استارفیلد رویکردی بسیار واقعگرایانه را از ژانر علمی تخیلی ارائه میدهد
با توجه به اینکه اخباری کمی از استارفیلد به گوش میخورد، گاهی اوقات فراموش میکنیم این اثر وجود دارد اما هر وقت به یاد آن میافتیم، هیجانزده میشویم. بازیهای نقشآفرینی بتسدا در همهی ابعاد آثار عظیمی هستند و همین ما را مشتاق میکند تا اثر نقشآفرینی بزرگ جدید آنها که فضایی علمی-تخیلی دارد، را تجربه کنیم.
هنگام شروع توسعه بازی استارفیلد، استودیوی بازی سازی بتسدا نگاهی بسیار واقعگرایانه را در نظر داشت و چشمانداز خاصی را در ذهن داشت که آن را تحت عنوان «ناسا-پانک» (NASA-Punk) خطاب میکند. ایستوان پِلی (Istvan Pely)، طراح ارشد بازی، در مصاحبهی جدید خود با سایت Xbox Wire چنین اظهارنظری کرده است. او گفته است: «در اوایل این پروژه، زمانی که ما در تلاش بودیم دربارهی زیباییشناسی کلی این بازی به یک جمعبندی برسیم و آن را ایجاد کنیم، نوعی اصطلاح به نام ناسا-پانک ابداع کردیم که از آن برای توصیف یک جهان علمی تخیلی که کمی ریشهدارتر و مرتبطتر با جهان واقعی است، استفاده کردیم. ما یک برداشت بسیار واقعبینانه میخواستیم. شما میتوانید از فناوری فضایی کنونی الگو بگیرید و آن را به چیزی که ممکن است در آینده اتفاق بیفتد، تعمیم دهید تا باورپذیر و قابلدرک باشد.»
ریک وایسنس (Rick Vicens)، انیماتور ارشد استارفیلد، در این مصاحبه اضافه کرد: «وقتی واژهای مثل ناسا-پانک را به زبان میآورید، تیم هنری میتواند فوراً این دو کلمه را درک کند و آنها را به کار ببرد. این فقط یک اصطلاح عالی برای کارگردانی هنری ما بود و همه را در مسیر و سبک یکسانی نگه میداشت. برای من، این واژه بهراحتی جا افتاد. در شروع پروژه، فکر میکنم آن اصطلاح برای ما حیاتی بود.»
این سخنان به ما بینش نسبتاً خوبی را از استایل و فضای بازی استارفیلد میدهد. بازی استارفیلد اولین سری بازی جدید بتسدا در ۲۵ سال گذشته است و به نظر میرسد که ساختار نقشافرینی منحصربهفرد آثار این شرکت را به محیطی علمی منتقل کرده که در آن میتوانید بین سیارات منتقل شوید. تاد هاوارد در گذشته دربارهی اینکه چگونه استارفیلد دارای دو لحظه خروج شبیه به خروج از والت در فالاوت یا فاضلاب در آبلیویون است، صحبت کرده است. این احتمال وجود دارد که یکی از آن لحظات، اولین باری باشد که در کشتی پانک-ناسا وارد فضا یا از آن خارج میشوید.
بازی استارفیلد که تاکنون ویدیو گیمپلی از آن ندیدیم، قرار است در ۲۰ آبان ۱۴۰۱ (۱۱ نوامبر سال ۲۰۲۲)، دقیقا ۱۱ سال پس از عرضهی اسکایریم، برای ایکسباکس سری و کامپیوترهای شخصی منتشر شود. امیدواریم بازی بتواند به تاریخ عرضهی خود برسد و با تأخیر مواجه نشود و البته مانند اسکایریم در زمان عرضه با اثری با باگهای زیادی مواجه نباشیم.
منبع: Rock Paper Shotgun