سونی استودیوی بازی‌سازی Valkyrie Entertainment را تصاحب کرد

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
والکیری اینترتینمنت

به دنبال خریدهای قبلی شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی که برای گسترش استودیوهای داخلی این شرکت انجام شده بود، به‌تازگی آن‌ها استودیوی والکیری اینترتینمت (Valkyrie Entertainment) را که در شهر سیاتل واقع شده، تصاحب کرده‌اند.

در ابتدا، هرمن هالست، رئیس استودیوهای پلی‌استیشن، در حساب رسمی توییتر خود بیان کرد که سونی این استودیو را خریداری کرده است و قرار است این استودیو کمک‌های ارزشمندی به فرنچایزهای کلیدی استودیوهای پلی‌استیشن انجام دهد.

هالست در بیانیه‌ی خبری خود گفته است: «والکیری اینترتینمت یک استودیوی بسیار سازگار و قابل‌احترام است که آثاری با کیفیت بالا را روی طیف وسیعی از پلتفرم‌ها از کنسول‌ها گرفته تا کامپیوترهای شخصی تولید کرده است. همچنین آن‌ها روی توسعه‌ی بازی‌هایی در انواع سبک‌ها از اکشن گرفته تا بازی‌های سرویس محور فعالیت داشته‌اند. قابلیت‌های متنوع استودیوی والکیری مورد استقبال همه‌ی تیم‌ها در استودیوهای پلی‌استیشن قرار می‌گیرد زیرا ما همچنان بر ارائه بازی خارق‌العاده تمرکز خواهیم کرد.»

استودیو والکیری اینترتینمت که در سال ۲۰۰۲ میلادی تأسیس شده است، علی‌رغم اینکه بازی‌هایی را خلق کرده اما عمدتاً به‌عنوان یک استودیو پشتیبانی فعالیت می‌کند و به این خاطر شهرت زیادی دارد. آن‌ها در گذشته با شرکت سونی روی بازی‌هایی نظیر Infamous 2، Twisted Metal، گاد آو وار ۲۰۱۸ و حتی گاد آو وار رگناروک همکاری و در ساخت این بازی‌ها به استودیوهای سونی کمک کرده‌اند.

والکیری اینترتینمنت

بعضی از بازی‌هایی که این استودیو در توسعه‌ی آن‌ها نقش داشته است

علاوه بر همکاری‌های گفته‌شده با سونی، آن‌ها در گذشته روی توسعه‌ی بازی‌های تراز اول مهمی با دیگر ناشرهای بزرگ هم همکاری داشته‌اند. آن‌ها روی توسعه‌ی ۵ بازی ابتدایی فورتزا موتوراسپورت و بازی هیلو اینفینیت با مایکروسافت و برای بازی‌های بتمن آرکام اوریجین، اینجاستیس ۲ و سرزمین میانه:  سایه‌های جنگ با شرکت سرگرمی‌های تعاملی برادران وارنر فعالیت داشته‌اند. علاوه بر این‌ها، آن‌ها در توسعه‌ی بازی‌های لیگ آو لجندز و Valorant تأثیر گذاشته‌اند. به‌صورت کلی، به‌عنوان یک استودیو پشتیبان آن‌ها روی چیزی حدود ۱۰۰ بازی کوچک و بزرگ کار کرده‌اند.

تنها اثری که استودیو والکیری اینترتینمت به‌عنوان توسعه‌دهنده‌ی اصلی آن را خلق کرده است، بازی رایگان تاکتیکی Guns Up است که در سال ۲۰۱۵ برای پلی‌استیشن ۴ منتشر شد. این نشان می‌دهد که آن‌ها با خلق بازی به‌‌عنوان توسعه‌‌دهنده‌ی اصلی بیگانه‌ نیستند و ممکن است در آینده علاوه بر کمک به دیگر استودیوهای سونی، بازی‌های خود را هم برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن منتشر کنند.

استودیو والکیری اینترتینمت می‌تواند در توسعه‌ی بازی‌های بزرگ دیگر استودیوهای سونی نقش قابل‌توجهی را ایفا کند. علاوه بر آشنایی که آن‌ها در گذشته به‌واسطه‌ی همکاری‌های خود با سونی داشته‌اند، قابلیت همکاری در توسعه‌ی بازی‌هایی با ژانرهای مختلف یکی از عوامل بسیار مهمی است که آن‌ها را به گزینه‌ای مطلوب برای سونی تبدیل کرده است.

نکته‌ی جالب این است که سونی در این یک سال گذشته نشان داده که به استودیوهای پشتیبان توجه زیادی دارد. آن‌ها حتی قبل از خریداری استودیو والکیری هم یکی از بهترین مجموعه استودیوهای پشتیبان را در کل صنعت در اختیار داشتند و حتی با خرید استودیو نیکسس در اوایل سال این قضیه را حتی پررنگ‌تر کردند. با این حال، خرید استودیو والکیری نشان می‌دهد که سونی همچنان به گسترش استودیوهای پشتیبان خود توجه دارد و می‌خواهد بهترین شرایط را برای خلق بازی‌ها توسط استودیوهای خود فراهم کند. واقعیت این است که در این روزها توسعه‌ی بازی‌های ویدیویی فعالیت بسیار طولانی و طاقت‌فرسایی شده و به همین خاطر چنین استودیوهای پشتیبان حرفه‌ای و باتجربه‌ای می‌توانند تأثیر قابل‌توجهی روی توسعه‌ی بازی‌ها بگذارد.

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما
X