سونی: بازی Ghost of Yotei همه چیز قسمت قبل را بزرگتر و بهتر می‌کند

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
گوست آو یوتی

طبق جدیدترین گزارش‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد حتی قبل از اینکه بازی گوست آو سوشیما (Ghost of Tsushima) با پروتاگونیست سامورایی و صحنه‌های سینمایی خود که از فیلم‌های کوروساوا (Kurosawa) الهام گرفته شده بودند بازیکنان را جذب کند، طراحان آن به اندازه‌ی کافی برای برنامه‌ریزی برای ساخت دنباله‌ای از آن، به خود اطمینان داشته‌اند.

اخیرا استودیوی ساکر پانچ پروداکشنز (Sucker Punch Productions) اعلام کرده که بازی گوست آو یوته‌ای (Ghost of Yotei) آغاز یک سری رسمی است که حداقل یک فیلم و اسپین‌آف‌های دیگری را شامل می‌شود و این مجموعه را در کنار دیگر آثار معروف پلی‌استیشن سونی مانند خدای جنگ (God of War) و هورایزن زیرو داون (Horizon Zero Dawn) قرار می‌دهد. نیت فاکس (Nate Fox) و جیسون کانل (Jason Connell)، کارگردانان خلاقیت بازی گوست آو سوشیما، ظاهرا مدت‌هاست که یک جانشین برای نسخه‌ی قبل تصور کرده‌اند. البته این اثر با توجه به موفقیت تجاری و هنری‌ای که داشت، به نوعی چراغ سبز تولید دنباله‌ی خود را روشن کرده بود.

تریلر اولیه‌ی بازی گوست آو یوته‌ای، که قرار است سال آینده برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شود، با تصاویری باشکوه از کوه یوته‌ای از منطقه‌ی شمالی هوکایدوی (Hokkaido) این کشور، محیط بازی را فراتر از لبه‌ی ژاپن می‌برد. پس از صحنه‌های برفی، نبرد و خونریزی، زنی به نام آتسو (Atsu) بیرون می‌آید که در برابر یک گرگ تعظیم می‌کند و به سوی فضایی نامعلوم به جلو نگاه می‌کند. فاکس می‌گوید:

وقتی شروع به کار روی دنباله‌ کردیم، اولین سوالی که از خود پرسیدیم این بود که اساس یک بازی گوست چیست؟ در نهایت فهمیدیم که این احتمالا در مورد انتقال بازیکن به زیبایی ژاپن فئودالی است.

گوست آو یوته‌ای

گفتنی است که دو سفر تحقیقاتی به شمال ژاپن، الهام بخش جهان‌سازی این بازی جدید بود. اعضای تیم ساکر پانچ که بیشتر در ایالت واشنگتن زندگی می‌کنند، از بیش از ده‌ها مکان بازدید کرده است. با این حال تصویر کوه یوته‌ای که در سراسر دریاچه‌ی تویا (Toya) منعکس شده، باعث حیرت آن‌ها شد. کانل در مورد آتشفشان فعال استراتو (strato) که از نظر ظاهری شبیه به کوه فوجی (Fuji) است، گفته که دو ساعت فقط به کوه خیره بوده است. از طرفی فاکس گفته که یکی دیگر از نقاط برجسته‌‌ی پارک ملی شیره‌توکو (Shiretoko) در شمال شرقی هوکایدو بود که برای ضبط صدا‌های طبیعت با تیم صوتی خود از آن بازدید کرد. فاکس می‌گوید:

در داخل پارک، باید ویدیویی را تماشا کنید که به شما در مورد خطرات خرس‌ها می‌گوید. حضور در این پارک فوق‌العاده زیبا با صخره‌های تیز و آب‌های زیبا، با این حال که همیشه خطر وجود خرس‌های خطرناک وجود داشت اما هیجان‌آور نیز بود و ما در تلاش هستیم تا آن احساس خطر را به این بازی ویدیویی نیز بیاوریم.

بدون پرداختن به جزئیات، توسعه‌دهندگان گفته‌اند که این بازی داستانی از یک انتقام است که آتسو را در هنگام حرکت در مناظر طبیعی، از جمله چمنزار‌های وسیع و طوفان‌های برفی دنبال می‌کند. آن‌ها همچنین اشاره کرده‌اند که بازیکنان نسبت به بازی قبلی کنترل بیشتری بر داستان پروتاگونیست خواهند داشت. کانل با اشاره به اینکه بازیکنان می‌توانند علاوه بر سلاح‌های سرد مانند کاتانا، بر سلاح‌های گرم نیز مسلط شوند، گفت:

یکی از چالش‌هایی که در ساخت یک بازی جهان باز وجود دارد، ماهیت تکراری انجام دوباره‌ی یک کار است. ما می‌خواستیم در آن تعادل برقرار کنیم و تجربیات منحصر‌به‌فردی را به وجود بیاوریم.

زمانی که گوست آو یوته‌ای عرضه شود، صنعت بازی غرق در آثار سامورایی محور خواهد بود. سری بازی اکشن ماجراجویی اساسینز کرید (Assassin’s Creed) نیز در ماه فوریه برداشت خود را از ژاپن فئودال منتشر می‌کند و مدت کمی است سریال تلویزیونی شوگون (Shogun) که برنده جایزه‌‌ی امی شده، عرضه شده است. فاکس خود را از طرفداران این سریال و کتابی که بر اساس آن ساخته شده است می‌داند و سگ او که یک لابرادودل استرالیایی است را از روی شخصیت اصلی یعنی لرد توراناگا (Toranaga) نامگذاری کرده است. دنباله‌ی گوست آو سوشیما پایه‌ی مجموعه‌ای از تلاش‌های کاملا برنامه‌ریزی‌شده توسط سونی برای تبدیل این سری به یک مجموعه‌ی بزرگ‌تر است. همچنین چندین سال است که یک اقتباس سینمایی از بازی اصلی زیر نظر چاد استاهلسکی (Chad Stahelski)، کارگردان فیلم‌های «جان ویک» (John Wick) در حال توسعه است.

از طرفی در سال‌های اخیر، شرکت‌های بازی‌سازی با تبدیل شخصیت‌های خود به ستاره‌های هالیوودی به موفقیت‌های هنری و تجاری زیادی دست یافته‌اند. دومین فیلم پرفروش سال گذشته، فیلم برادران سوپر ماریو (The Super Mario Bros. Movie) بود که این سری بازی نینتندو را به موفقیت رساند و بیش از ۱.۳ میلیارد دلار در باکس آفیس بدست آورد. همچنین یک سال قبل از این نیز فیلمی بر اساس بازی‌های آنچارتد (Uncharted) سونی حدود ۴۰۰ میلیون دلار فروش داشت. هرمن هالست (Hermen Hulst)، رئیس سونی اینتراکتیو اینترتینمنت گفته که توسعه‌ی آی‌پی‌ها در قالب دیگر فرمت‌های سرگرمی، مخاطبان را به اجرای بازی‌ها می‌کشاند. همچنین او در این مورد سریال «لست آو آس» (The Last of Us) از شبکه‌ی HBO را مثال زد. بنابراین به نظر می‌رسد که در آینده شاهد اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی بیشتری از آثار سونی باشیم.

منبع: The New York Times

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما
X