تیجیسی؛ تلاش صنعت بازی ایران برای جهانی شدن (پادکست بازی قسمت ۳۱)
بنیاد ملی بازیهای رایانهای واقعا برای صنعت بازی کشور، دلسوزی میکند؛ وگرنه برگزاری رویدادی مثل Tehran Game Convention اصلا کار سادهای نبود. بنیاد ملی بازیهای رایانهای و شرکت Game Connection با همکاری یکدیگر، توانستند در طول دو روز، مجموعهای از بازیسازهای مطرح دنیا را در تهران به کنار یکدیگر بیاورند.
دیجیکالامگ هم در این رویداد، حضور رسانهای داشت. به عنوان کسانی که کم و بیش چند سالی است دربارهی بازی مینویسند، مجید نوردوست و امیرحسین میرزایی را کنار هم نشاندیم و از این دو خواستیم تا از تجربهی خودشان دربارهی Tehran Game Convention بگویند.
چه صنعت بازیسازی ایران برایتان مهم باشد و چه نه، از شما دعوت میکنیم تا این قسمت از پادکست بازی ما را گوش کنید و از حال و هوای TGC 2017 بیشتر بدانید.
پادکست بازی دیجیکالامگ:
قسمت اول: در گیمزکام ۲۰۱۶ چه گذشت؟
قسمت دوم: PS4 Pro و بازیسازهای از راهبهدر ژاپن
قسمت سوم: ۴K و HDR به چه درد ما میخورد؟
قسمت چهارم: این بازیهای پاییزی را از دست ندهید (قسمت اول)
قسمت پنجم: این بازیهای پاییزی را از دست ندهید (قسمت دوم)
قسمت ششم: جادوی فوتبال
قسمت هفتم: Nintendo Switch بخریم یا نه؟
قسمت هشتم: از The Burning Crusade تا Legion؛ حماسهی دنیای وارکرفت
قست نهم: همهی آنچه در نمایشگاه بلیزکان ۲۰۱۶ گذشت
قسمت دهم: همه آنچه باید از Mass Effect Andromeda بدانید
قسمت یازدهم: بهترین بازی سال انتخاب شد؛ Last of Us 2 و Death Stranding ترکاندند!
قسمت دوازدهم: پایان ده سال انتظار؛ چرا فاینال فانتزی ۱۵ را دوست داریم؟
قسمت سیزدهم: رزیدنت اویل ۷: از گور برآمده
قسمت چهاردهم: زمستان امسال چه بازی کنیم؟
قسمت پانزدهم: سونی از آنچارتد ۴ سود هنگفت میبرد، مایکروسافت Scalebound را لغو میکند!
قسمت شانزدهم: آیا Nintendo Switch ارزش ۳۰۰ دلار را دارد؟
قسمت هفدهم: از رزیدنت اویل تا بازیهای جدید مارول؛ مروری بر داستان کونان
قسمت هجدهم: آیا رزیدنت اویل ۷ طرفداران را راضی کرده است؟
قسمت نوزدهم: آخرین محافظ سونی تو زرد از آب درآمد!
قسمت بیستم: بهار ۱۳۹۶ چه بازی کنیم؟
قسمت بیست و یکم: دلسوزیهای مایکروسافتی و آیندهی کنسول نینتندو
قسمت بیست و دوم: از بازی چه خبر؟
قسمت بیست و سوم: از کنفرانس بتسدا در E3 2017 چه انتظاراتی داریم؟
قسمت بیست و چهارم: از کنفرانس یوبیسافت در E3 2017 چه انتظاراتی داریم؟
قسمت بیست و پنجم: از کنفرانس الکترونیک آرتز در E3 2017 چه انتظاراتی داریم؟
قسمت بیست و ششم: از کنفرانس مایکروسافت در E3 2017 چه انتظاراتی داریم؟
قسمت بیست و هفتم: از کنفرانس سونی در E3 2017 چه انتظاراتی داریم؟
قسمت بیست و هشتم: کنفرانس الکترونیک آرتز در E3 2017 چطور بود؟
قسمت بیست و نهم: سونی یا مایکروسافت، برندهی E3 2017 کدام است؟
قسمت سیام: تابستان امسال چه بازی کنیم؟ (بخش اول)
تنها فایده ای که بازی های موبایلی دارند اینه که بازی سازان خلاق ایرانی دست از دوبله و دستکاری بازی های اصلی برداشتند ونبوغ شون رو تو این زمینه نشون میدن!به نظرم همون طور که گفتید مشکلات بسیار پایه ای هستند.دید ها هم همونطوری که امیرحسین عزیز،غیرمستقیم تو پادکست قبلی گفت،اینه که Game ،مال بچه هاست.game(البته نه از نوع موبایلیش!) به عنوان یک شکل از هنر و مهم تر از اون، یک صنعت، نه تنها بین عموم مردم که بین همین به اصطلاح بازیسازهای وطنی هم پذیرفته نشده و این ربطی به مستقل بودن استودیو ها نداره.از چنین افرادی هم توقع برگزاری Workshop حرفه ای بعیده،چه برسه به ساخت بازی مسقل خوب.یه چیزدیگه ای که تو پادکست هم بهش اشاره کرده بودید،کمیک استریپ و یه جور هایی مانگا بود که به نظر میرسه علی رغم داشتن مخاطب حرفه ای در داخل ،کسی در ایران، تو این کار تبحر زیادی نداره،یادمه چندین سال پیش یه مجله ای با محوریت کمیک استریپ چاپ میشد که بعد یه مدت کلاً رفته بود تو وادی طنز و کاریکاتور و از هدف اصلیش دور شده بود و این یعنی فراموش کردن مخاطب حرفه ای و اصلی.چیزی که تو حوزه Game هم داره اتفاق میافته.
پادکست بسیار خوبی بود فقط ای کاش کمی طولانی تر بود چون مطالب این پادکست بسیار جالب و شنیدنی بود . بی صبرانه منتظر شماره ی بعدی هستم , موفق باشید.