سازندگان تایتانفال مشغول ساخت یک بازی تیراندازی تکنفره متفاوت هستند
به نظر میرسد که استودیوی ریسپاون (Respawn Entertainment) برنامههای زیادی برای آینده دارد. بازی بتل رویال ایپکس لجندز همچنان بیشترین توجه را از سمت استودیو دارد، در حالی که احتمالا Star Wars Jedi: Fallen Order 2 در سال جاری رونمایی شود. از طرفی این توسعهدهنده روی بازیهای دیگری هم کار میکند.
بهتازگی محمد علوی از ریسپاون اعلام کرده که از این استودیو پس از ۱۱ سال جدا شده و طبق گزارشها، او در حال کار روی پروژهی جدیدی بهعنوان کارگردان آن بوده است که حتی در غیاب او هم توسعهی آن ادامه خواهد داشت. طبق این گزارش، بازی قرار است در سبک تیراندازی اولشخص تک نفره باشد، اما تایتانفال ۳ نخواهد بود. با این حال، به نظر میرسد که این بازی المانهای مشترکی با سری تایتانفال خواهد داشت. گفته شده که بازی قرار است یک سال آینده را در مرحلهی آزمایش سپری کند و سپس به تولید کامل برسد. در حال حاضر، گفته میشود که کمپانی الکترونیک آرتز بهعنوان ناشر بازی به سال ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ میلادی بهعنوان پنجرهی انتشار احتمالی چشم دوخته است.
طبق منابع جف گراب، خبرنگار صنعت بازیهای ویدیویی، ماجراجویی جدید و تک نفرهی استودیوی ریسپاون که گفته میشود جاهطلبیهای یک اثر بزرگ را دارد، به دنبال تغییراتی در ژانر تیراندازی است و طراحان آن تمرکز ویژهای روی پویایی (mobility) و استایل (style) دارند. در حالی که این توصیفها ممکن است بلافاصله تصاویری از مجموعهی تیراندازی محبوب ریسپاون یعنی تایتانفال را در ذهن تداعی کنند، گراب بلافاصله امیدها را از بین برد و بیان کرد که پروژهی جدید، از این سری نخواهد بود.
گفتنی است که پس از موفقیت روزافزون بازی ایپکس لجندز بسیاری به تجربهی سری تایتانفال پرداختند و برای نسخهی سوم این سری محبوب لحظهشماری میکنند. با این حال تایتانفال ۲ بهعنوان آخرین اثر از این مجموعه نتوانست انتظارات تجاری الکترونیک آرتز را برآورده کند. شکستی که یکی از دلایل آن عرضهی نسخههای جدید سری کال آو دیوتی و بتلفیلد در بازهی زمانی مشابه بود. با این شکست و موفقیت تجاری ایپکس لجندز، به نظر نمیرسد که استودیو روی بازی جدیدی از این مجموعه کار کند و در حال حاضر ترجیح داده تا روی این بازی بتل رویال در کنار دیگر پروژهها تمرکز کند.
با همهی نکات گفته شده، تا زمانی که خبری رسمی از الکترونیک آرتز یا ریسپاون منتشر نشود، بهتر است برای بازی به انتظار ننشینیم. از طرفی با توجه به استودیویی که بازی در آن در حال تولید است، احتمالا مدتی طول میکشد تا چیزی دربارهی آن بشنویم و حتی ممکن است قبل از عرضه، پروسهی تولید آن متوقف شود.
منبع: Eurogamer