سونی میخواهد ۱۰ بازی سرویس محور تا سال ۲۰۲۶ عرضه کند
جیم رایان، رئیس سرگرمیهای تعاملی سونی، از همان ابتدا بهصورت روشن و آشکار اعلام کرده بود که یکی از دلایل برای تصمیم خرید استودیو بانجی برای تقویت تخصص سونی در بازیهای سرویس محور انجام شده است. اکنون با توجه به اظهارات جدید آنها در گزارش مالی به نظر میرسد که سونی قصد دارد توجه خود را به بازیهای سرویس محور بیشتر کند و در این راه از بانجی کمکهای زیادی بگیرد.
این شرکت بیان کرده است: «از طریق همکاری نزدیک میان بانجی و استودیوهای پلیاستیشن، ما قصد داریم تا سال مالی منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۶، بیش از ۱۰ بازی سرویس محور را عرضه کنیم.»
این شرکت همچنین بهصورت کلی بر تعهد خود به بازیهای چند پلتفرمی بهعنوان «یک فرصت رشد بزرگ» اشاره کرد. بازیهای سرویس محور در صورت عرضهی روی پلتفرمهای مختلف میتوانند بهراحتی با جذب جامعهی مخاطبان بیشتر سودآوری بیشتری را برای شرکتها به همراه داشته باشند.
این شرکت اذعان میکند: «از طریق این خرید، ما قصد داریم کاربران جدیدی را به دست آوریم و تعامل خود را در پلتفرمهایی غیر از پلیاستیشن افزایش دهیم که به ما امکان میدهد استراتژی رشد بلندمدت خود را برای گسترش بیشتر اکوسیستم تجارت بازی خود بهطور قابلتوجهی پیش ببریم. با تصاحب بانجی، ما قصد داریم رشد درآمد بازیهای استودیوهای داخلی خود را تسریع کنیم و هدف ما این است که این رقم را تا سال مالی ۲۰۲۵ به بیش از دو برابر برسانیم.»
با توجه به اهمیت کارمندان و استعدادهای درون استودیو بانجی، سونی همچنین برنامههای خاصی برای حفظ اعضای این استودیو پس از خرید در نظر گرفته است تا بهاینترتیب هم بتواند آنها را راضیتر کند و هم به شکل بهتر و راحتتری به اهداف خود در این زمینهها نزدیک شود.
گفته میشود که بیشتر سهام بانجی در اختیار کارمندان قرار دارد و تقریباً یکسوم از قیمت خرید ۳.۶ میلیارد دلاری استودیو بهصورت پرداختهای معوق و مشروط طی چند سال به کارمندان پرداخت خواهد شد تا آنها همچنان مشتاق به فعالیت در بانجی بمانند و استودیو را ترک نکنند. بهاینترتیب، کارمندان میتوانند با ماندن در استودیو پاداش خوبی را بعد از این خرید دریافت کنند.
منبع: GameIndustry.biz