شینجی میکامی: میخواهیم در استودیو بازی غیرترسناک هم بسازیم
شینجی میکامی، بنیانگذار استودیوی تنگو گیمورکس (Tango Gameworks)، به تازگی از برنامههای این استودیو در راستای ساخت بازیهای کوچک و غیر ترسناک در آینده پرده برداشته است.
کارگردان سابق سری ترسناک رزیدنت اویل در مصاحبهی اخیر خود بیان کرد:
امیدوارم بتوانم تصویری که در حال حاضر استودیوی تنگو با آن شناخته میشود را تغییر دهم. ما همچنان به عنوان استودیویی دیده میشویم که فقط در ساخت بازیهای ترس و بقا مهارت دارد. البته خیلی خوب است که طرفداران ما را اینگونه میشناسند اما میخواهیم به عنوان استودیویی شناخته شویم که میتواند بازیهای متنوعتری ایجاد کند. ما در آینده بازیهای جدید بیشتری را منتشر خواهیم کرد که با گوستوایر: توکیو روند آن شروع شده است. پس لطفا از ما حمایت کنید.
میکامی در ادامه به بازی جدیدی که توسط جان یوهانس، کارگردان The Evil Within 2 در دست ساخت است، اشاره و اعلام کرد که این بازی ترسناک نخواهد بود. در واقع میکامی قبلا تایید کرده بود که یوهانس در حال کار روی یک بازی جدید است، اما اطلاعات زیادی در مورد آن منتشر نشده بود.
جان یوهاناس، کارگردان بستهی الحاقی The Evil Within و نسخهی دوم این سری، در حال کار روی یک اثر کاملا جدید است که اصلا ترسناک نیست. این یک بازی بسیار خوب است، پس حسابی منتظر آن باشید.
میکامی همچنین تایید کرد که سومین بازی این استودیو یعنی گوستوایر: توکیو را یک بازی ترسناک نمیداند.
برخی افراد ممکن است احساس کنند که گوستوایر کمی المانهای ترس درون خود دارد اما اشتباه نکنید زیرا این یک بازی ترسناک نیست. این یک اثر اکشن و ماجراجویی با استایل آرکید است.
گفتنی است که پس از خرید ۷.۵ میلیارد دلاری کمپانی زنیمکس در سال گذشته، تنگو اکنون به طور رسمی یکی از استودیوهای ایکسباکس محسوب میشود. میکامی در این باره گفت که نمیخواهد این استودیو فقط روی بازیهای پرهزینه و AAA در آینده متمرکز شود. او در رابطه با اهدافش بیان کرد:
اول از همه باید هر ۱۰ سال یک شاهکار تولید کنیم. از طرفی ما از جوانان میخواهیم که خودشان بازیهای جدید بسازند. همچنین قصد داریم تا بازیسازان خوبی را پرورش دهیم.
اگرچه ما یک استودیو هستیم که تنها بازی میسازیم، اما میخواهیم این استودیو جنبهی یک مدرسه داشته باشد که در آن کارمندان بتوانند نحوهی ساخت بازی را بیاموزند. ما میخواهیم آن را به مکانی تبدیل کنیم که بتوانید به عنوان یک سازنده رشد کنید و مهارتهای خود را توسعه دهید.
وی افزود:
صادقانه بگویم، آموزش تازهواردها در یک تیم بزرگ بسیار دشوار است. من فکر میکنم موثرترین راه این است که چندین تیم سازندهی بازی داشته باشیم. در سالهای اخیر، به دلیل موارد تجاری ما مجبور شدهایم تا در تیمهای بزرگ رشد کنیم. با این حال، به لطف ظهور سرویسهای اشتراکی بازی در چند سال گذشته، احساس میکنیم که اکنون امکان ساخت بازی در مقیاس کوچکتر وجود دارد. در واقع این امکان وجود دارد که در یک تیم کوچک تجربه کسب کنید و سپس در یک پروژهی بزرگ حضور پیدا کنید. به این ترتیب، ما میتوانیم بازیهای بهتری بسازیم و پروژهها را راحتتر پیش ببریم.
جدیدترین بازی استودیوی تنگو یعنی گوستوایر: توکیو، به تازگی روی کنسول پلیاستیشن ۵ و رایانههای شخصی در دسترس قرار گرفته است.
منبع: VGC