موسس راکاستار گیمز از آمار ساخت عجیب و غریب Red Dead 2 میگوید
کمتر از ده روز تا عرضهی جدیدترین ساختهی راکاستار گیمز باقی مانده است و نشریات و خبرگزاریهای مختلف، حسابی مشغول صحبت از بازی Red Dead Redemption 2 هستند. نشریهی والچر (Vulture) مصاحبهای بلند و بالا با موسس استودیوی راکاستار گیمز داشته است. «دن هاوسر» (Dan Houser) که یکی از تهیه کنندگان Red Dead Redemption 2 هم به شمار میرود، در این مصاحبه جزییات جالبی از بازی ارایه داده است.
بازی Red Dead Redemption 2 قرار است در روز ۲۶ اکتبر (۴ آبان) روی دو پلتفرم ایکسباکس وان و پلیاستیشن ۴ عرضه شود.
دن هاوسر صحبتهای خود از ساخت Red Dead Redemption 2 را با اشاره به مراحل سخت تولید بازی آغاز کرده است. هاوسر گفته است که برخی از اعضای استودیو، در هفته بیش از ۱۰۰ ساعت مشغول کار روی بازی بودهاند. ساعات کاری زیاد استودیوی راکاستار گیمز پیش از این هم سر و صدا راه انداخته بود و این عدد که مشخصا از سوی موسس راکاستار هم ارایه میشود، اصلا رقم کمی نیست. در سال ۲۰۱۰ تعدادی از خانوادههای کارمندان راکاستار در قالب یک نامه از این شرکت به خاطر ساعتهای طولانی کار گله کرده بودند. راکاستار هم در پاسخ به این گلایهها گفته بود «از اینکه تعدادی از کارمندان سابق این شرکت از وضعیت خود ناراضی بودند، ناراحت هستند و اگر زمانی که در استودیو صرف کرده بودند لذت بخش و آزادانه نبوده، امیدوار هستند تا یک محیط کار بهتر پیدا کنند.»
استودیوهای بازیسازی معمولا در ماههای پایانی ساخت یک بازی، زمانهای زیادی روی ساخت بازی صرف میکنند. دن هاوسر میگوید که در سال ۲۰۱۸ هفتههای زیادی وجود داشته که اعضای راکاستار ۱۰۰ ساعت روی ساخت Red Dead Redemption 2 کار میکردهاند.
میدانیم که راکاستار گیمز با Red Dead Redemption 2 میخواهد بزرگترین ساختهی خودش و شاید بزرگترین ساختهی صنعت بازی را ارایه دهد. دن هاوسر در مصاحبهی خود میگوید که بازی ۳۰۰ هزار انیمیشن مختلف و ۵۰۰ هزار جمله دیالوگ دارد.
نشریهی والچر نوشته است که ظاهرا تمام کردن بازی حدود ۶۵ ساعت طول میکشد؛ البته نمیدانیم این ۶۵ ساعت فقط بخش داستانی را شامل میشود، یا با در نظر گرفتن مراحل و فعالیتهای فرعی تخمین زده شده است.
موسس راکاستار گیمز میگوید که بازی طولانی است، ولی با این حال حتی ۵ ساعت آن را کم کردند. این ۵ ساعت شامل داستانهای مختلفی بوده که بخشی از آن، درگیریهای عاطفی شخصیت اصلی بازی را نشان میداده و به طور کلی آن را حذف کردهاند. از طرفی، دن هاوسر میگوید که برخی ماموریتهایی که برای بازی در نظر گرفته بودند، آن طور که دوست داشتند زیبا از آب در نیامده بودند، در نتیجه به طور کلی حذفشان کردند.
مقالهی منتشر شده از Red Dead Redemption 2 همچنین میگوید که فیلمنامهی بازی، ۲۰۰۰ صفحه بوده است. راکاستار برای ضبط انیمیشنهای بازی و موشن کپچر از ۱۲۰۰ بازیگر استفاده کرده است. از این تعداد، ۷۰۰ نفر همزمان با ضبط موشن کپچر صداگذاری هم شدهاند. دن هاوسر میگوید: «از نظر تعداد بازیگر، ما از هر چیز دیگری بزرگتر هستیم.» ضبط تمام موشن کپچرهای بازی ۲۲۰۰ روز طول کشیده است؛ طوری که از سال ۲۰۱۳ مشغول ضبط موشن کپچر هستند.
در پاسخ به این سوال که آیا قسمت بعدی را میسازند یا نه، دن هاوسر پاسخ داده است که چنین چیزی امکان دارد، ولی فعلا به آن فکر نمیکنند و باید شرایط را بسنجند.
بازی Red Dead Redemption 2 قرار است در روز ۲۶ اکتبر (۴ آبان) روی دو پلتفرم ایکسباکس وان و پلیاستیشن ۴ عرضه شود.
منبع: GameSpot
میشه گفت RDR2 یکی از بزرگترین و خفن ترین بازی های چند سال اخیر خواهد شد و اصلا هم جای تعجب نداره ارائه همچین چیزی از سوی راک استار ، مطمئنم بازی بینظیری میشه حتی از GTA V هم محبوب تر میشه فقط خدا کنه بعد یه مدت واسه PC هم ارائه بشه ، واقعا شاهکاره
یجوری دیگه که اصلا تعجب بر انگیز نیست