ریستارا، بزرگترین فروم بازیهای ویدیویی، به قیمت ۴٫۵ میلیون دلار فروخته شد
شرکت MOBA Network که در زمینهی ایاسپورت (Esports) و انجمنهای آن فعالیت میکند، یکی از معروفترین انجمنهای بازیهای ویدیویی یعنی Resetera را با هزینهای ۴٫۵ میلیون دلاری تصاحب کرده است.
برای انعقاد این قرارداد، در حال حاضر مبلغ ۳٫۵۵ میلیون دلار پرداخته شده است و قرار است تا پایان سال ۱ میلیون دلار دیگر هم پرداخت شود. اگرچه Resetera شهرت و مخاطبان زیادی دارد اما به هر حال برایمان کمی تعجبآور بود که چنین انجمنی ۴٫۵ میلیون دلار ارزش داشته باشد.
فروم ریستارا (Resetera) در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد و در حال حاضر بهصورت میانگین در ماه حدود ۶۰ میلیون بازدید صفحه دارد. تقریبا ۵۵ هزار کاربر در این انجمن ثبتنام کردهاند و ۴۵ میلیون نوشته هم در آن ارسال شده است. در بیانیهی این خبر آمده است که درآمد این سایت در دوازده ماه منتهی به ۳۱ اوت بالغ بر ۷۰۰ هزار دلار بوده است.
با وجود اینکه چنین تغییر بزرگی در مالکیت این انجمن پیش آمده است، تیمی که انجمن ریستارا را هدایت میکند به شکل سابق فعالیت خود را دنبال خواهد کرد و فقط این تحت مالکیت جدیدی این کار را انجام خواهد داد. MOBA Network بیان کرده است که میخواهد راههایی را برای افزایش درآمد تبلیغات از طریق سهم بیشتر در فروش مستقیم، اجرای شکلهای تبلیغاتی جدید و همچنین استراتژیها برای توسعه محصول در بلندمدت را بررسی کند.
شرکت MOBA Network در حال حاضر چند سایت معروف را که در زمینهی ورزشهای الکترونیک یا ایاسپورت فعالیت میکنند و به جوامع طرفداران آن اختصاص داده شده است. از جمله این سایتها میتوان به Dotafire.com، Smitefire.com و Leaguespy.net اشاره کرد.
مدیرعامل شرکت MOBA Network در رابطه با خریداری Resetera بیان کرده است: «ما بسیار خوشحال و مفتخریم که Resetera.com – یکی از بزرگترین انجمنهای بازی و برندهای اجتماعی جهان را به جمع برندهای معتبر و در حال گسترش خود اضافه کردهایم. Resetera.com پتانسیل رشد زیادی دارد و ما فرصتهای مهمی را برای توسعه Resetera.com، افزایش جریان ترافیک ، بهبود فروش و البته همافزایی بیشتر آن در گروه MOBA در پیش روی خود میبینیم.
او در ادامهی صحبتهای خود اشاره کرده است: «Resetera.com گام دیگری در استراتژی ما برای رشد از طریق خرید و ایجاد جوامع مرتبط با گروههای هدف جذاب و رو به رشد است. این مسیری است که بسیاری از شرکتها میخواهند خود را در معرض آن قرار دهند.»
منبع: GameIndustry.biz