استودیو سازندهی Spellbreak به بلیزارد خواهد پیوست؛ سرورهای بازی خاموش میشود
استودیو Proletariat، سازندهی بازی بتل رویال جادو محور Spellbreak، در نوشتهای در بلاگ رسمی این بازی بیان کرد که در اوایل سال آینده میلادی Spellbreak به کار خود خاتمه خواهد داد. همچنین کل استودیو قرار است جذب شرکت بلیزارد شود. هدف از این خرید تقویت توسعهی بازی ورلد آو وارکرفت (World of Warcraft) بیان شده است.
اخباری که دربارهی پایان کار یک بازی و بستن سرورهایش باشد، همیشه تلخ است اما این مورد از شرایط عادی هم شاید کمی تلختر باشد. Spellbreak نهتنها یک بازی منحصربهفرد در میان تعدد بازیهای مشابه در ژانر بتل رویال است، بلکه این یکی از بازیهایی بود که در روزهای تاریک شیوع کرونا توانست برخی را آرام و سرگرم خود کند.
ببینید: تریلر گیمپلی Spellbreak
Spellbreak به صورت رایگان در سپتامبر ۲۰۲۰ برای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان، کامپیوترهای شخصی و سوییچ عرضه شد و از قابلیت بازی بین پلتفرمی هم پشتیبانی میکرد که همین موضوع تجربهی آن را در کنار دوستان راحتتر میکرد. اگرچه ژانر بازی در دستهی آثار تیراندازی سوم شخص طبقهبندی میشود ما در اینجا به جای تیراندازی با سلاحهای مختلف، شما طلسمهای جادویی مختلفی را شلیک میکنید.
تاریخ دقیق بستهشدن سرورهای بازی در اوایل سال ۲۰۲۳ میلادی اعلام نشده است. همچنین اعلام نشده است که آیا استودیو سازنده پاداشی را برای هزینه کردن کاربران برای پرداختهای درون برنامهای در نظر گرفته است یا خیر.
اواخر امسال بلیزارد قصد دارد که گسترشدهندهی بزرگ Dragonflight را برای بازی ورلد آو وارکرفت منتشر کند که همانطور که از نام این گسترشدهنده مشخص است، به شما اجازه خواهد داد که اژدهایان را به پرواز درآورید. استودیو Proletariat قرار است پس از نهایی شدن این خرید، در توسعهی ورلد آو وارکرفت به بلیزارد کمک کند.
مایک ایبارا، مدیر بلیزارد، در بیانیهای که به کوتاکو فرستاده، بیان کرده است: «ما بازیکنان را در هر کاری در اولویت خود قرار میدهیم و سخت کار میکنیم تا انتظارات آنها را برآورده کنیم و حتی از آن انتظارات فراتر برویم. بخش مهمی از این فرآیند و اهمیت دادن به بازیکنان، از اهمیت دادن به تیمهای خودمان ناشی میشود. ما باید مطمئن شویم که منابع و تجربههای موردنیاز برای خلق بهترین چیزها برای جامعهی طرفداران خود داریم. استودیو Proletariat برای پشتیبانی از هدف بلیزارد در ارائه محتوای باکیفیت بیشتر به بازیکنان کاملاً مناسب است.»
بیشتر بخوانید: اکتیویژن مانع ساخت بازسازی تونی هاوک ۳ و ۴ شده است
بلیزارد در سالهای اخیر با جذب یا بهعبارتی بلعیدن استودیوهای دیگر بیگانه نبوده است. سال قبل و فقط مدت کوتاهی پس از عرضهی بازی Tony Hawk’s Pro Skater 1+ 2، بلیزارد استودیو سازندهی این اثر یعنی استودیو Vicarious Visions را جذب کرد تا در توسعهی دیگر بازیها بلیزارد از جمله سری بازی دیابلو به این شرکت کمک کند. در همان زمان اکتیویژن بلیزارد اعلام کرد که Vicarious Visions دیگر قرار نیست بهصورت مستقل به توسعهی یک بازی کامل بپردازد و نقش استودیو پشتیبان را برای بلیزارد ایفا خواهد کرد. این در حالی است که همین چند وقت پیش مشخص شد که Vicarious Visions قصد داشته Tony Hawk’s Pro Skater 3+ 4 را هم بسازد که پس از جذب توسط اکتیویژن بلیزارد، این پروژه متوقف شده است.
منبع: Kotaku