رزیدنت اویل کد ورونیکا باید بازسازی بعدی کپکام باشد
با رونمایی از ریمیک بازی محبوب رزیدنت اویل ۴ در جدیدترین رویداد State of Play به نظر میرسد که کپکام قصد توقف در ریمیک و بازسازی فرنچایز وحشت کلاسیک خود ندارد. هرچند با معرفی آخرین عنوان رزیدنت اویل که سومین ریمیک کپکام بهحساب میآید شاید استودیو نیازمند تمرکز مجدد باشد تا شتاب آهنگ به دست آورده خود را از دست ندهد و بیشترین سود را از بازار هواداران علاقهمند به نوستالژی و تازهواردان به مجموعه ببرد. با این که احتمال دارد رزیدنت اویل ۵ بازی بعدی مدنظر کپکام پس از رزیدنت اویل ۴ باشد کاندیدای بسیار بهتر و شایستهتری برای ریمیک وجود دارد: رزیدنت اویل کد: ورونیکا
نهتنها رزیدنت اویل کد: ورونیکا یکی از بازیهای محبوبتر میان بازیهای رزیدنت اویل است بلکه این بازی بهخوبی در تایملاینی که کپکام اکنون دوباره با دیگر ریمیکهای خود برقرار کرده جای میگیرد. بهتر از این، مشابه پیشینیان خود رزیدنت اویل کد: ورونیکا از محدودیتهای گرافیکی مشابهی رنج میبرد که در حال حاضر بازیکنان را از تجربه این دست بازیها منصرف میکند. پس ساخت یک ریمیک مدرن گزینهای منطقی است حتی اگر پروژهای باشد برای کپکام تا سعی کند تا آن زمان رزیدنت اویل ۵ را به بازیای بیشتر وحشت محور تبدیل کنند.
کد: ورونیکا به داستان رزیدنت اویل کمک میکند
در حال حاضر، رزیدنت اویل ۲ و رزیدنت اویل ۳ هر دو برای اولینبار یا دوباره بازیکنان را به شخصیتهایی چون جیل ولنتاین، کلیر ردفیلد، لیان کندی، ایدا وانگ و سایرین معرفی کردهاند. پس با رزیدنت اویل ۴ در راه این به این معناست که بازیکنان باری دیگر داستان تعدادی از این شخصیتها را دنبال خواهند کرد که از میان آنها لیان کندی شخصیت محبوب هواداران فرنچایز است. از نظر زمانی، رزیدنت اویل کد: ورونیکا پس از رویدادهای رزیدنت اویل ۳ و پیش از وقایع رزیدنت اویل ۴ رخ میدهد و به کپکام بهترین فرصت را میدهد تا با جایگزینکردن ورونیکا، دنباله پنجم فرنچایز را بازسازی کند. در این حالت بازیکنان میتوانند داستان کلیر را پس از داستان لیان دنبال کنند. علاوه بر این ازآنجاییکه اولین ریمیک رزیدنت اویل در سال ۲۰۰۲ عرضه شد کد: ورونیکا با ادامه داستان کریس ردفیلد از جایی که در رزیدنت اویل پایان یافت یادآور خوبی بر خط داستانی این شخصیت میباشد. در پی رویدادهای بازی اول، کریس دیگر در عناوین اصلی فرنچایز دیده نشد تا رزیدنت اویل ۵. پس معرفی دوباره شخصیت او به ظرافت بیشتری از آنچه که کپکام به نظر میرسد متصور شده نیاز دارد. ریمیک کد: ورونیکا به بازیکنان کمک میکند خطوط داستانی بازی اول را به یاد بیاورند و همچنین با شخصیتهای مهمی همچون کریس و آلبرت وسکر دوباره آشنایی پیدا کنند که به سبب آن باعرضه ریمیک رزیدنت اویل ۵ تمامی شخصیتها و رویدادها در ذهن بازیکنان تازه خواهد بود.
کد: ورونیکا میتواند ریمیکهای آینده را بهبود ببخشد
با اینکه کد: ورونیکا با تحسین منتقدان روبهرو شد و مخاطبان به آن علاقهمند شدند این بازی نشانهای اولیه از دور شدن فرنچایز از ریشههای وحشت و بقای خود بود. کد: ورونیکا به یک فیلم اکشن هالیوودی توصیف شده و بیشتر از بازیهای قبلی در مجموعه خصوصیات «فیلممانند» دارد. با اینکه این تغییر بهخودیخود بد نیست اما ممکن است بر روی تصمیمات برای بازیهایی چون رزیدنت اویل ۵ و ۶ تأثیر به سزایی گذاشته باشد تا در عوض بقا بیشتر اکشن محور باشند.
رویکرد کنونی کپکام دررابطهبا ریمیکهای اخیر مشخص میکند که کمپانی مصمم است قواعد و قوانین ژانر وحشت و بقا را حفظ کند تا از این طریق خصلت اصلی مجموعه را باری دیگر از نو خلق کند. اگر ساخت ریمیک رزیدنت اویل ۵ قطعی شود کد: ورونیکا بی شک بهترین اولین قدم در ساخت این ریمیک است. خصوصاً برای تعبیه سبک وحشت و بقای بیشتر در این بازی. جالبتر آنکه کد: ورونیکا پیشازاین یک «ریمیک» داشته است هرچند که این ریمیک به دلیل فشارهای بازاری پشت یک سیستم ازردهخارج دریم کست بود پس اینگونه شد که کد: ورونیکا ایکس بهعنوان یک پورت و ریمستر بر روی سایر پلتفرمها همچون پلیاستیشن ۲ عرضه شد. بااینحال باتوجهبه این که کد: ورونیکا ایکس بسیار زودتر از مدتزمان مورد انتظار برای ساخت ریمیک منتشر شد کپکام میتواند کارهای بسیاری برای بهبود بخشیدن به آن در یک نسخه مدرن بکند. از مواردی که میشود در کد: ورونیکا بهبود بخشید سیستم کنترل بازی و حال و هوای کلی و سرعت پیشروی آن است.
احتمال ساخت ریمیک کد: ورونیکا
با اینکه کد: ورونیکا هنوز هم از محبوبیت برخوردار است ممکن است بهاندازه کافی از بازیهای اصلی رزیدنت اویل فاصله داشته باشد که کپکام تصمیم بگیرد با آن کاری نکند. یکی از نشانههای واضح این است که رزیدنت اویل چهار در اصل در سال ۲۰۰۵ میلادی ساخته و منتشر شد پس از کد: ورونیکا که در سال ۲۰۰۰ عرضه شد. اگر کپکام قصد داشت خط زمانی بازیهای خود را دنبال کند و بر اساس آن ریمیکها را بسازد کد: ورونیکا باید پیش از رزیدنت اویل ۴ ساخته میشد. این امر لزوماً به طور کامل احتمال ساخت ریمیک کد: ورونیکا را از بین نمیبرد ولی شک و تردید کافی ایجاد کرده و بسیاری از هواداران را به این نتیجه رسانده است که خبری از ریمیک این بازی نخواهد شد. بااینحال مشخص نیست چرا کپکام کد: ورونیکا را نادیده گرفته است. درحالیکه هواداران دارند ریمیکهای منتشر شده را ماد کرده تا نسخههای آپدیت شده خودشان را از بازی خلق کنند صداگذار کلیر از علاقه خود به صداگذاری این شخصیت در ریمیک کد: ورونیکا سخن گفته است.
بیشتر بخوانید: رزیدنت اویل کد: ورونیکا پلی میان وحشت و اکشن است؛ بازگشت به گذشته
برای هواداران فرنچایز به نظر میرسد همه قطعات لازم پازل یکجا حضور دارند و اکنون بهترین زمان ممکن است ولی به نظر میرسد کپکام نظر دیگری دارد و راه متفاوتی را پیش گرفته است. یک توضیح احتمالی این است که کد: ورونیکا جز بازیهای اصلی نیست و ریمیک کردن آن ممکن است باعث شود هواداران خواهان ریمیک اسپین آفهای دیگر نیز شوند. دلیل دیگر میتواند این باشد که کپکام سعی دارد داستان رزیدنت اویل را ریبوت کند و تمامی بخشهای ازهمپاشیده آن را در یکجا فشرده کند تا اگر رزیدنت اویل ۹ بالاخره ساخته شد زیربنای محکمتری برای روایت داستان خود داشته باشد. دلیل واقعی هرچه که باشد هواداران هنوز امید دارند که کد: ورونیکا ریمیک شود و اگر پروژه بعدی کپکام نباشد شاید پروژه بعد از آن باشد. با رزیدنت اویل ۴ و بسته الحاقی رزیدنت اویل ۸ تازه در ذهن بازیکنان به نظر میرسد که کد: ورونیکا در لیست اولویتهای کپکام قرار ندارد.
رزیدنت اویل ۴ در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۲۳ بر روی رایانه شخصی، پلیاستیشن ۵، و ایکسباکس سری ایکس/اس عرضه خواهد شد.
منبع: GameRant
من کد ورونیکا را ده پانزده باری روی دستگاه های مختلف تموم کردم آخریش هم روی ایکس باکس۳۶۰ بود و هر بار لذت میبرم از بازیش، یادمه حتی روی ps2 بازیش را با دوبلورهای صداسیما دوبله هم کرده بودند، کسایی که بازیهای کلاسیک رزیدنت اویل را دوست دارند این بازی را از دست ندهند که واقعا بازی زیباییه
وقتی کپکام از رزیدنت اویل ۲ و ۳ ریمیک اونهمه پول درآورد بدون هیچ تردیدی Code Veronica هم ریمیک میکنه ولی انصافا از لحاظ داستانی Code Veronica خیلی قشنگ بود ولی خیلی کسی به این بازی زمان خودش اهمیت نداد این بازی به مرور زمان محبوب شد