سونی مصاحبه اخیر خود با نیل دراکمن را به طور کامل کنار گذاشت
هفته گذشته، سونی مصاحبهای با «نیل دراکمن» (Neil Druckmann) از استودیوی ناتی داگ (Naughty Dog) منتشر کرد که حاوی نظرات بحثبرانگیزی در مورد استفاده از هوش مصنوعی در روند توسعه بازی و پتانسیل بازی بعدی این استودیو برای تکان دادن صنعت بازی بود. اکنون این مصاحبه توسط سونی کنار گذاشته شده است.
سونی در پیامی در مورد دلیل این اتفاق گفته است:
در بررسی مجدد مصاحبه اخیر خود با نیل دراکمن از ناتی داگ، چندین اشتباه قابل توجه در موضوعاتی مانند انیمیشن، داستان، فناوری، هوش مصنوعی و پروژههای آینده یافتیم که دیدگاه و ارزشهای او را نشان نمیدهد.
در ادامه این بیانیه از دراکمن به دلیل ارائه نادرست نظراتش عذرخواهی میکند و اعلام کرده که تصمیم برای حذف مصاحبه در هماهنگی کامل با ناتی داگ انجام شده است. بهتر است بدانید که این مصاحبه زمانی که برای اولین بار منتشر شد، سر و صدای زیادی به پا کرد و دراکمن به خاطر نظراتی که در مورد هوش مصنوعی و پتانسیل آن برای استفاده در توسعه بازی داده بود، سر و صدای زیادی به پا کرد. در مصاحبه به نظر میرسید که او به شدت مشتاق استفاده از هوش مصنوعی است و به نظر میرسد که نگرانی اصلی او در مورد این فناوری، اطمینان از جهتدهی مناسب به آن است.
گیمرها آشکارا از شنیدن سخنان شخصی مانند دراکمن در مورد نگرانیهای گسترده در مورد استفاده از هوش مصنوعی در توسعه بازی ناراحت بودند، اما مدت زیادی پس از انتشار مصاحبه توسط سونی، دراکمن در مورد صحت آن تردید کرد. او پستی را در توییتر به اشتراک گذاشت که در آن به این موضوع اشاره کرد که ویراش صحبتهایش در مصاحبه باعث شده که دیدگاهش به درستی منتقل نشود.
دارکمن همچنین یه اینکه گفته بود که بازی بعدی این استودیو میتواند درک بازیکنان از بازی را تغییر دهد، اشاره کرد و گفت حتی چیزی نزدیک به آن هم نگفته است. البته او هنوز به بخشی از مصاحبه که در مورد هوش مصنوعی صحبت کرده بود، نپرداخته است. قضاوت در مورد اینکه دلیل حذف این مصاحبه واقعا چه بوده است را برعهده شما میگذاریم اما تهدید احتمالی هوش مصنوعی برای کارگران در صنعت بازی به اندازهای بزرگ است که برخی شفافسازیهای خاص کاملا ضروری است.
منبع: Destructoid