سونی انتشار نیمی از بازیهای سرویس محور خود را به تأخیر انداخته است
به نظر میرسد که سونی تعداد بازیهای سرویس محوری را که قصد دارد تا مارس ۲۰۲۶ عرضه کند، از ۱۲ به ۶ نصف کرده است.
در فوریهی ۲۰۲۲ میلادی، سونی اعلام کرد که قصد دارد بیش از ۱۰ بازی جدید سرویس محور را عرضه کند. این خبر چند روز پس از خرید استودیوی سازندهی سری دستینی یعنی بانجی (Bungie) منتشر شد. با این حال، ظاهراً برنامههای این شرکت برای اطمینان از کیفیت هر بازی سرویس محور با مسائلی روبهرو شده است. هیروکی توتوکی (Hiroki Totoki)، رئیس سونی، مدیر ارشد اجرایی و مدیر مالی این شرکت، در آخرین گزارش نتایج مالی آن، در این باره صحبتهایی داشته است. او میگوید:
ما در حال بررسی این موضوع هستیم و تا حد امکان تلاش میکنیم تا مطمئن شویم که این بازیها برای مدتی طولانی مورد علاقه و پسند گیمرها قرار میگیرند. از ۱۲ بازی برنامهریزی شده، شش اثر تا سال مالی ۲۰۲۵ منتشر خواهند شد و این برنامهی فعلی ما است. در رابطه با شش اثر باقی مانده، ما همچنان در حال کار روی آنها هستیم. این تعداد کل آثار سرویس محور و چند نفرهی میان مدت و درازمدت است که قصد ارائهی آن را داریم و این سیاست بدون تغییر شرکت است. هرچند اینطور نیست که به آثار خاصی پایبند باشیم، اما کیفیت بازی مهمترین موضوع است.
گفتنی است که یکی از این ۱۲ بازی، بازی چند نفرهی مورد انتظار لست آو آس از استودیوی ناتی داگ (Naughty Dog) محسوب میشود که هنوز در حال توسعه است اما طبق گزارشهای منتشر شده از ماه مه، به زمان بیشتری برای عرضه نیاز دارد و حتی به نظر میرسد که فعلا اولویت اصلی استودیوی سازنده نیست. در واقع توسعهی بازی پس از خرید استودیوی بانجی کند شد زیرا این استودیو به عنوان خالق آثار تیراندازی و چند نفرهی جذاب، ظاهراً نظر مثبتی در مورد المانهای بازی نداشته است.
رئیس پلیاستیشن، جیم رایان (Jim Ryan)، در گذشته اظهار داشت که بازیهای سرویس محور آینده هستند. او گفت:
پدیدهی آثار سرویس محور تا حد زیادی به رشد عظیم صنعت بازی که در ده سال گذشته شاهد آن بودیم، مرتبط است. من فکر میکنم که این روند متمایل شدن به سمت آثار سرویس محور ادامه خواهد داشت و اگر به دنبال مدلی در دستهی سرگرمیهای ما باشید که از تعامل پایدار در یک دورهی زمانی طولانی پشتیبانی کنند، بازیهای سرویس محور احتمالاً بهتر از یک سرویس اشتراکی مناسب هستند.
در این میان گزارشهای سپتامبر حاکی از آن است که تمایل سونی به بازیهای سرویس محور ممکن است آنطور که جیم رایان قبلاً امیدوار بود، نتیجه ندهد. همچنین رایان قرار است در ماه مارس به طور رسمی از سونی جدا شده و بازنشسته شود. در سوی دیگر، مدیرعامل کمپانی برادران وارنر، دیوید زاسلاو (David Zaslav)، اخیراً بیان کرده که این شرکت روی بازیهای سرویس محور تمرکز خواهد کرد.
منبع: Eurogamer