بازی Sekiro ده روزه ۲ میلیون نسخه فروخت
شرکت بازیسازی اکتیویژن، تهیه کنندهی بازی Sekiro: Shadows Die Twice، خبر از فروش شگفتانگیز این بازی داده است. طبق گفتهی اکتیویژن، بازی Sekiro توانسته در ده روز اول عرضهی خود روی سه پلتفرم ایکسباکس وان، پلیاستیشن ۴ و کامپیوتر، مجموعا بیش از ۲ میلیون نسخه بفروشد.
Sekiro: Shadows Die Twice همچنین در روز عرضه، بیشترین میزان بازدید را بین استریمهای توییچ داشت.
در بیانیهی منتشر شده از سوی اکتیویژن آمده است: «بازی Sekiro: Shadows Die Twice به لیست بازیهای ساختهی اکتیویژن، گزینهای خاص و بسیار ویژه را افزوده است. کار کردن با استودیوی فرام سافتور و کمک به آنها برای معرفی این مجموعهی جدید به گیمرها، افتخاری برای ما بود. طرفداران این بازی آن را به یکی از بهترین عرضههای سال ۲۰۱۹ تبدیل کردهاند. بازی روی تمام پلتفرمها عملکردی خوب داشته است و چه از سوی گیمرها و چه از سوی منتقدان بازخوردهای خوبی گرفته است.»
بازی Sekiro: Shadows Die Twice همچنین در روز عرضه، بیشترین میزان بازدید را بین برنامههای توییچ داشت؛ طوری که در هفتهی نخست عرضه، ۱.۱ میلیارد دقیقه در توییچ از سوی مخاطبان تماشا میشد.
در عین اینکه منتقدان بازخورد بسیار خوبی نسبت به Sekiro داشتهاند، یکی از دیگر دلایل فروش بازی را هم باید به سر و صدایی که به خاطر سختی بسیار زیادش راه افتاد، ربط دهیم. بازی Sekiro بحث تازهای را در بین بازیکنندهها و افراد فعال در رسانههای بازی راه انداخت: اینکه آیا یک بازی حتما باید درجههای سختی آسان داشته باشد، یا این موضوع به دیدگاه سازندگان بازی لطمه میزند؟
بازی Sekiro در روز ۲۲ مارس (دوم فروردین) روی کنسولهای نسل فعلی و کامپیوتر عرضه شد.
منبع: Gematsu
راستش من قبلا هیچ کدوم از بازی های bloodborne یا dark souls رو بازی نکردم ولی آوازه ی سخت بودن sekiro کنجکاوم کرد و (با یکم بدبینی) شروع به بازی کردم ولی هرچی پیش رفتم بیشتر از بازی خوشم اومد و البته فهمیدم که sekiro نسبت به بقیه ی بازی ها واقعا سخت هست، اما همین سختی باعث جذابیت بیشتر بازی میشه و بازی کننده رو به چالش میکشه و تا حدی از تکراری شدن روند بازی جلوگیری میکنه. در واقع توی این بازی نمیشه سعی کرد مدام به دشمن حمله کرد و بعد هم انتظار پیروزی از نبرد رو داشت. برای هر نبرد و هر boss باید استراتژی خاصی رو در نظر گرفت و در موردش فکر کرد و از ابزار مختلفی کمک گرفت، البته با تمام این اوصاف یک دشمن رو میشه به چندین و چند روش از بین برد.یک نکته ی خیلی مهم توی این بازی (البته از نظر من) صبور بودنه. اگر برای مبارزه با دشمن ها عجله کنیم نتیجه چیزی جز مردن شینوبی محبوبمون به دفعات خیلی خیلی زیاد نخواهد بود :). همچنین stealth تو این بازی خیلی کمک کننده ست.
اینکه معمولا developer ها یک حالت آسون برای بازی ها در نظر میگیرن تا حتی افرادی که بیشتر میخوان داستان بازی رو تجربه کنن یا کلا خیلی زیاد اهل گیم و حرفه ای نیستن هم بتونن از بازی لذت ببرن، خیلی خوبه چون تعداد اینجور مخاطب ها کم نیست و بعضی وقتها شاید همون گیمر های حرفه ای هم دلشون بخواد خیلی راحت و بدون تنش و چالش یکم تو دنیای گیم غرق بشن. اما به نظرم این سخت بودن ، باعث خاص بودن sekiro شده. شاید این بازی های سخت بتونن یه ژانر جدا رو به خودشون اختصاص بدن. بازی هایی که با بازی کننده شوخی ندارن و هیچ راه آسونی برای طی کردنشون وجود نداره. شاید اینجوری یکم به سختی های زندگی واقعی هم نزدیک تر باشن 🙂