اسکوئر انیکس سیاست چندپلتفرمی را در پیش میگیرد
اسکوئر انیکس (Square Enix) به دنبال این است که بازیهای خود را بیش از پیش به طور همزمان روی تمامی پلتفرمها عرضه کند.
در مصاحبهای که اخیرا با نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshida)، تهیهکننده و کارگردان فاینال فانتزی ۱۴ انجام شده، او گفته که اسکوئر انیکس به دنبال دور شدن از سیاست انحصاری کردن بازیهای خود است. او همچنین گفته که بازی Fantasian Neo Dimension همزمان با پلیاستیشن ۵ و رایانههای شخصی، در تاریخ ۵ دسامبر (۱۵ آذر) روی ایکسباکس سری ایکس و اس نیز منتشر خواهد شد.
این بازی که نسخهای بهبود یافته از فانتزین محسوب میشود، داستان شخصیتی به نام لئو (Leo) را دنبال میکند که برای بازیابی خاطرات از دست رفتهی خود و کشف رازهای پنهان پشت یک آلودگی مکانیکی عجیب که دنیای او را تهدید به نابودی کرده، وارد یک ماجراجویی خطرناک میشود.
یوشیدا در ادامه گفت:
در آینده، بازیهای اسکوئر انیکس به طور همزمان روی پلتفرمهای بیشتر و بیشتری منتشر خواهند شد و Fantasian Neo Dimension جز اولین بازیهایی است که تحت تاثیر این روند جدید قرار گرفته و ما دوست داریم که کاربران ایکسباکس نیز آن را بازی کنند.
اگر بخواهیم نگاهی به گذشته داشته باشیم، بسیاری از بازیهای اسکوئر انیکس از انحصاریهای پلیاستیشن بودهاند که این اواخر، این سیاست منجر به درآمدزایی پایین و بحران هویت برای شرکت ژاپنی شده است. در واقع این همکاری به روزهای پلیاستیشن ۱ برمیگردد، به خصوص وقتی صحبت از فاینال فانتزی به میان میآید. هنگامی که فاینال فانتزی ۷ در سال ۱۹۹۷ برای پلیاستیشن ۱ عرضه شد، بیش از ۱۰ میلیون نسخه فروخت و جایگاه خود را به عنوان دومین بازی پرفروش این کنسول تثبیت کرد.
به همین ترتیب، بازسازی فاینال فانتزی ۷ زمانی که به طور انحصاری برای پلیاستیشن ۴ عرضه شد، فروش بسیار چشمگیری داشت. اسکوئر انیکس و سونی با عرضهی آثاری مانند فاینال فانتزی ۱۶ و فاینال فانتزی ۷ ریبرث روی پلیاستیشن ۵ این سیاست را ادامه دادند اما این دو بازی فروش چندان زیادی نکردند. البته فاینال فانتزی ۱۶ پس از مدتی رو رایانههای شخصی نیز منتشر شد.
منبع: Gameindustry