای نمادین سری نظیر ریو، کن، چونلی و تعداد انگشت شماری از شخصیتهای قدیمی، چهار شخصیت جدید اضافه شده بودند که جمعا تعداد مبارزهای بازی به را به عدد ۱۶ میرساند. شخصیتها قلب تپندهی هر بازی مبارزهای باکیفیت محسوب میشوند و موفقیت سری استریت فایتر تا حد زیادی به فهرس شخصیتهای جذاب و تخیلی آن مربوط میشود که هر کدام دارای سبک و شخصیت خاص خود هستند. قطعا فهرست کوتاهی از شخصیتها در زمان عرضه بسیاری از بازیکنان را ناامید خواهد کرد. بعید به نظر میرسد که نسخهی ششم با ۴۶ مبارز حال حاضر استریت فایتر ۵ عرضه شود، اما احتمالا شاهد حداقل نصف این تعداد خواهیم بود.
۹. محتوای بیشتر در بخش تک نفره
عرضهی نسخهی پنجم به دلیل عدم وجود محتوای تک نفره قابل توجه بود و حالتهای آرکید و داستانی در هیچ جا دیده نمیشدند. البته ذکر این نکته گفتنی است که بازیهای مبارزهای معمولا به صورت چند نفره تجربه میشوند و طبیعی است که استودیوها روی این بخش تمرکز بیشتری داشته باشند، اما با حذف محتوای تک نفره، قطعا بسیاری از بازیکنان تازه وارد ناامید خواهند شد. تعداد زیادی از بازیکنان تازه وارد که بدون شک در روز اول عرضه قصد دارند نیم نگاهی به بازی داشته باشند، با محتوای جذاب تک نفره نه تنها به رشد نام استریت فایتر کمک خواهند کرد بلکه پس از مدتی بخش چند نفره را اولویت قرار خواهند داد.
۸. تنوع بیشتر حالتهای آنلاین
چه یک بازیکن معمولی باشید و چه یک حرفهای، بخش آنلاین جایی است که احتمالا بیشتر وقت خود را با آن خواهید گذراند. در حال حاضر، بخش رنک و معمولی یا کژوال در استریت فایتر ۵ در دسترس است. با این حال حالتهای چندنفره دیگری نیز وجود دارند که میتوانند بازیکنان جدید را وسوسه کنند. استریت فایتر ۶ میتواند یک حالت آموزشی آنلاین شبیه به بازی King of Fighters XV ارائه دهد. از طرفی چالشهای روزانه به جای هفتگی میتوانند بازیکنان را به تجربهی شخصیتهای جدید و استفاده از استراتژیهای مختلف تشویق کند.
۷. گسترش بخش آموزشی
یکی از بخشهای جذاب نسخهی پنجم، حالت تمرینی فوقالعادهی آن محسوب میشود. بازیکنان حرفهای بدون شک ساعتهای بیشماری را صرف تقویت مهارتهای خود در این حالت میکنند، زیرا اینجا مکانی برای تمرین حرکات و کمبوهای مختلف شخصیتها است. از طرفی اطلاعات موجود در این بخش باعث شده تا بسیاری از بازیکنان تازه وارد با استفاده از آن تواناییهای خود را بهبود دهند. استریت فایتر ۶ میتواند با ارائهی اطلاعات جدید در این بخش، آن را کاملتر از همیشه کند.
۶. رفع مشکلات بخش آنلاین
تاریخ نشان داده که بازیکنان حرفهای استریت فایتر به محض انتشار نسخهی جدید، سعی میکنند تا در بخشهای آنلاین مهارت خود را تقویت کنند. همانطور که میدانید، پیشرفت در مهارتها و تمرین، مستلزم رقابت با بازیکنانی با مهارتهای مشابه است. در حالی که استریت فایتر ۵ در ابتدا با تمرکز بر بخش آنلاین عرضه شد، اما سرورهای بازی از مشکلات زیادی رنج میبردند. از طرفی هیچ تنبیهی برای بازیکنانی که در اواسط مسابقه آن را ترک میکنند، در نظر گرفته نشده بود. امیدواریم که در نسخهی جدید این مشکلات تا حدی زیادی رفع شوند و شاهد تجربهای پایدار در این بخش باشیم.
۵. بهبود تاخیر در اجرای حرکات بازیکن
یکی دیگر از مشکلات برجسته در هنگام عرضهی استریت فایتر ۵، تاخیر در دریافت ورودیهای بازیکن توسط بازی بود. به طور کلی ۲ یا ۳ فریم تاخیر، مشکل خاصی ایجاد نمیکند اما این بازی با ۸ فریم تاخیر در ورودیهای بازیکن عرضه شد که در این میان کنسول پلیاستیشن ۴ بیشترین آسیب را از آن دید. این ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما تاخیر در این مقیاس باعث میشود که گیمپلی بازی دچار تغییرات جدی شود و چیزی با نام واکنشهای سریع وجود نداشته باشد. در این حالت بازیکن بیشتر باید به دنبال پیشبینی حرکات باشد و شاهد نوعی بیعدالتی خواهیم بود. البته کپکام در حال حاضر این مشکل را برطرف کرده است و احتمالا در نسخهی ششم شاهد آن نخواهیم بود.
۴. تنوع پلتفرمهای مقصد و وجود قابلیت کراسپلی
با خرید استودیوهای جدید توسط کمپانیهای سونی و مایکروسافت، شاید در آینده بسیاری از بازیها توسط کنسولهای کمپانی رقیب قابل تجربه نباشند. از طرفی بازیهایی که به طور کلی روی بخش چند نفره تمرکز دارند مانند بازیهای مبارزهای و ورزشی، در طول زمان به بازیکنان بیشتری نیاز پیدا میکنند. در این میان عرضهی چنین بازیهایی روی پلتفرمهای مختلف و وجود قابلیت کراسپلی بیش از پیش احساس میشود. استریت فایتر ۵ تنها روی رایانههای شخصی و کنسول پلیاستیشن ۴ منتشر شد و امیدواریم که این اتفاق با نسخهی ششم دوباره تکرار نشود.
۳. کاهش زمان بارگذاری
نسخهی پنجم استریت فایتر از زمان لودینگ طولانی رنج میبرد که باعث میشود انتظار برای هر مسابقه بعضا ۵ دقیقه طول بکشد. این میزان از زمان نسبت به دیگر بازیهای مشابه بیشتر است و باعث شده تا بسیاری از بازیکنان بازی را کنار بگذارند. با اینکه مشکل ذکر شده بیشتر روی کنسولهای نسل هشتم دیده شده و سختافزارهای نسل جدید، زمان بارگذاری را بسیار کاهش دادهاند، اما بهتر است که در نسخهی نسل جدید استریت فایتر ۶ شاهد لودینگهای طولانی نباشیم.
۲. حفظ استایل گرافیکی خاص مجموعه
به نظر میرسد که استریت فایتر در یک یا دو نسخهی اخیر، برخی از هویت بصری منحصربهفرد خود را از دست داده است. لازم به ذکر است که استریت فایتر ۵ از نظر بصری زیبا و بین سبکهای واقعگرایانه و کارتونی قرار میگیرد اما دیگر مانند گذشته متمایز از بازیهای مشابه نیست. به عنوان مثال بازیهایی مانند Dragon Ball FighterZ و Guilty Gear Strive با استایل انیمهای خاص خود بسیار منحصربهفرد هستند.
البته هدف این نیست که این سبک را برای استریت فایتر ۶ پیشنهاد دهیم، اما وقتی به بازیهای این سری در دههی ۹۰ به ویژه نسخهی دوم نگاه کنیم، به راحتی نمادین بودن آنها قابل درک است. به عنوان مثال طراحی مدرن محیطهایی مانند Ryu Suzaku Castle با اینکه زیبا به نظر میرسند اما تاثیرگذاری خود را اندکی از دست دادهاند. امیدواریم که استودیوی سازنده بتواند در این نسخه در کنار حفظ استایل گرافیکی خاص مجموعه، از سختافزارهای نسل جدید به خوبی استفاده کند.
۱. عدم استفاده از کمبوهای خودکار
خوشبختانه نسخهی قبلی استریت فایتر از کمبوهای خودکار استفاده نمیکند و امیدواریم که در نسخهی ششم نیز شاهد آنها نباشیم. گفتنی است که بازیهای مبارزهای کمپانی Arc System Works تا حد زیادی مسئول پیدایش این قابلیت بودهاند که به موجب آن با فشردن تنها یک دکمه، مجموعهای از حملات به صورت پشت سر هم و ترکیبی انجام میشود. در واقع دلیل پیدایش این مکانیک این بوده تا بازیهای مبارزهای برای تازه واردان اندکی سادهتر شود و توانایی اجرای حرکات ترکیبی به آنها داده شود. با این حال کمبوهای خودکار علاوهبر اینکه آسیب کمتری نسبت به کمبوهای معمولی وارد میکنند، در دراز مدت مهارت شما را افزایش نخواهند داد.
منبع: GamingBolt