ببینید؛ اگر رزیدنت اویل ۴ یک بازی دوبعدی بود!
یکی از بزرگترین تأثیرات سری بازیهای رزیدنت اویل (Resident Evil) در صنعت بازیسازی این بود که به طور اساسی به پیشرفت صنعت در جهت توسعه بازیهای سهبعدی کمک کرد. در آن زمان دوران بازیهای دوبعدی مانند دوم (DOOM) به تدریج در حال کنار رفتن بود تا جای خود را به چیزی پیشرفتهتر بدهد. حالا تصور کنید که این دو مجموعه نمادین به شکل یک بازی به سبک رترو با یکدیگر ترکیب شوند.
در سایت ModDB، کاربری به نام دومرو انترتینمنت (DooMero Entertainment) نسخهای از رزیدنت اویل ۴ را منتشر کرده است که بازی را به سبک یک اثر تیراندازی دوبعدی سایداسکرول بازسازی میکند. جالبتر اینکه این بازی در موتور دوم ۲ ساخته شده است و سازنده گفته که این نسخه برای اجرا روی GZDoom که پورتی برای اجرای سری بازیهای نمادین اید سافتور (id Software) روی سختافزارهای مدرن است، طراحی شده است. این نسخه از بازی را میتوانید از ModDB به صورت رایگان دریافت نمایید.
دومرو گفته که این نسخه از رزیدنت اویل ۴ دو کمپین دارد: یکی برای لیان (Leon) و دیگری برای هانک (HUNK)، یک مزدور آمبرلا که اولین بار در رزیدنت اویل ۲ معرفی شد. با این حال، در توضیحات این ماد ذکر شده که داستان لیان کوتاهتر شده و فقط تا بخش دهکده را پوشش میدهد، اما بخش مربوط به هانک با یک داستان غیررسمی این کمبود را جبران میکند.
اینکه که چطور کسی توانسته یک بازی کلاسیک مثل دوم که به خاطر گرافیک سهبعدیاش مشهور است را به یک نسخه دوبعدی از رزیدنت اویل ۴ تبدیل کند، آن هم در حالی که این بازی به طور کلی هیچوقت دوبعدی نبوده است، جای تحسین زیادی دارد. البته این اتفاق بیسابقه نیست و درگذشته شاهد نمونههای مشابهای با استارفیلد و Age of Empires بودهایم. ویدیوی گیمپلی نسخه دوبعدی رزیدنت اویل ۴ در زیر آمده است.
منبع: Destructoid