مدیر سگا: سونیک باید از ماریو پیشی بگیرد
اوسامو اوهاسی (Osamu Ohasi)، مدیر اجرایی کمپانی سگا (Sega)، اخیرا تمایل خود را برای پیشی گرفتن شخصیت سونیک از ماریو ابراز کرده است.
اوهاسی در حال حاضر مدیر بخش 2nd Business Department این شرکت است که به نوعی او را مسئول سری سونیک و احیای آیپیهای گذشته کرده است. او در مصاحبهای در مورد اینکه چگونه برای رشد سونیک در آینده برنامهریزی خواهد کرد، گفت:
به عبارت سادهتر، من میخواهم که سونیک از ماریو پیشی بگیرد. سونیک اثری بود که ابتدا برای رقابت با ماریو ساخته شد و ما هنوز به آن نرسیدهایم. چون به ماریو احترام میگذاریم، هدف من این است که به او رسیده و از آن پیشی بگیریم.
همانطور که گفته شد، سونیک در واقع به عنوان نمایندهی سگا برای رقابت با ماریوی نینتندو در سالهای ابتدایی صنعت بازی ساخته شد، اما در حالی که این شخصیت در زمینهی بازی و حتی سینما موفقیتی جهانی داشته است، اما از نظر مالی و تحسین منتقدان در حد و اندازهی ماریو نیست.
اوهاسی در ادامه افزود:
ما میخواهیم که سونیک مانند ماریو در سراسر جهان از جمله ژاپن تجربه شود و در زمینهی سینما نیز موفقتر از ماریو باشد. همچنین میخواهیم یک جاذبهی سونیک محور در پارک Universal Studios Japan بسازیم. هدف من به عنوان یک عاشق سونیک، این است.
گفتنی است که فیلم Sonic the Hedgehog 2 شروع بسیار خوبی داشت، اما خیلی زود توسط فیلم برادران سوپر ماریو که رکورد بزرگترین آخر هفتهی افتتاحیه در مقایسه با هر فیلم انیمیشنی را شکست و از آن زمان به فروش جهانی ۱ میلیارد دلاری دست پیدا کرده، به حاشیه رفت. با این حال، با توجه به میراث فعلی هر دو سری، نظرات اوهاسی، جاهطلبیهای بزرگی برای شرکت سازنده به نظر میرسد. در نهایت او همچنین بیان کرد که سونیک در خارج از کشور ژاپن محبوبتر از داخل آن است.
در رابطه با دیگر اخبار مرتبط با سری، سگا به تازگی یک پلتفرمر سهبعدی جدید به نام Sonic Dream Team را معرفی کرده که به طور انحصاری برای سرویس Apple Arcade منتشر خواهد شد. این در حالی است که جدیدترین بازی عرضه شدهی این سری یعنی سونیک سوپراستارز در هفتهای مشابه با اسپایدرمن ۲ و سوپر ماریو واندر منتشر شد و مطابق انتظار نتواست از نظر فروش بهتر از آنها عمل کند.
منبع: Eurogamer