بازی Rise of the Ronin فروش بیشتری از سری Nioh داشته است

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
بازی rise of the ronin

بازی اکشن نقش‌آفرینی Rise of the Ronin کمتر از دو ماه است که عرضه شده است، اما در همین مدت زمان کم توانسته به فروش خوبی دست پیدا کند.

کمپانی کوئی تکمو (Koei Tecmo) در گزارش خود برای سال مالی ۲۰۲۳/۲۰۲۴، ادعا کرده که فروش جدیدترین اثر استودیوی تیم نینجا (Team Ninja) در حال حاضر از دو بازی سری Nioh پیشی گرفته است و ظاهرا این بازی ارزش زیادی در بین بازیکنان دارد. شایان ذکر است که هر دو بازی Nioh مجموعا تا اکتبر ۲۰۲۲ تقریبا ۷ میلیون واحد فروخته‌اند. البته ممکن است که شرکت سازنده در حال مقایسه‌ی فروش Rise of the Ronin با فروش ماه اول سری ذکر شده باشد. طبق گزارش‌ها در عرض یک ماه، بازی‌های Nioh به ترتیب بیش از ۳ و ۲ میلیون واحد فروخته‌اند.

بخوانید: شکست تیم نینجا در ساخت اولین بازی جهان باز خود؛ چه اتفاقی برای Rise of the Ronin افتاد؟

مانند هر دو بازی Nioh، سونی مسئولیت انتشار Rise of the Ronin را برعهده گرفت که در حال حاضر یک انحصاری پلی‌استیشن ۵ است. در حال حاضر مشخص نیست که این بازی چه زمانی به رایانه‌های شخصیپورت می‌شود و اینکه آیا کوئی تکمو وظیفه‌ی انتشار آن را بر عهده خواهد داشت یا خیر. صرف نظر از این، به نظر می‌رسد که کوئی تکمو به بازی افتخار می‌کند. این شرکت اعلام کرده که این اثر اکشن نقش‌آفرینی جهان باز به عنوان یک گام مهم برای رشد میان مدت تا بلندمدت آن و گامی که سطح توسعه، فناوری و مدیریت آن‌ها را بالا برده، مورد توجه قرار گرفته است.

بازی Rise of the Ronin

طبق آمار منتشر شده، کوئی تکمو سال مالی ذکر شده را با ۸۴ میلیون ین یا ۵۳۶.۸۷ میلیون دلار به پایان رسانده است و نسبت به سالی مالی ۲۰۲۲/۲۰۲۳ رشد ۶.۱۶ درصدی را تجربه کرده است. البته بهتر است بدانید که این شرکت امیدوار بود که بتواند ۹۵ میلیون ین درآمد کسب کند که محقق نشد. بخشی از این عدم رسیدن به عدد مورد انتظار را می‌توان به هزینه‌های برون سپاری بالاتر از حد انتظار و همچنین آثاری که تعویق افتاده‌اند، نسبت داد. کوئی تکمو همچنین خاطرنشان کرده که در خارج از کشور ژاپن، فروش آثار کنسولی جدید کاهش یافته است.

به نظر می‌رسد که ژاپن با ۵۰.۸ میلیون ین بیشترین درآمد را به خود اختصاص داده است، در حالی که آسیا با ۳۳.۷۶ میلیون ین پس از آن قرار دارد. آمریکای شمالی و اروپا به ترتیب با ۷.۷۸ میلیون ین و ۳.۵۴ میلیون ین در رده‌های بعدی قرار دارند. از طرفی کوئی تکمو در طول گزارش خود از تمایل به تمرکز روی فضای آثار AAA نیز صحبت کرده است. یکی از روش‌هایی که این شرکت در پیش گرفته، راه‌اندازی یک استودیوی جدید است که طبق گزارش‌ها، کار روی اولین پروژه‌ی خود را آغاز کرده است و قرار است از چارچوب استاندارد فعلی این ناشر فراتر رود.

منبع: Game Developer

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما