کارگردان Returnal از ارتباط درجه سختی و روایت بازی میگوید
هری کروگر، کارگردان بازی Returnal، در مصاحبهی اخیر خود به سختی بازی اشاره کرده و آن را جزئی مهم از روایت آن دانسته است.
در این مصاحبه، کروگر در مورد سطح دشواری Returnal و تأثیر آن بر دسترسیپذیری بازی بیان کرد:
من فکر میکنم ما همیشه میتوانیم کارهای بیشتری انجام داده و پشتیبانی بیشتری برای روشهای مختلف تجربهی بازی و روشهای مختلف کنترل و غیره اضافه کنیم. وقتی نوبت به درجهی سختی میرسد، فکر میکنم سوال اصلی این است که با Returnal شما در حال انجام چه نوع تجربهای هستید.
او در ادامه توضیح میدهد که در Returnal، داستان و گیمپلی جداییناپذیر هستند.
شخصیت اصلی بازی، سلین، بارها و بارها در مورد مردن و اینکه چگونه چالشی غیر قابل حل است صحبت میکند. او همچنین بارها به این فکر میکند که نمیتواند ادامه دهد و این گرفتار شدن در جنون صرفا به دلیل چالشهایی است که با آن روبرو میشود. چالشهای او، چالشهای بازیکن نیز هستند. از بسیاری جهات به نظر میرسد که اگر به شما اجازه داده شود که یک باس را بدون هیچ چالشی شکست دهید یا فقط از نقاط روایی مختلف عبور کنید، در بازی ناهماهنگی به وجود آید زیرا بازی مدام در حال بیان چالشهای خود است و بازیکن اگر به راحتی از آنها عبور کند، این احساس چالش را تجربه نخواهد کرد. هرچند اگر منصف باشیم، مسیر بازی همواره دشوار است.
کروگر همچنین در مورد قابلیت suspend و resume حلقههای بازی بیان کرد:
قبل از عرضه اندکی به آن فکر کرده بودیم، اما به دلیل اینکه زمان و تمرکز ما روی جای دیگری بود، مجبور شدیم روی بخشهای دیگر بازی تمرکز کنیم و آن را کنار بگذاریم. با این حال ما واقعا خوشحالیم که توانستیم این قابلیتها را خیلی سریع پس از عرضهی بازی در دسترس قرار دهیم.
او همچنین توضیح داد که یافتن تعادل کامل بین ساخت یک بازی باکیفیت و اثری که برای بازیکنان در تمام سطوح مهارت و تواناییها جذاب باشد، همیشه سخت خواهد بود.
Returnal در زمان انتشار توسط منتقدان تحسین شد و اخیرا نیز برندهی بهترین بازی در بخش بازی بفتا و همچنین بهترین دستاورد صوتی، موسیقی و بهترین بازیگر نقش اول برای جین پری در نقش قهرمان داستان یعنی سلین واسوس شده است. با این حال به دلیل وجود مشکلاتی در دسترسیپذیری در اوایل انتشار خود مورد انتقاد قرار گرفت. بازیکنان از اینکه نمیتوانستند در میانهی راه از یک دور یا چرخهی بازی بدون از دست رفتن پیشرفتهایشان خارج شوند، ناامید بودند. خوشبختانه این قابلیت اندکی پس از انتشار بازی در دسترس قرار گرفت.
Returnal هم اکنون روی کنسول پلیاستیشن ۵ در دسترس است. گفتنی است که مدیر عامل استودیوی سازندهی بازی، ایلاری کویتینن، به تازگی بیان کرده که امیدوار است این اثر با عرضه روی PS Plus به مخاطبان جدیدی دست پیدا کند.
منبع: Eurogamer